Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Prickiga jag

Halloj brudar!

Bara inne en snabbis och ska strax lagga mig i solen vid poolen. Maste passa pa nar solen behagar titta fram... Igar hade vi hyrt bil och tankte oss en liten tripp upp pa Teide (Spaniens hogsta berg by the way) men icke da. Tror ni inte att det kommer in varsta stormen sa vagen upp maste stangas pga av alla stenblock som rasar ner (porost vulkanberg) och linbanan upp pa toppen stangas. Men, men ... vi drog ivag till IKEA istallet och at kottbullar med lingon och graddsas Kalasgott! Kopte aven ett paket Ballerinakex och frossade loss pa! Riktiga Svenssonturister mao Men roligt hade vi!

FAst det ar klart, solen sken i mandags och tisdags! Alldeles lagom temperatur med stor mage dessutom.

Kram pa er!

• HååGe

Jamen sova och duscha länge har väl sitt pris OZ - det låter ju inte så dumt! Semla till frukost hade jag också kunnat tänka mig!
    Pricken - äckliga du! Vill också ligga vid pool. Fast mina drömmar är just nu på lägre nivå. Resonerar som schwester Esther och längtar efter torra trottoarer och solsken i april.
    Sonen vaknade...

• esther williams

Listiga OS-herrar!
    Kanske ska man senarelägga sitt tevestopp till efter OS... och bli en sportnörd istället. hm. tål att tänkas på. I vanliga fall är det i stort sett bara konståkning och möjligen nån stor landskamp i fotboll som kan få mig engagerad. Och lite lite skidåkning emellanåt. Störtlopp och sånt. Så, varför inte?

Plutten har somnat men kommer strax vakna till när jag ska packa in henne i overall och mössa. Lustigt nog brukar hon somna plakat så fort man drar igen dragkedjan på overallen. Kanske är det urmysigt att bli ett litet paket sådär. Eller så vet hon att nu blir det vagnåk av. Eller så blir hon störtsömnig av värmen... Vem vet?

Pricken sin retsticka - det låter alldeles för jäkla underbart! Ha så gott i värmen!

• Surfergirl

Är/var du konståkerska Esthur? Det var väl de flesta tjejerna i den orten du är uppvuxen, om jag minns rätt?

• flinx

Har aldrig ägt såna däringa vita konståkningsgriller men så är man uppvuxen med grabbar oxå!

Hos Flinxan pågår: taveluppsättning/packning av _väskan_/syprojekt!

Men först LUNCH framför Oprah kanske?och sen shopping till systers födelsedag!

Har lyssnat på KU-utfrågningen på P1. Mkt undvikande svar och mkt partipolitik! Nä - lite Oprah låter bättre!

• Muntra hundägaren

Jag vaknade till KU-utfrågningen på P1 i morse. Snacka om att snurra in sig i resonemnag som inte håller, ta tillbaka vad man precis sagt, förneka det man sagt vid tidigare utfrågningar etc. Värsta såpoperan .

Målat naglar (genomskinligt lack), noppat ögonbryn och nu stryka skjorta

Svar på tråden Midsommargänget III