• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Nu är man nyfiken pa om Munter kanske känner sig alldeles osedvanligt munter........?

• ElinPeelin

flugorna brukar vakna till liv MELLAN fönstrerna här hemma hos oss, och stora o feta är dom!

idag var jag på MVC´s tjejträff. Vi var 9 tjejer och fick info (av en hemsk Dietist) och sen av en BM, och vi lämnades en stund för att prata. Det kändes okej, men jag är den som har BF sist av alla, men det var en av oss som hade gjort ivf, men jag sa aldrig nåt om vår insemination. (Hon hänger säkert här på fl...)

• HååGe

Elin - info av dietist! Vad ville hon säga då? Att man skall ta ett gals vatten istället för chokladkakan under graviditeten? usch vad präktigt i så fall!

• toca

Ett sadant oooooootroligt sammanträffande! Vi hade OCKSA en fet äcklig fluga här häromdagen som trodde det blivit var!
    Den lär dock aldrig uppleva nagon mer var...

Dietist... Hmm... Jag undrar om jag har ett begynnande hal eller en bit av en gammal plomb som har ramlat ur. Känns sa. Och gar man till tandläkare pa den här gudsförgätna platsen sa drar de ut varenda tand man har och sätter i löständer! Alltid!
    Berättade jag om den enda gang jag varit hos tandläkaren här? Jag fick en sträng order att OMEDELBART dra ut alla mina fyra visdomständer. SENAST nästa vecka (vilket var i maj...)!
    Jag har aldrig, varken förr eller senare, överhuvudtaget kännt av mina visdomständer eller haft nagon som helst problem. Men den kluriga tandläkaren visste ju att han kunde kassera in atskilliga tusenlappar pa det jobbet. Svin!
    Sa det känns mattligt lockande att ga till tandläkaren överhuvudtaget just nu. Kanske far ta en tripp till min gamla hederliga när jag har vägarna förbi nästa gang.
    Nagot mer ni vill veta om min munhygien...?

• esther williams

surfur: jodå, isprinsessa light (inte så att jag var särskilt lätt, utan alltså att jag inte var särskilt bra). några åttor har man nog åkt i sina dar i alla fall.
    Å, jag är avis på dig som gluttar klänningar. Fast jag fick nog min beskärda del av planering för ett år sedan. Men näe, har ingen erfarenhet av Svahns, jag surfade mest på diverse amerikanska siter och drömde om megabröllop och minibröllop. Så blev det nåt eget mittimellan. kolla modernbride.com t ex, om inspirationen skulle tryta.

HG, nä jag vet, det är svårt med bläddrandet och även svårt att man alltid är mitt i kapitlet när man måste bryta/byta. Tog mig igenom en deckare i förra veckan och det fick mig i alla fall att känna mig lite närmre mitt vanliga jag.
    Jag har också en hög med inrednings- och vad-heter-det... livsstilsmagasin? (Femina, Damernas etc) från förra året bredvid sängen men jag bläddrade sönder dem (bildligt talat) där i november-december när jag inte orkade läsa annat. Man kan ju i och för sig låna en hög tidningar på stadsbiblan. Eller kosta på sig några nya färska, glansiga...

Låter som ett duktigt MVC-ställe Elin.
    Fast är det bara jag som tycker att såna där samtalsgrupper är lite läbbiga? Jag är alltid hon som sitter längst bort och som säger nåt sist av alla. Det lustiga är att maken är likadan. Vi var helnojjiga båda två inför föräldragruppen men sen var det helt okej i alla fall, bortsett från sista gången då man skulle prata relationer, tjejer för sig och killar för sig. Uä!

Å. Medium. nu. gonatt!

• Tant T

Morrn Ozzy! Uppe med tuppen som vanligt? Hur känns det nu när det gått, vad är det, 1 vecka, sen hemkomsten? Jag brukar alltid känna ungefär som att jag aldrig varit borta! Efter nån vecka behöver man semester igen!

Svar på tråden Midsommargänget III