• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

HG, jag är ensam inatt av samma anledning som du!
    Jag har svårt att komma till ro de nätterna och sover rätt dåligt också, så jag kan vara lite superwoman sådär när maken inte är hemma. När han är hemma är det sällan jag är effektiv, då försoffar jag gärna!

Checklist:
    Klart: kolla om det går att träna innan jobbet och lägg isf fram träningsgrejor; töm diskmaskinen och stoppa in den skitiga disken; dammsug litegrann uppe; ta upp allt som ligger på köksbordet; ta fram lax till middagen imorron; se till att jobbväskan är färdig att bara ta med sig.
    Oklart: packa lunch till morgondagen; ev sätta igång en tvättmaskin med handdukar som jag kan tumla imorron bitti när jag går...

John Blund, here I come!

• Surfergirl

Jösses! Wonder woman Oz. Tumla INNAN jobbet. Bra där.

Esther, skönt med bra svärmor! Jag har oxå bra svärmor, skitbra faktiskt turligt nog.
    Men hörrni, tisdag måste jag tyvärr banga lunch då jag är i metropolen Götene på jobbmöte hela dagen. Ska fara redan vid 6.30 imon.
    Men kör ni ändå, jag kan haka på nästa gång. Då kanske LillFlinxen är med!

• OZgirl

Äh, blev inga handdukar igår. Får ta dem ikväll istället! Vi har en sån himla bra tvättmaskin som man kan ställa in en timer på, så att den är klar lagom tills man vaknar. Praktiskt!

Ska till sjukgymnasten idag då whiplashen har gjort ont sen mf. Får se om han kan justera mig så att det lättar lite, jag har haft huvudvärk i en vecka nu. Det är svårt att känna sig kåt och kelen när allt bara gör ontontont, men utan pippande blir det inga bebisar... så vi får försöka ändå helt enkelt. Tror att ÄL är på ingång, det hugger som fan i livmodertrakten. Det är en finess kroppen har börjat med sen mf - hade gärna varit utan!

• Surfergirl

Skumt att det kom i samband med mf? Du var väl kanske spänd i kroppen rent generellt då iofs, är det det som ställer till whiplashkänningarna?

• OZgirl

Ja, det är nog dels spändheten (?) i kroppen, men dels också att kroppen kände igen reaktionerna på chock och sorg och smärta som i sig var likadana som när jag var med om olyckan. Det låter rätt flummigt, men jag är övertygad om att kroppen har känslominnen och att den reagerar på samma sätt om den upplever samma känslor.

Men jag har inte varit hos sjukgymnasten sen 2002 såg han i sin journal, så jag är jättestolt! Om jag kan klara mig med att gå på 5-10 behandlingar var 4:e år så är det ju kanonbra! Däremot vet jag inte riktigt hur kroppen kommer reagera på en graviditet och den ökade belastning som det medför. Vissa mår piss, andra mår jättebra, sa sjukgymnasten när jag frågade. Så vi får se, jag hoppas falla i jättebra-kategorin!

• Rally

Oz - en väninna till mig var whiplashskadad efter en bilolycka och när jag hörde att hon vr gravid tänkte jag att ojoj hur ska det här gå. Hon fick ju i princip inte ens bära ett mjölkpaket. MEN... (och här kommer det fantastiska, som jag inte förstår) tydligen är det vanligt att whiplashskadade blir bättre i sin skada av graviditet. Om det nu är hormoner eller annat jox, eller bara den fantastiska kroppen som läker kroppen för att barnalstring ska vara prio ett, jag vet inte, men hon blev avsevärt bättre. Hennes läkare hade sagt till henne innan att hon inte alls skulle vara rädd för att bli gravid, tvärtom skulle det nog hjälpa hennes kropp att läka, så visst hänger det ihop på något konstigt sätt. Ja, du har ju egen expert hemma som kan det där. Det vore kul med en "riktig" förklaring. Jag hoppas att du blir gravid snart igen och att din graviditet då får samma effekt för dig som min väninna fick av sin.

• Surfergirl

Konstigt värre, men så har jag oxå hört. Att det blir bättre vid graviditet alltså. jag har en polare som har hemsk migrän, hon tar sprutor och grejjs men ibland måste hon bara gå hem och lägga sig ett mörkt rum med en spann intill sängen. Man tänkte ju som Rally sa; ojdå hur ska detta gå, när hon sa att hon var gravid första gången för två år sedan.
    Men VIPS så vart migränen som bortblåst!

Hoppas ocå på ett plus till dig snart Oz, och ett till Rally och ett till mig själv oxå för den delen! Det har vi satan i mej förtjänat!

• Surfergirl

Så det VAR Mackan Schenkenberg jag såg glimta förbi igår på feakshowen på femman?!? Varför gör han nåt sånt lågt?
    Och hon från Top Model, Adrienne, fick hon inga modelljobb efter hon vann det eller? Man förundras.

Min kollega blev headhuntad till Big Brother (!) denna säsongen. Jag avrådde å det bestämdaste. Han säger att det var tack vare mig han tackade nej, men yada yada yada säger jag om det. Han ångrar sig dock inte att han tackade nej när han kollar på årets upplaga tydligen

Svar på tråden Midsommargänget III