• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Kanske ska vi låsa in Munters tester istället för Munter? Ja, du bjuder verkligen på en riktig nagelbitare!! Men vad göra? Tja, att vänta ett par dagar med att testa igen? (overkligt svårt) Prova annan sorts test? Är det inte rött i trosan så är det inte kört!

• Timisen

Jahaja...men din mens skulle välan dragit igång i helgen? Och har den inte kommit så är det ju bra...HcGhalterna är väl kanske låga än så länge? Eller vad de nu kallas...

• Tant T

En sån här skitdag bara måste jag få klistra in en rolig historia som åtminstone fick mig att fnissa hejdlöst (kanske mest på beroende på trötthet och uppgivenhet, vad vet jag!):
    --------------------
    Det var finnen som sade till sin läkare att han inte kunde förstå
    varför han var så trött hela tiden.

Läkaren sa: -Du kan väl ta och beskriva hur en helt vanlig dag ser ut
    för dig!

Finnen berättade (med grov brytning på finska):

-Ja, dä första jag gör när jag vaknar på morronen är att jag nullar
    särringen. Sen äter jag frukost o efter det nullar jag särringen igen
    innan jag går till joppet.
    På matrasten går jag hem och nullar särringen en gång före maten och
    en gång efter maten, sen går jag till joppet igen När jag kommer hem
    från
    joppet så nullar jag särringen, sen äter jag kvällsmat o efter det så
    nullar jag särringen igen och innan jag somnar så nullar jag särringen
    tre gånger till.

Läkaren stirrar roat på finnen:

-Vad tror du själv kan vara orsaken till din trötthet om du tänker
    efter lite?!!

Finnen efter en stunds funderande:

-Tjaa... kan dä pero på det där smårunkandet på joppet..?????

• Rally
    Även jag fnissar! Kan det bero på att det är roligare på FL än att skriva jobbansökningar?
  • bebbe2005

Hej tjejer!

här händer det saker! later onekligen intressant för dig, munter - ja, som gravid kan man ju lätt bli lite snurrig, sa även plus kan plötsligt se ut som minus nej, skämt asido, som rallymoster skrev: Är det inte rött i trosan så är det inte kört!

Själv var jag mer eller mindre tvungen att berätta att jag är gravid för min chef idag. Vi hade uarliga tvecklingssamtalet och nya mal för aret skulle läggas upp... efter att jobbmalen definerats sa är en av mina personliga mal att kommunicera mer (tja, jobbar gärna självständigt o infar endast om verkligen nödvändigt... - det gillar inte min nya machochef)... sa dagens kommunikation blev alltsa att jag ju maste informera dig om att jag är gravid! Hade förväntat mig att han endast skulle nicka och säga, jaha du, da maste vi nog hitta mindre ansvarsfulla uppgifter till dig da, för snart är du ju borta... tja, här i landet är jämlikheten som sagt inte lika langt gangen som i kära svedala...!

Men positivt överraskad blev jag - han blev verkligen glad för min skull och gratulerade hjärtligt och hade haft sina föraningar, sa kom visst inte direkt som en överraskning (hmm, var tvungen att lägga in en nödlögn i januari om att jag inte fick flyga mer än 2 ggr per manad pga gammal bihaleinflammation som fortfarande inte läkt... han gick inte pa den men sade inget da ). Dock sade han i machostil att vi ju inte hade behövt lägga upp nagra arsmal da ju, men jag högg tillbaka med att det var viktigt för mig, för jag kommer ju tillbaka - vilket han tog som en positiv överraskning. Ja, är tyvärr sa här att det inte är särskilt manga kvinnor som atergar till sina jobb efter graviditeten utan blir hemmamammor (en orsak helt klart pga barnomsorg som inte finns...)

Men jag känner mig jättenöjd för att det gick sa bra, att jag nu kan öppet kan ha mina hormonsvängningar och skylla pa graviditeten och att jag nu äntligen far byta kontorsrum (vägg i vägg sitter en kvinna som bolmar för fullt och röken slinker in via ventilationen in i mitt rum, sa stinker obehagligt) - sa där far jag inte längre sitta i mitt tillstand Graviditet för alltsa även pa mitt jobb till positiva förändringar!

• Muntra hundägaren

Jaha! tog till det välkända hemmafruknepet (som väl i och för sig enbart fungerar när sambon ocskå är hemmea samtidigt, eller om man har en älskare . eftrmiddagssex och vips uppenbarar sig bruna flytningar. Mens i intågande med andra ord!

• ElinPeelin

Nu är det mesta av måndagen över och jag är hemma igen efter jobbet.

Hade förhoppningar både på Rally och Munter, men blähhh va besviken jag blir

Vi står i IVFkön till Huddinge, och det verkar rulla framåt där, för vi har fått 2-3 brev redan där dom frågar hur läget är och under vilka omständigheter man kan komma dit. Vi har fyllt i att vi är gravida men att vi inte avskrivs för än barnet är fött. Det verkar vara vanligt för vi fick brev i julas att dom hade avbokningar hela tiden och att det går snabbt fram ändå i kön. -Så om det gick så skulle jag överlåta vår plats i kön! Men Rally, be dom skicka in en remiss, så ni står där i allafall, för väntetiden är ca 16-18månader på Huddinge.

Ska äta middag, blir stuvade makaroner och falukorv. Husmanskost för hela slanten.

• Prickiga jag

Hej, hej!

Har ägnat en god stund åt att läsa ikapp och har en bit kvar. Måste dock ta en liten paus då styrelsen snart kommer för att inspektera lägenheten. De ska gå igenom allas lägenheter bl.a. för att kolla underhållsbehov (byggt -99). Tydligen står det i våra stadgar. Kan det vara möjligt?

• ElinPeelin

hej prickis, hur har ni haft det?

• Prickiga jag

Very nice! Dock världens försening! Landade halv ett i natt istället för 21.45. Först försening sen var vi tvungna att mellanlanda i Amsterdam och tanka då bränslet tagit slut pga mycket motvind. Que!? Undrar om deras metrologer är lika bra som på TV?

Har frossat i frukostbuffé hela veckan och verkligen skämt ut mig med de lass jag haft på tallriken! De svåraste besluten vi fattat denna vecka har varit om vi ska gå till poolen nu eller sova lite frukost först Har varit väldans bra för oss båda dessutom efter allt som varit och gjorde verkligen susen!

Härligt med bra UL Elin!

Svar på tråden Midsommargänget III