• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Hej tjejer.. Jag kände mig nästan lite glad i två dygn, hade känslan om att de kan varit så att vi lyckats. Men imorse och hela dagen har jag bruna flytningar och hela min värld raseras IGEN! Förfärligt. Hemsk känsla.. Nu känns de verkligen som att jag är påväg att ge upp.. De måste vara något fel på någon av oss då vi låg med varandra som kaniner och ändå tar de sig inte.. Aaahh, jag är så ledsen och förtvivlad.

• Elin1985

Å nej vad tråkigt men du får inte ge upp!! Du har inte använt pergo så länge och Varje månad ni prickar in exakt rätt är det ändå bara 15-20% chans så det är inte fel bara för att det inte lyckats! du måste ge pergo en chans minst sex månader innan det börjar komma upp i 100% statistiskt. Det är bara att fortsätta! Du vet ju att tabletterna fungerar!

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-08 11:45:06 följande:
    Hej tjejer.. Jag kände mig nästan lite glad i två dygn, hade känslan om att de kan varit så att vi lyckats. Men imorse och hela dagen har jag bruna flytningar och hela min värld raseras IGEN! Förfärligt. Hemsk känsla.. Nu känns de verkligen som att jag är påväg att ge upp.. De måste vara något fel på någon av oss då vi låg med varandra som kaniner och ändå tar de sig inte.. Aaahh, jag är så ledsen och förtvivlad.
    fy fan vad tråkigt. men är ni inte utredda? vi har ju fått lämna både spermaprov och massor med blodprov.. förstår känsla precis, kände så förra månaden när det inte tog sig.. men visst var det så att du röker också? kanske du skulle sluta med det. vet inte hur mycket det påverkar, men det är ju inte bra. varken för dig själv eller för framtida bebis.

kanske bör du med försöka fokusera på något annat ett tag exempelvis sluta röka? =)
    ge inte upp snäckan! det kommer tids nog!! så tror jag iallafall!! även om jag själv kan känna samma sak som dig!!

massa kärlek till dig! HjärtaHjärta
  • Jendeas

Åh ni är så snälla.  Skönt att man kan "gråta" av sig hos någon. Jag bara gråter när min man vill att vi ska prata om varför jag mår så dåligt. Kan inte sätta ord på känslorna. 

Googlar om bruna flytningar och enligt många forum är det inte försent försen mensen är kommen men de känns som den är på väg.. Segt denna månaden. 
    Vi är till viss del utredda, jag har gjort VUL och enligt gyn så såg allt bra ut, lite många ägg i en av äggstockarna men annars helt okej. Min man är inte utredd eftersom han har barn sedan innan och de var inte prioritering då tyckte hon och de förstår jag..
    Jag håller på att sluta röka de kämpar jag med och ännu värre är det när såna här nederlag kommer då vill man röka sig till döds.. 

Ni är fantastiska <3 Tack kära ni. 

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-08 15:32:27 följande:
    Åh ni är så snälla.  Skönt att man kan "gråta" av sig hos någon. Jag bara gråter när min man vill att vi ska prata om varför jag mår så dåligt. Kan inte sätta ord på känslorna. 

Googlar om bruna flytningar och enligt många forum är det inte försent försen mensen är kommen men de känns som den är på väg.. Segt denna månaden. 
    Vi är till viss del utredda, jag har gjort VUL och enligt gyn så såg allt bra ut, lite många ägg i en av äggstockarna men annars helt okej. Min man är inte utredd eftersom han har barn sedan innan och de var inte prioritering då tyckte hon och de förstår jag..
    Jag håller på att sluta röka de kämpar jag med och ännu värre är det när såna här nederlag kommer då vill man röka sig till döds.. 

Ni är fantastiska <3 Tack kära ni. 
    förstår att det  är svårt att sluta. speciellt om man rökt länge med..
    hur är det nu? har mensen kommit på riktigt eller är det fortfarande flytningar? =/

varför fick du pergotime utskrivet om du har för mycket ägg i ena äggstocken?
    kramis!
  • emtfb

Vilket jävla skit, jendeas! :( Men hoppas flytningarna beror på något annat. Inga sura miner förrän den riktiga mensen kommer, de kan ju fortfarande vara ett plus. :) vilket vi hoppas på såklart :)

• Jendeas
    längtarefterbebis skrev 2012-09-08 21:06:45 följande:
    förstår att det  är svårt att sluta. speciellt om man rökt länge med..
    hur är det nu? har mensen kommit på riktigt eller är det fortfarande flytningar? =/

varför fick du pergotime utskrivet om du har för mycket ägg i ena äggstocken?
    kramis!
    Mensen är kommen och jag bröt ihop totalt igår.. Men vi kämpar vidare, denna månaden hoppar vi monitern för att slippa ett stress moment iaf. tänker även ringa till gyn då det är sista pergotime jag kommer att påbörja nu. 
    Jag fick pergotime utskrivet pga att äggen inte vill släppa. vilket dem gör med PT.

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-09 08:33:05 följande:
    Mensen är kommen och jag bröt ihop totalt igår.. Men vi kämpar vidare, denna månaden hoppar vi monitern för att slippa ett stress moment iaf. tänker även ringa till gyn då det är sista pergotime jag kommer att påbörja nu. 
    Jag fick pergotime utskrivet pga att äggen inte vill släppa. vilket dem gör med PT.

usch.. tänker på dig =(  vi har också struntat i monitorn denna månaden.. nu har vi sex för att vi vill och inte för att vi måste.. tror att det blir någon slags blockering eller något när man känner att man MÅSTE ha sex..

jag beställde hem mina sista PT häromdagen. så nu har jag 8 paket här hemma... kan ju hoppas att det tar sig.. även om jag försöker att inte tänka på det. =)

kramar till dig jendeas!!
  • Jendeas
    längtarefterbebis skrev 2012-09-09 09:43:13 följande:
    usch.. tänker på dig =(  vi har också struntat i monitorn denna månaden.. nu har vi sex för att vi vill och inte för att vi måste.. tror att det blir någon slags blockering eller något när man känner att man MÅSTE ha sex..

jag beställde hem mina sista PT häromdagen. så nu har jag 8 paket här hemma... kan ju hoppas att det tar sig.. även om jag försöker att inte tänka på det. =)

kramar till dig jendeas!!
    Tack, förklarade för mannen igår att de känns som man sörjer något man aldrig haft men i tanken har de funnits i allra högsta grad. Men de går i perioder. Idag känns som en bra dag och jag försöker att ha annat för mig hela tiden så man slipper tänka så mycket på det. Tror det är viktigt att man fokuserar på det positiva även om det känns ganska omöjligt vid vissa tillfällen. 
    Vart beställer du PT ? måste man inte få det via gyn?
    Ja monitorn är skippad här, de blir inget med de, även om vi nu vet ungefär när ÄL är så är det inte lika påfrestande att varje dag gå upp och kissa på en sticka..  Utan nu kör vi också på känsla :))  
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-09 10:40:46 följande:
    Tack, förklarade för mannen igår att de känns som man sörjer något man aldrig haft men i tanken har de funnits i allra högsta grad. Men de går i perioder. Idag känns som en bra dag och jag försöker att ha annat för mig hela tiden så man slipper tänka så mycket på det. Tror det är viktigt att man fokuserar på det positiva även om det känns ganska omöjligt vid vissa tillfällen. 
    Vart beställer du PT ? måste man inte få det via gyn?
    Ja monitorn är skippad här, de blir inget med de, även om vi nu vet ungefär när ÄL är så är det inte lika påfrestande att varje dag gå upp och kissa på en sticka..  Utan nu kör vi också på känsla :))  
    jo, jag har fått mina PT från BM, men eftersom jag hade dem på recept har jag beställt från apotekets hemsida. =) sorry om jag var otydlig. haha!

vilken bra beskrivning egentligen - "känns som man sörjer något man aldrig haft men i tanken har de funnits i allra högsta grad" stämmer så bra!!

förstår vad du menar, hoppas det går bättre nu för oss alla. =)Hjärta
Svar på tråden Clearblue & Pergotime