• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

vi har försökt pricka in runt ÄL, men de har varit svårt då vi inte vetat om jag ens haft ÄL och ännu mindre när den dök upp..
    Men nu är det andra månaden i rad med monitorn och pergotime så nu hoppas vi ha räknat rätt och allt går som det ska.. Blir ju alltid lättare när man själv kan ha lite koll på det.
    Så denna månaden bestämde vi oss nog för att köra varje dag under en veckas tid för att som du säger Elin ju oftare desto bättre :)) Och vi vill så gärna.

• emtfb

ja tiden går riktigt segt, jobbigt att invänta äl & mens!
    Jag "vågar" inte chansa att ha sex varannan dag, så när stegringen kör igång så sexar vi varje dag. Annars är det som vanligt varannan eller var tredje dag som gäller. :)
    Bra att ni ska köra varje dag i en vecka, det minskar ju inte chanserna utan höjer ju chanserna. :)

• Jendeas

Hej tjejer. Här var varit ovanligt tyst nu i dagarna?! Hur går det för er? Väntar alla på ÄL nu eller nån väntar på BIM? 
    Håller tummarna för oss.

Hur gamla är ni och vad arbetar ni med ? =) 

• Jendeas

Jag kan börja, Jag är 23 år gammal och jobbar inom vården, min sambo tillika fästman är 24 år gammal och jobbar inom lantbruk.. Vi har i mer än ett år försökt skaffa ett barn men utan att lyckas, i vintras fick vi utskrivet pergotime som nu tas regelbundet.. Ingen PCO eller andra sjukdomar , Sambon är dock inte spermatestad då han sedan innan redan är pappa.. Så det behövdes inte till att börja med sa min gyn. 

• emtfb

Jag väntar på ÄL, ska till gyn och kolla om jag fått nå fina äggblåsor på tisdag! :) Dudå?

Jag är 23år också, min sambo 25år. Jag jobbar som undersköterska inom vården, vikarie. :) Sambon är snickare.
    Jag har försökt i 1år precis, började med pergo i Juli, inga sjukdommar, sambon inte testad.    

Känns som vi är rätt lika. ;) Vart bor ni? Jag bor utanför Uppsala.. :)  

• längtarefterbebis

vi har försökt sen jag slutade med mina ppiller för 4 år sedan. har fått diagnosen pco, därför jag försöker gå ner i vikt nu. har gått ner 15kg redan. =) min man har gjort spermatest och jag har tagit massa blodprover. inga andra sjukdomar förutom pcon då.. om inte övervikt räknas som "sjukdom".

är 25 år och jobbar också som undersköterska inom vården =) verkar vara populärt ;)
    min man är 29år och har inga barn sen tidigare.

väntar på ÄL nu, men har bestämt att inte testa denna månaden.. ska lägga fokus på viktnedgång nu innan vi kör igång igen. kör dock med pergotime ändå, för att försöka få igång regelbunden mens..

hur går det för dig jendeas, har du haft ÄL?

• emtfb

Okej är ÄL på G vilken dag som helst "längtarefterbebis"? Hur mycket har du kvar att gå ner i vikt? Jag har kanske 15kg jag vill bli av med..

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-08-19 21:38:50 följande:
    Okej är ÄL på G vilken dag som helst "längtarefterbebis"? Hur mycket har du kvar att gå ner i vikt? Jag har kanske 15kg jag vill bli av med..
    japp det är det, tror jag iallafall ons-fre.. jag tycker att jag har ca 25kg kvar att gå ner. kanske mer, får se när jag känner mig nöjd.

men har 5 kg kvar tills vi får mer hjälp ifrån kvinnokliniken. de har ju sin bmigräns innan de får hjälpa till. jag låg lite över den.. så bara att kämpa vidare =)
  • emtfb

Okej, men du är duktig som redan gått ner 15kg! :) kämpa kämpa!

• Jendeas

Ni är duktiga :)) Fantastiskt vad vi gör för att få sätta ett liv till världen. De viktigaste jobbet som föräldrar väntar på oss. 
    ÄL är på fredag så nu är de sextajm varjekväll !!  

Hejar också på dig längtarefterbebis, du är grym !! 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime