• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Elin1985

Ja nu efter vår lilla "kris" känns allt extra bra istället, känner mer stöd än innan. Du har rätt, man glömmer lätt hur jobbigt det kan vara för dem också.
    Men du det är ju verkligen inte försent!! Vissa visar ju neg flera dagar efter BIM för att sen plussa. Men man har ju gärna en neg inställning för att inte bli för ledsen...

• Jendeas

Vad skönt ! Håller tummarna på att de bra humöret mellan er håller isig länge, ÄL blir roligare om man är sams ;) haha. När är de ÄL eller BIM för dig.

Jag skrev fel igår, jag testade mig på BIM-3, idag är det -2.  

• Elin1985

Bara två dagar kvar då spännande!! Inga tecken alls? Skönt att din man är peppande och positiv!
    Ska till BM imorrn, om nåt ägg är på g blir det ÄL i helgen men har inga höga förhoppningar om det.

• Jendeas

Jaa.. Nej knappt några menssmärtor än heller.. ingen PMS heller. Mannen är glad :)) haha.
    Vill så gärna testa igen, vad säger ni? jag är så spänd.. svårt att hålla mig.  

• Elin1985

Imorrn bitti när du vaknar är det bara en dag kvar! Jag hade väntat eftersom du inte kan lita på svaret ännu. Jag håller tummarna

• Elin1985

Klar hos BM.. cystan har vuxit mer och ingen ny äggblåsa kommer. Bara att vänta då. Får inte börja ny kur förrän den är borta nu

• Jendeas

Åh Elin, vad tråkigt ! Ska cystan försvinna av sig självt eller man måste operera? 

• Elin1985

Den försvinner förhoppningsvis av sig själv... Om två v till mens eller till nästa mens. Ska på VUL så fort Mensen kommer!

• Jendeas

Okej. Hoppas den inte stannar något långvarigt då utan att den går bort ganska snabbt. De låter hemskt iaf.. Håller tummarna för er. 

• emtfb

Näe fan va trist när sånt där sätter käppar i hjulen! Inte det man vill liksom.
    Har du testat Jendeas??

Svar på tråden Clearblue & Pergotime