• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-25 12:50:05 följande:
    Jag håller med dig längtarefterbebis , har bestämt mig att om de inte tar sig denna månaden så ska jag sluta med piller och monitor, mitt psyke pallar inte de mer. Mår jävligt dåligt under tiden jag tar pillerna, under ÄL är jag som allra mest arg så att vi ens kunnat ha sex denna veckan är för mig ett mysterium sen kommer PMS.n och den är inte heller nådig, däremellan bölar jag och är glad om vartannat. Tackar min lyckliga stjärna att jag har en så förstående och älskvärd man som stannar kvar hos mig trots att jag kan upplevas som ett monster..
    samma här!  väldigt jobbigt och förvirrande.  hur går det för er nu då? =)
  • ymmmi

om någon behöver så har jag pergotime två kartonger hemma som jag inte behöver...

• Elin1985

Hej på er :) jag var på kontrastultraljud idag... Gick mkt bättre än förväntat. Fri passage i båda äggledarna. Dock hittade hon en äggblåsa som fastnat i äggledaren som vuxit massa där. Det förklarade varför jag haft mens i nästan två veckor och så skulle chanserna denna månad vara väldigt låga. Men jag känner mig vid gott mod ändå hoppet får vi inte tappa! Ni andra? Något nytt?

• emtfb

Hallå! Här händer de inte mkt, har passerat ÄL. Hade den i början av veckan.. Ska ta blodprov på måndag, så får vi se om jag verkligen har ÄL. Annars går dagarna super sakta nu, vill passera BIM nu!

Elin; härligt! Och vilken härlig inställning, de gillar jag! Är chanserna låga denna månad för äggblåsan som fastnade?

• Jendeas

Jag har haft kaos på jobbet de senaste dagarna, så inte riktigt prioriterat datorn när jag kommit hem. 

Elin vad skönt att få en förklaring på varför det varit på de viset ett tag iaf, bara på det igen nästa månad. De ska gå :)) Heja Heja.

Emtfb: Heja dig också, snart är BIM här och då hoppas vi på ett plus.

Jag är på BIM-4 och dagarna går otroligt sakta, har nu två kvällar irad mått illa och kräkt, kan kanske bero på lite annat men. Känner inte av några som helst symptom denna månaden och väntar faktiskt bara in mensen. 

• emtfb

Klart vi ska få plus, nu jävlar brudar!! Men den här väntan suger.. Okej hoppas inte att din mens dyker upp!:)

• Elin1985

Heja er! Ni får snart veta hur det gått denna månad ju! Uteblivna symtom kan ju innebära utebliven mens och plus
    Emtfb ja chanserna är låga för ägglossning pga äggblåsan som sitter fast. Mindre än hälften, men har ju tagit dubbel pergo så håller mina tummar till VUL på onsdag.
    Har haft ett jobbigt dygn med min man som uttryckt att han inte vet hur länge till han orkar försöka... Men nu är han på banan igen och allt känns bra. Livet är verkligen en bergodalbana!

• emtfb

Jaha okej då förstår jag. Hoppas du har nån fin äggblåsa på onsdag, så de bara är till att sexa! Eller ska dom kolla nått annat?

Usch det är jobbigt när man får sånna perioder då man bara vill ge upp, än så länge har inte min karl varit negativ, snarare drygt positiv 'det kommer att gå, men de kommer ta lite längre tid' typ det jag inte orkar höra. För det känns hopplöst nu, hoppas verkligen vi plussar snart!!

• Jendeas

Elin vad skönt att ni är på samma plan igen, de är klart att de inte bara är jobbigt för oss det måste ju vara väldigt intensivt och en jobbig situation för dem också. Tror det är viktigt att man har en ärlig och rak konversation i allt som snurrar i huvudet kring detta. Ibland mår man pekka och de känns mycket bättre att gråta ut och få prata med någon om det. Dela med sig av vad som tynger en. 

Jag kunde inte hålla mig och gjorde ett gravtest idag på BIM-4 och de visade negativt, jag är ganska inställd på att mensen kommer på torsdag denna gången.. Min man är däremot tvärtom, återstår att se vem som har rätt. de vore märkligt om de inte tagit sig denna månaden som vi försökte :)) men roligt hade vi ! haha.  

Svar på tråden Clearblue & Pergotime