• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Nej jag har inte gjort de, väntar tills efter BIM någon gång.. om inte mensen dyker upp så blir det ett test på måndag då de är BIM+5. =) Håller alla tummar och tår nu.. otroligt spännande.

• emtfb

Okej hoppas verkligen!! Min BIM dag är på Onsdag, så kanske att vi ser ett plus samtidigt, hoppas det! Det vore så jävla skönt.. Efter allt slit, de tär verkligen på en allt de här! Men heja oss brudar!

• längtarefterbebis

hejsan allihopa!
    varit lite off ett tag. mycket som snurrar i huvudet. ringde min BM i måndags och frågade lite om mina pergo. frågade även om det inte är dags att göra UL och kolla om det verkligen blir några ägg. för det verkar som det är många andra som faktiskt får göra det. men hon sa att det är inget de gör i staden där jag bor. =( men hon frågade om jag gått ner mina kilo som vi kommit överens om, och det har jag ju inte. har lite kvar. så hon tyckte att jag skulle lägga all fokus på att gå ner mina kilo som jag har kvar, ändå äta pergo och inte koncentrera mig på att det ska bli barn... =S

så jag vet inte. känns som jag inte orkar bry mig om barn längre. känns som hjärnan liksom ställt in sig på att det inte kommer bli några barn. vi försökt i 4,5 år nu.. inte konstigt att man tappar lusten nu.  känns som jag har accepterat detta på något vis. samtidigt som jag fortfarande hoppas..

ska iallafall gå ner det som är kvar. inte bara för att vi ska få mer hjälp utan även för att jag behöver det och vill det. går dock trögt, jag har ingen motivation & inspiration kvar. =/  är ledsen  och gråter nästan varje dag.

tröttsamt...

vilket deppinlägg detta blev, men hoppas ni förstår... Hjärta

• emtfb

Längtar efter bebis; vad tråkigt att höra, att hon inte kan göra ett UL, det är väl inte för mycket begärt kan man tycka..
    4,5 år är en lång tid, jag förstår verkligen att man måste tappa lusten då.

• Jendeas

Heja Heja längtarefterbebis, din motivation och inspiration borde ju vara bebis?! Så jag tror på dig, du klarar att gå ner dem sista kilona också. Tycker du verkar ha varit skit duktig, om ni klarat av att vänta på ett barn i 4,5 år är inte de sista månaderna så jobbiga längre. Kom igen och ge inte upp bruden. De här fixar du!

Emtfb: Min kropp säger att de nog inte blir så, fick världens jävla mensvärk igår kväll som fortfarande sitter kvar, dock inte dykt upp någon som ens liknar mens. Så de är ju positivt. Vi väntar och ser. Men varje gång jag går på toa är det som lotteri. Tramsigt jag vet. Idag är iaf dag BIM.

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-06 09:05:11 följande:
    Heja Heja längtarefterbebis, din motivation och inspiration borde ju vara bebis?! Så jag tror på dig, du klarar att gå ner dem sista kilona också. Tycker du verkar ha varit skit duktig, om ni klarat av att vänta på ett barn i 4,5 år är inte de sista månaderna så jobbiga längre. Kom igen och ge inte upp bruden. De här fixar du!

Emtfb: Min kropp säger att de nog inte blir så, fick världens jävla mensvärk igår kväll som fortfarande sitter kvar, dock inte dykt upp någon som ens liknar mens. Så de är ju positivt. Vi väntar och ser. Men varje gång jag går på toa är det som lotteri. Tramsigt jag vet. Idag är iaf dag BIM.

ja, klart att det borde vara en bebis som är min motivation. men förstår du pressen? att man MÅSTE gå ner vissa kilo för att ens få hjälp.. samtidigt som man försöker... sjukt egentligen vad man utsätter kroppen för. så därför har jag nu bestämt att ENBART fokusera på vikten. så kommer kanske bebisen ändå ;) vissa säger ju att byter man fokus ett tag så kommer det av sig själv. =) så får väl hoppas på det då.

hoppas det har tagit sig för dig denna gången =)
  • längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-09-06 08:45:14 följande:
    Längtar efter bebis; vad tråkigt att höra, att hon inte kan göra ett UL, det är väl inte för mycket begärt kan man tycka..
    4,5 år är en lång tid, jag förstår verkligen att man måste tappa lusten då.
    tycker också det är konstigt. det borde vara samma regler för alla som äter pergotime.. tänk så blir man överstimulerad, hur ska man kunna veta det? kan ju bli hur många ägg som helst som blir befruktade. det är jag väl inte intresserad av egentligen.. max två på samma gång alltså.. tänk att bära på 3-4 barn, måste ju slita extremt på kroppen. tänker på hon som fick åttlingar.. var ju för något år sedan. det är ju nästan sjukt... =(
  • Jendeas
    längtarefterbebis skrev 2012-09-06 09:16:46 följande:
    ja, klart att det borde vara en bebis som är min motivation. men förstår du pressen? att man MÅSTE gå ner vissa kilo för att ens få hjälp.. samtidigt som man försöker... sjukt egentligen vad man utsätter kroppen för. så därför har jag nu bestämt att ENBART fokusera på vikten. så kommer kanske bebisen ändå ;) vissa säger ju att byter man fokus ett tag så kommer det av sig själv. =) så får väl hoppas på det då.

hoppas det har tagit sig för dig denna gången =)
    Jo jag förstår.. Försöker bara peppa dig lite. Du vet ju vad belöningen KAN vara och tanken bör vara väldigt lockande. De är kanske så att sjukvården inte kan hjälpa till på fler sätt försen du gått ner i vikt!? Jag tror som sagt på dig. De här fixar du. 
Svar på tråden Clearblue & Pergotime