• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-09-06 10:12:03 följande:
    Jo jag förstår.. Försöker bara peppa dig lite. Du vet ju vad belöningen KAN vara och tanken bör vara väldigt lockande. De är kanske så att sjukvården inte kan hjälpa till på fler sätt försen du gått ner i vikt!? Jag tror som sagt på dig. De här fixar du. 
    ja, jag menade inte så. =) är tacksam för alla som försöker peppa och tror på en =) jag tror att det är så att min doktor tror att man kan bli gravid av sig själv om man inte är så överviktig, och det stämmer säkert. dessutom är det ju aldrig bra att vara överviktig, och det vet jag ju om. men detta är något som ligger i släkten både på min mamma & pappas sida.. vet att det inte är någon ursäkt, men det är ju generna.

dock måste jag komma ihåg att jag faktiskt HAR gått ner i vikt. 15 kg =) glömmer ofta bort det, och det är ju faktiskt en väldigt bra bit på vägen! =)

ibland känns det bara så tungt, och då är det skönt att skriva av sig lite. =)

• Jendeas

Förstår det ! Och de är ett fantastiskt jobb du redan gjort och jag tror det kan vara bra för dig att tänka på något annat än bebisverkstaden.. Jag tror vi alla skulle behöva något annat att lägga vårt fokus på, eller iaf jag. För jag känner mig helt klart snart färdig för att flytta in på "gula huset" (psyket). Skengraviditeter, humörsväningar, psykisk dåligt mående. You name it! Snart är jag där känns det som :) haha. 

• Elin1985

Jättebra gjort av dig som redan minskat så mycket!! Konstigt att du inte går ultraljud, har de en absolut vikt du måste ner i? Hur mkt är kvar? Som du säger borde du ju verkligen få veta om du har rätt dosering på pergo, stå på dig om ett UL!
    4,5 år är nästan ofattbart länge.. Vi har bara 1,5 år och det känns som en evighet. Men tänk att när vi VÄL plussat, för det KOMMER vi att göra så kommer vi uppskatta det så mycket mer än dom som klarar det på ett par månader.
    Vi får inte tappa livsgnistan under tiden! Måste göra roliga saker och ha andra saker att se fram emot. Jag har övat mycket på positivitetstänket den sista månaden och det fungerar faktiskt!

• emtfb

Längtarefterbebis, Klart att du klarar de här! Hoppas du kan släppa tankarna på bebis

• emtfb

Näe ja skriver inlägg imorrn, hatar när en tredjedel av inlägget postas

• Jendeas

Elin vad härligt med positivtänkande, jag är väldigt dålig på det. Jag är mer negativ av mig. Men man borde ge allt en chans så jag borde kanske också testa på det..
    Våra plus kommer och som du säger Elin de kommer bli så värt all den här mödan och vi kommer nog älska våra barn liite mer än andra människor som vips bara har ett barn en dag.

Jag har iaf lyckats gå över en dag, BIM +1 utan mens. Dock ett negativt gravtest imorse ?! Avvaktar och ser. 

• längtarefterbebis

tack för alla fina ord! =) värmer verkligen och det känns lite bättre nu =)
    ska iväg med mitt jobb i oktober, så tänkte att jag ska klara ca 5 kg tills det är dags =) hoppas det går =)

• emtfb

Hej tjejer! Nu känns de precis som förra gången, ont i tjejmagen hugger liksom till lite då och då, sen stenhårda bröst som gör ont. Så mensen kommer väl i veckan:(

Längtarefterbebis, det är ju jätte bra att du har delmål så det inte blir för stor press:) heja dig, jag vet att du kan klara det. Om du redan tappat 15kg, så är det ju a piece of cake:)

• emtfb

Hur går det för dig jendeas?? Vad tråkigt att de visade neg, hoppas det har ändrats nu!

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-09-08 09:39:31 följande:
    Hej tjejer! Nu känns de precis som förra gången, ont i tjejmagen hugger liksom till lite då och då, sen stenhårda bröst som gör ont. Så mensen kommer väl i veckan:(

Längtarefterbebis, det är ju jätte bra att du har delmål så det inte blir för stor press:) heja dig, jag vet att du kan klara det. Om du redan tappat 15kg, så är det ju a piece of cake:)
    TACK =)
    ska verkligen kämpa nu. för jag vill ju nå det lilla delmål jag har tills oktober =) och jag SKA klara det, så är det bara..

tråkigt om mensen är på väg. undrar när min ska dyka upp. är 32 dagar sen jag hade mens sist. har inte haft koll på äl denna månaden och bara haft sex när lusten fallit på. förväntar mig ingenting. bara mens.. undrar även hur mycket jag ska behöva gå ner för att den ska bli regelbunden? =)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime