• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-20 22:05:31 följande:
    Ni är duktiga :)) Fantastiskt vad vi gör för att få sätta ett liv till världen. De viktigaste jobbet som föräldrar väntar på oss. 
    ÄL är på fredag så nu är de sextajm varjekväll !!  

Hejar också på dig längtarefterbebis, du är grym !! 
    har du sen ÄL? tänkte mest på att du började med pergokuren några dagar innan mig och jag har beräknad ÄL imorgon eller på torsdag.. =)

man gör så gott man kan =)
  • emtfb

Jag har också ÄL på fredag ungefär. Va på VUL idag och jag hade många små äggblåsor och en stor som hon trodde skulle släppa i heljen, så nu jäklar. :D heja oss! Nu ska de fan i mig ta sig!

• Jendeas

Jag har en rätt lång cykel längtarefterbebis, runt 34 dagar brukar den ligga på.. Så dag 21 är ÄL dag för mig :)) Jag tar pergotime på dag 5-9 gör du det också? Kul att vi följs åt iaf :)) 

Gubben surade igår så vi missade gårdagens sexakt, ikväll jobbar jag kväll så om de mot förmodar blir sex blir de sent. Sen har vi turen att vara lediga ons,tors & fredag tillsammans denna veckan så då ska vi göra barn :))

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-21 12:24:26 följande:
    Jag har en rätt lång cykel längtarefterbebis, runt 34 dagar brukar den ligga på.. Så dag 21 är ÄL dag för mig :)) Jag tar pergotime på dag 5-9 gör du det också? Kul att vi följs åt iaf :)) 

Gubben surade igår så vi missade gårdagens sexakt, ikväll jobbar jag kväll så om de mot förmodar blir sex blir de sent. Sen har vi turen att vara lediga ons,tors & fredag tillsammans denna veckan så då ska vi göra barn :))

okej :) japp, tar också 5-9.. förra månaden fick jag ÄL 8 dagar efter sista tabletten, men vet dock inte vilken cykeldag det är eftersom jag började med pergo utan mens.. men som sagt så testar jag inte denna månaden.. kör på som vanligt bara..

har börjat fundera på om man kanske skulle bli familjehem istället.. kommer själv från ett trasigt hem med föräldrar som missbrukat alkohol.. vill inte adoptera tror jag, men att hjälpa barn som har det så som jag växt upp kanske skulle vara något. ska skaffa lite mer info innan jag lägger fram det till mannen =)
  • Elin1985

Hej alla! Har hållt mig borta härifrån ett tag för att tänka på nåt annat... Efter proverakur har jag nu fått mens igen. Problemet är att jag inte vet vilken dag jag ska räkna som dag ett nu! Fick tis+ons brunfärgad mens/flytningar och först idag rött (ursäkta infon) är det tisdag eller torsdag jag ska utgå från tror ni? Ngn som varit med om detta? Har fått tid nästa fredag för spolning och det hamnar inom rätt tid oavsett men funderar på när jag ska ta första pergo igen.

• Jendeas

Jag hade räknat från och med idag, hade samma problem med mensen i början på denna veckan, hade rosa-brunfärgat i tre dagar.. 

Imorse visade min monitor ÄL, vi låg i tisdes och igår väldigt sent på natten och idag två gånger. Hoppas fasen att de tar sig denna månaden.  Vill så gärna. 

• Elin1985

Bra "jobbat"!! Håller tummarna för att det funkar för er denna månad
    Kanske ska räkna från idag då, satte på monitorn i tisdags men kan ju ta pergon senare ändå. tack för svar!

• längtarefterbebis

egentligen hatar jag alla dessa hormoner man stoppar i sig.. vissa dagar gråter man tills man inte har någon luft kvar.. och andra dagar är man så glad så man inte vet var man ska ta vägen.

idag är en sådan dag. jag är så glad och känner mig så sjukt lycklig, fast det inte har hänt något speciellt! visst är det bra, man får njuta och tänka tillbaka på de glada dagarna sen när man känner sig nere!  =)

någon annan som känner likadant?! Skrattande

• Jendeas

Jag håller med dig längtarefterbebis , har bestämt mig att om de inte tar sig denna månaden så ska jag sluta med piller och monitor, mitt psyke pallar inte de mer. Mår jävligt dåligt under tiden jag tar pillerna, under ÄL är jag som allra mest arg så att vi ens kunnat ha sex denna veckan är för mig ett mysterium sen kommer PMS.n och den är inte heller nådig, däremellan bölar jag och är glad om vartannat. Tackar min lyckliga stjärna att jag har en så förstående och älskvärd man som stannar kvar hos mig trots att jag kan upplevas som ett monster..

• emtfb

Jag håller med, man blir som en jävla ragata! Och är ledsen och skit glad omvartannat.. Ja eller hur jendeas, jag skulle aldrig orka va med en bitterfittta som mig, stor eloge till dom alltså..;)

Ingen ÄL för mig än så länge..

Svar på tråden Clearblue & Pergotime