• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Världen är liten :) haha. Nej jag har aldrig varit inne och kollat upp om de blivit ägg med pergo, dock har jag fått mens de andra gångerna jag ätit dem så..
    Jag hade väldigt kraftig mens på dag 2+3, men de är vanligt för mig. Dock tar jag inte mina piller försen på dag 5 och då brukar min mens vara över, så jag kan inte svara dig på om de vore normalt eller inte. tyvärr.

• emtfb

Okej, för ja ska in nästa fredag och kolla.. Okej, det visar sig hur de är, borde nog ringa upp Gyn och höra kanske..

• Elin1985

Hej! Jag hoppar gärna in här också vi har försökt sen mars förra året utan resultat oregelbunden mens sen dess och för ett halvår sen sökte vi hjälp. Nu inne på andra PT-kuren... Använder också monitorn och allt ser bra ut sen jag började med kurerna. Så nu kan man äntligen börja hoppas på riktigt! Hur ofta får ni gå på kontroller?

• Jendeas

Abslout :) Du är välkommen Elin =) 
    Är det första barnet? :) 
    Vad kul med någon annan som också använder monitern, första gången eller?  

Jag går tyvärr inte på några kontroller, missade ett möte i mars och sedan dess tagit detta i egna händer. Får se hur de blir efter sommaren.  

• Elin1985

Jendeas:
    ja det är första barnet! Har använt monitorn hela det här året men bara fått ägglossning de tre senaste månaderna. Jag har varit på två ultraljud och de har sett bra ut. Nu har dom stängt men jag fick köra en kur själv! Väldigt glad för det!
    Har det inte hänt något i augusti ska jag boka tid för kontrastultraljud eller vad det kallas för..
    Känns bra å ena sidan att ha kontroll med monitor och ultraljud men jobbigt å andra sidan att man aldrig kan släppa det. Ringa och boka tid när Mensen kommer, ta tabletter, ultraljud, sex enligt schema, lämna blodprov... Svårt att låta bli att tänka på det
    Konstigt att du inte måste göra kontroller, här i Örebro är det ett krav! Hur många kurer får ni ta? Verkar också vara olika..

• Jendeas

Ja de har du alldeles rätt i, de finns i tanken konstant.. Min man börjar också bli trött på mitt tjat =) haha. 
    Ja de är nog väldigt olika för det var aldrig ett krav ifrån mitt Gyn heller, jag fick de utskrivit och hon sa till mig att om mensen började så var de bara att påbörja en kur, däremot skulle vi ta ställningstagande de andra mötet och de kanske behövdes sprutor som gjorde att även ägglossningen och mensen kom igång.. Men de gjordes aldrig.  

• Jendeas

Var orolig att pergotime inte skulle göra någon verkan denna månaden, men enligt ferilitetsmonitern har jag nu haft 2 dagar ägglossning. Eller ja hög LH iaf ! 

• emtfb
    Jendeas skrev 2012-07-21 06:14:12 följande:
    Var orolig att pergotime inte skulle göra någon verkan denna månaden, men enligt ferilitetsmonitern har jag nu haft 2 dagar ägglossning. Eller ja hög LH iaf ! 
    Härligt :)
    Ja va in på vul igår, och jag har ett ägg, så nu kör jag med stickor och inväntar ÄL som gyn sa skulle komma 23-24.. :) 
  • Jendeas

Tjoho, hoppas de tar sig denna månaden för oss alla :) Vore toppen.. Jag är as dålig på de där med ägglossning, nu vet jag ju att jag haft den men vet inte hur länge den varar och när man ska ha sex under tiden.. men vi har gjort så gott vi kunnat iaf :) 

• emtfb

Ja det vore väl hur bra som helst om de kunde ta sig. :) Jo jag är också helt värdelös på ÄL och allt de där.. Men vi har sex varannan dag tills äl testerna börjar stegra, så då kör vi på varje dag.
    Men det är inte så himla kul att ba "kom nu baby så kör vi en sväng i sängen, vi får inte missa ÄL" haha, men vad gör man inte.. ;)
    När har du BIM Jendeas?  

Svar på tråden Clearblue & Pergotime