• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Tack för de svaret Elin! =) 

Emtfb : Jag är lycklig för deras skull, försöker intala mig själv ett mantra: De händer när de händer, eller kommer när de kommer.. hahaha.

Ullared är det bästa :)) De kan alltid få en på andra tankar. Ha så trevligt. 

• emtfb

Eller hur, älska Ullared haha :) idag skulle Gyn ringa upp mig vid fyra, ska ju få en till kur pergo, men inget samtal.. Får ringa imorrn igen, måste ju ta första tabletten imorrn då de är 5:e mensdagen, blir tokig att dom inte ringer när dom säger det..

• emtfb

Jag måste bara fråga? Tror ni det gör något att börja med pergotime dag 6 i mensen? För nu är det så här att min läkare skulle lämna ett recept till mig redan igår, så ja skulle hämta det idag. Fanns inget!! Och så skulle ja ringa, och då kommer man till en växel som hade stängt. Fan att de ska va så jävla svårt att få tag i dom.. Känns inte så kul att de sätter käppar i hjulen liksom:/ får ringa de första jag gör imorrn när växeln öppnar! Jobbigt läge

• Jendeas

En dag mer eller mindre kan nog inte ha någon större inverkan, mest att cykeln blir längre och inte likadan som den varit innan.. därav lite svårare att veta när ÄL dyker upp om du haft koll på det innan dvs. Men kolla med din Gyn först innan du gör något. :)) Lycka till.

• emtfb

Jag passade då på att fråga om man kunde börja ta tabletterna på dag 6, jo det kunde man visst göra, men det ökade chanserna för flerbörd.

• Jendeas

Okej då fick vi svar på det :)) Mycket bra .. Skönt att du fick tag på henne iaf så de löste sig. 

Jo jag tycker veckorna seeegar sig fram, under nästa vecka ska vi sexa och de känns som en evighet dit.. Hur planerar och lägger ni upp ägglossningsveckan?! Hur har ni sex för helgradera, innan har vi haft sex så ofta vi haft tid till men tror vi ska försöka varannan dag under denna veckan, men jag är rädd att man ska missa ÄL då!? 

• Jendeas

efter lite googling är de tydligen bara en myt att spermiekvaliteten blir sämre om man har sex ofta, många läkarsidor rekommenderade dagliga samlag runt ÄL.. 

• Elin1985

Min BM sa att ju oftare desto bättre... Men att antalet minskade. Min man har många men låg rörlighet enl testet så vet inte om det är bättre att "samla på sig" lite då
    Vi har tidigare kört varannan-var tredje dag fram till dagen innan, sen varje dag över ÄL ni då?

Svar på tråden Clearblue & Pergotime