• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas
    emtfb skrev 2012-08-06 12:55:30 följande:
    Okej, men det är säker olika på olika ställen hur länge man kan ta dom. Men skönt att man slipper vänta en månad emellan iaf som ja trodde!
    Ja jag funderar också på de där med om när man får ÄL av enkeldos, om man får ta en dubbeldos endå?
    Tror ändå man ska vara lite försiktig så man inte blir överstimulerad. Jag körde två omgångar, missade sista månaden på PT, blev då ett uppehåll med mens på fyra månader.. Nu ska jag ta dem resterande 4 omgångarna i rad hade jag tänkt. 
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-06 12:20:33 följande:
    En fråga till er andra som äter PT dubbeldos, är det pga av en enkel dos inte gjorde någon ÄL eller varför? 
    Jag är lite sugen på att öka till Dubbeldos under denna månaden men jag har ju ÄL med enkel..
    Vad säger ni .? 
    antar att du fått din mens nu då eftersom du planerar ny kur :( alltså, ring och hör med en barnmorska eller något liknande. jag läste om en tjej som släppte 16 ägg.. så man ska nog inte experimentera själv :( får du ÄL av enkelkur så tror jag inte du behöver ta dubbel, tror inte det maxar chansen att bli gravid. kanske bara att du blir befruktad med fler ägg, och det kanske inte är så kul? menar inte att vara negativ, hoppas du förstår hur jag menar..

jag är verkligen förvirrad.. har sjukt ont i magen. känns precis som mensvärk men har inte sett till någon mens än.. synliga blodådror på brösten, tillochmed på vårtgården.. och tillochmed så min man har börjat se det.. lite ömma bröst, men det har försvunnit lite till och från... har BIM imorgon så får väl vänta och se vad som händer.

tycker det är konstigt att ingen ska kolla mig.. se hur många ägg man släpper och om de är mogna osv... :/
  • Elin1985

Jag frågade barnmorskan i fredags och hon sa att man inte ska ta dubbel om enkel funkar! Jag ska på ny koll imorrn men gjorde första ÄL testet idag på dag 15 (har inte haft några förrän nu) och det var bara en plupp så misstänker att det inte blir någon ÄL denna månad
    Längtarefterbebis - hoppas hoppas att du plussar imorn!!

• emtfb

Jag måste bara slänga in en konstig händelse, lite vidrigt kanske.. Men idag fick jag mensvärk i magen och så kändes de som mensen kom, gick in på toa men det var gula flytningar? Aldrig sett det förut? Nån annan som varit med om det?

• Elin1985

Bara tårar idag varit på VUL som inte alls såg bra ut, inget ägg på väg alls. Var inte alla beredd på detta... Nu ska jag ta provera - nån som gjort det? Och sen nästa månad spolning och dubbelkur.
    Emtfb nej bara bruna... Om de inte luktar är det mig ingen fara.

• Jendeas

Oj vad trist Elin, men ge inte upp.. Provera stimulerar fram mogna ägg och Pergotime stimulerar så att de mogna äggen släpper =) Vår kropp är ganska fantastiskt på många sätt och vis.

Bara också fått bruna flytningar innan mens,

Och ja, vi påbörjar en ny kur idag, Dag 5 och 1 pillret. Nu ska det gå vägen.  

• emtfb

Jaha ok, det är ju en hel bok allt detta med olika behandlingar! Heja jendeas håller tummarna att det tar sig denna gång!

Själv har jag BIM idag, men vet med all säkerhet att mensen kommer komma! Även hur mkt jag än inbillar mig att jag har gravsymtom.

• längtarefterbebis
    emtfb skrev 2012-08-08 10:17:55 följande:
    Hur går de för dig längtarefterbebis? :)
    inte så bra. fick mens igår. hade bestämt mig för att skita i det nu, men vet inte om jag vill skita i det.

förstår dock inte hur det inte har kunnat bli något. vi har ju prickat in nästan alla fertila dagar + ägglossningen... :(
    kör ny kur pergotime om 3 dagar.

kommer dock försöka gå ner mer i vikt nu fram till ägglossningen... =)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime