• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Snobbs

Tänkte hoppa in här äter pergotime, tagit 2 enkelkurer och ska starta dubbelkur vid nästa mens (beräknad imorgon men man vet väll aldrig säket med pergo), ska då köra fertilitetsmonitorn också.
    Lycka till tjejer! Hoppas för er alla.

• emtfb

En fråga bara, lär man vänta 1 månad med mens innan man kan påbörja nästa kur med pergo? Hoppas det är en liten där inne jendeas!:)
    Själv väntar jag ivrigt tills nästa vecka

• emtfb

Då min mens ska komma, känner mig gravid (ont i brösten, mår illa, trött, yr

• emtfb

Nej ja ger upp, kommer bara hälften av inläggen..:) vågar iaf inte hoppas på att jag är gravid!

• Elin1985

Jag gick på VUL för att jag måste för att få PT utskrivet. Ultraljud varje månad och sen blodprov för att se att ägget verkligen kom. Dag 16 på tis så då måste det ju synas. Jag ser ju på monitorn ändå men skönt att de kollar och att man kan ställa frågor.
    Hur går det för dig Jendeas? Har BIM varit nu?
    Emtfb-vi kör varje månad utan uppehåll! Men Max sex månader verkar det som jag får.
    Snobbs - välkommen, har du inte fått ÄL med enkelkuren? Hoppas hoppas dubbelkuren funkar!

• emtfb
    Elin1985 skrev 2012-08-04 12:42:38 följande:
    Jag gick på VUL för att jag måste för att få PT utskrivet. Ultraljud varje månad och sen blodprov för att se att ägget verkligen kom. Dag 16 på tis så då måste det ju synas. Jag ser ju på monitorn ändå men skönt att de kollar och att man kan ställa frågor.
    Hur går det för dig Jendeas? Har BIM varit nu?
    Emtfb-vi kör varje månad utan uppehåll! Men Max sex månader verkar det som jag får.
    Okej vad skönt då hoppas jag att det är lika för mig, har för mig att jag läst somewhere att man måste "vila" en månad.  
  • Jendeas

Jag har fått direktiv ifrån min doktor att jag bara får ta tre månaders PT och sen måste vila en månad innan jag börjar igen för att risken att man blir överstimulerad är väldigt stor annars. 

Jag är på dag 3 i en ny månad nu, min mens denna månaden har uppfört sig väldigt konstigt och annorlunda men vi kämpar på inför nästa månad. Var och hämtade ut en ny omgång PT på apoteket igår och har slängt iväg en beställning av nya Clearblue teststickor. Nu ska här bli barn, min man är väldigt bestämd och vill verkligen att de ska fungera denna månaden igen.. 

• Snobbs

Jag fick utskrivet 4 kurer att köra över sommaren, först 2 enkel och sen 2 dubbel. Gyn har sommarstängt så ingen har kollat mig. Jag har inte känt någonting av tabletterna men fick men på 28 dagar första gången och nu andra kuren verkar det som jag plussat.
    Bim i lördags och ser nu ett svagt men tydligt streck på testerna.
    Hoppas att det går vägen nu för er alla!!!!!

• Jendeas

En fråga till er andra som äter PT dubbeldos, är det pga av en enkel dos inte gjorde någon ÄL eller varför? 
    Jag är lite sugen på att öka till Dubbeldos under denna månaden men jag har ju ÄL med enkel..
    Vad säger ni .? 

• emtfb

Okej, men det är säker olika på olika ställen hur länge man kan ta dom. Men skönt att man slipper vänta en månad emellan iaf som ja trodde!
    Ja jag funderar också på de där med om när man får ÄL av enkeldos, om man får ta en dubbeldos endå?

Svar på tråden Clearblue & Pergotime