• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

För mer än ett år sedan när jag och sambon bestämde oss för att försöka skaffa barn så berättade jag för min bäste vän om våra försök. Hon hade då precis träffat sin nuvarande kille, hon sa att dem också pratat om det men inte riktigt gett sig helt in i det, någon månad senare slutade hon med sina p-piller och dem blev gravida direkt. Inatt kom hon, lilla fina Ellen. Jag är otroligt lycklig och glad för deras skull, hon är fantastiskt fin och önskar dem all glädje och lycka. Men kan inte sluta gråta för min egen skull, tänk om vi haft sån tur.. 

• Jendeas

föresten en fråga till er, testar ni er trots att ni fått mens? Läst på andra forum att man trots mens kan vara gravid.. Jag har blivit lite snål med gravtest nu på senare tid, har ju köpt så förbannat många och blir alltid lika deppig när de visar negativt. Men hur gör ni? 

• emtfb

Kan förfan inte posta ett helt inlägg! Men ja testar inte om jag fått mens iaf..

• Elin1985

Jendeas förstår din blandade glädje, man blir ju glad för deras skull men själv avundsjuk. Snart kommer din tur också och då kommer du uppskatta det extra mycket! Jag har två i min närhet som är gravida nu och när de har berättat så har jag tänkt att bara jag blir gravid innan de föder så känns det bra, det är ju en evighet kvar... Men nu börjar det närma sig den första födslarna utan resultat. Sjukt hur vi kan få ny energi hela tiden och anpassa oss till vår situation eller hur?
    Nej har jag fått mens testar jag inte, bara om det kanske är rosafärgade flytningar... Oftast hinner jag inte testa innan mensen kommer så mitt tiopack räcker ett tag.

• Jendeas

Okej! Nej jag testar inte heller faktiskt! Missade att de var dag 9 imorse och att jag skulle kissa på stickan till monitorn... Trött och yrvaken påväg till jobbet så tänkte jag mig inte för utan kissade först och sen satte igång monitorn!!! Har jag sabbat hela denna månadens nu då?

• Elin1985

Nej man kan hoppa över hur många dagar man vill, jag brukar inte börja förrän dag 11-12 nånstans

• emtfb

Kul för din vän Jendeas, men tråkigt för dig att det inte var du, men snart är det din tur bruden! Så himla trist när andra lyckas så mycket fortare än en själv. Dom kan varit tillsammans i 3 månader och bli gravida liksom, här har man snart haft förhållande i 6år och inte ett uns till att vara gravid.

Nej man skulle behöva lite positiv energi nu känner jag! Tur man ska ner till Ullared den 30:e haha Tungan ute 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime