• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Nej de är ju verkligen inte de... Och för min del så känner jag mig inte alls sugen just under ägglossning utan gör de mest för att de måste.. min BIM bör vara runt den 3-4 aug tror jag.. :)

• emtfb

Nej inte jag heller! Okej då är den nån vecka före min då, spännande!! :) Nu har mina tester börjat stegra, men inte alls så starkt ännu. Men nu kör vi på varje dag är de tänkt.. :P

• Jendeas

Där ser man :)) KUL !! Ja de är lika bra att köra på..

Hur går det för er andra tjejer ? 

• Elin1985

Jag fungerar som en klocka nu med pergotime men fick min mens i förrgår bara att samla nya krafter!

• emtfb

Näe, vad trist Elin! :( absolut, heja oss vi ska inte ge upp, det ska fanimig ta sig!! {#emotions_dlg.flower}

• Elin1985

Hoppas det går bättre för er andra! Känns overkligt att det någonsin kommer bli ett plus på stickan för min del. Var ska man hitta nya krafter varje månad?? Vi tänkte boka in en resa så vi har något annat att se fram emot iallafall!

• Jendeas

Oj vad tråkigt Elin, jag har också på känn att mensen kommer vilken dag som helst. Nu har jag dock haft ännu en flytt att tänka på ett litet tag men så fort dimman av de lagt sig så tänker man konstant på detta. Men vi kämpar på i ur och skur :)) Vet att det ibland känns otroligt tungt, satte mig och förklarade för min sambo härom veckan vilken otrolig börd de är att springa o tänka på. Mens, piller, kissa på stickor dag ut dag in, trycka igång monitern varje morgon inom tidsgränsen.. Ja de går liksom inte att slappna av. Behöver känna att han också är ombord! Där hämtar jag mina krafter iaf, att känna viljan och glöden ifrån min käraste.  

• längtarefterbebis

hoppar in här =)

använder också clearblue monitor + pergotime.
    har haft PT under ett helt år utan att något hände. gick inte på några kontroller utan jag fick bara piller utskrivna. körde enkelkur först men sen fick jag utskrivet till dubbelkur som jag körde några månader. kände att det var totalt meningslöst eftersom det inte blev något resultat. tillsist bytte jag klinik och där tog de mig verkligen på allvar. fick göra massa blodprover + spermatest på min man. fick ett krav också - att gå ner 10% av min vikt. har fått diagnosen PCO och är lite överviktig..

när jag gjort det så fick vi komma på möte och jag fick PT utsktivet igen. och har precis haft ÄL av den första dubbelkuren. min läkare trodde att det skulle lyckas bättre att få ÄL med PT nu när jag gått ner 14kg =) hade ÄL i måndags eller tisdags och har haft sex mån, tis, ons, tors.. så jag hoppas innerligt att det tar sig snart.

tycker också det är jobbigt att kissa på stickor hela tiden.. även att sexa hela tiden.. man blir inte så sugen direkt, utan gör det för att man "måste"....  har säkert gjort 1000 test detta året.. både ÄL test och gravtest.. har lurat mig själv många gånger och trott att jag varit gravid..

vi har försökt få barn i 4 år, men haft hjälp nu i snart 2 år. (först på en privatklinik 2010 och sedan 2 månader tillbaka på kvinnokliniken)

hoppas på att vi lyckas snart, för jag börjar tappa hoppet...

• Jendeas

Vad roligt. Kul att höra om era liv och vad ni också går igenom.. Vilken himla tur att ni fick riktigt proffs hjälp på andra stället. Håller alla tummar på att de lyckas inom de snaraste. =)) De vore ju vår allas dröm.

Jag har väl BIM den 3-4 aug om jag räknat rätt. Har nu märkt av några djävulska pms besvär, flytningar, illamående och ömmande bröst och nedre regioner. Dock brukar vissa av dessa besvär även komma vid min mens men jag håller tummarna än även om det känns väldigt långt ifrån ett plus denna månaden. 

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-07-30 18:06:56 följande:
    Vad roligt. Kul att höra om era liv och vad ni också går igenom.. Vilken himla tur att ni fick riktigt proffs hjälp på andra stället. Håller alla tummar på att de lyckas inom de snaraste. =)) De vore ju vår allas dröm. Jag har väl BIM den 3-4 aug om jag räknat rätt. Har nu märkt av några djävulska pms besvär, flytningar, illamående och ömmande bröst och nedre regioner. Dock brukar vissa av dessa besvär även komma vid min mens men jag håller tummarna än även om det känns väldigt långt ifrån ett plus denna månaden.   

jag har också ont i magen, känner mig trött och blir ibland ledsen för.ingenting :( men vågar ändå inte hoppas :( men visst känns det bra att vi fick proffshjälp. har massa pergotime kvar som jag kan hämta ut även om jag hoppas på att jag slipper :) hur mycket har ni haft sex nu då under ÄL om man får fråga? :) när ska du testa dig? :)
Svar på tråden Clearblue & Pergotime