• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Det ser jätte bra ut ju, nästa månad så sexar ni liiiite mer och liiiiite extra så kommer de gå vägen Längtarefterbebis. =) Duktig du är som har mål att sträva efter, mycket bra!

Emtfb håller tummarna på att mensen inte dyker upp. Heja :) 

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-08 11:19:33 följande:
    Det ser jätte bra ut ju, nästa månad så sexar ni liiiite mer och liiiiite extra så kommer de gå vägen Längtarefterbebis. =) Duktig du är som har mål att sträva efter, mycket bra!

Emtfb håller tummarna på att mensen inte dyker upp. Heja :) 
    absolut! vi får följas åt.. du ligger ju dock några dagar före mig =)
  • emtfb

Vad trist, men ge förfan inte upp :) Vi klarar detta allihopa förr eller senare. eller typ nästa månad. :)
    Ingen mens än så länge wihoo 

• Jendeas

Jag mår skit av dem här jävla tabletterna iaf, alltid samma visa. Yr, snurrig, matt och trött, förbannat jävla trött.. Tröstlöst, så nu ska jag jävlar i ha belöning för vad man står ut med =))

• emtfb

Surt jendeas, själv känner jag nog ingenting tror jag? Mer än ont i magen.. Idag har det varit precis som mensvärk till och från hela dagen, men ingen mens?! Fick pyttelite rosa flytningar tidigare idag men ingen mens.. tokig är väl vad man blir!!

• Elin1985

Nä vi får verkligen inte ge upp tjejer! Även fast man vill göra det varje månad.
    Emtfb har du testat nu när du gått över BIM?
    Längtar-duktiga du som har ett annat mål att fokusera på under tiden. Jag ska också försöka, började springa idag igen efter fyra veckor utan lust att träna, nu ska jag anmäla mig till ett långlopp om ett par månader så jag verkligen tvingar mig själv till motion. Med bra kondition och rätt kost kanske vi kommer i rätt riktning tar ni tjejer några kosttillskott? Jag käkar bvitamin m folsyra i men läser ju om så mkt olika naturläkemedel..

• emtfb

Nej jag har inte velat testa mig för jag vet att det inte kommer bli positivt, man vill bara ge upp.. usch!

Jag har såå dålig koll på kosttilskott, så nej jag tar inga. :) Vad är folsyra bra för? :P 

• Jendeas

Håller tummarna för dig emtfb. =) 

Jag äter inte heller några vitaminer, borde väl egentligen äta B-vitaminer men inte blivit färdig till att köpa de. Har starka funderingar på att sluta röka (ja jag vet, hur korkat som helst) Men av ren principsak har jag för länge sedan sagt till min man att jag slutar den dagen jag får ett plus på stickan och de står jag till, fram till den dagen har jag en känsla av att jag behöver hålla på !! 

• emtfb

Imorse kom mensen, men väääärldens jävla mensvärk. Suck! Trodde en liten stund att ja faktisk va gravid, men snart ger ja fan upp.. Men men bara vänta in äl nu då, ska ringa Gyn på måndag så ja får en till kur pergo..

Jag röker också och tänker exakt samma som tankar som dig jendeas!

• Elin1985

Folsyra förhindrar ryggmärgsbråck hos fostret i tidigt stadium tror jag det var, man ska börja äta det en månad innan man vill bli gravid så jag har ätit det hela tiden. Utan några framsteg.
    Emtfb va tråkigt!!! Men tänk på att det kommer en månad till snaaart!

Svar på tråden Clearblue & Pergotime