• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag & min sambo har nu i ett år försökt skaffa barn, men jag har haft problem med oregelbunden och väldigt konstig mens. Fick utskrivet Pergotime i Dec 2011 , har då inte haft mens sedan jag fick pillerna utskrivna. Igår (2/7-12) kom mensen igen och nu ska jag göra allt jag kan för att få den regelbunden och att vi ska bli gravida. Använder oss av Clearblue ferilitetsmoniter och pergotime-pillerna. 

Någon annan som vill följas åt i kampen om ett barn?! Behöver absolut inte använda samma tillväga gångs sätt som vi,=)

• Svar på tråden Clearblue & Pergotime
  • Jendeas

Man hoppas men man vill ändå inte ha för stora förhoppningar, jag blir alltid så ledsen när sen väl mensen kommer.. :(  Som Elin skrev ovan, svårt att hitta ork och motivation när man inte får nånting för allt jobb man lagt ner. Vi hade faktiskt sex varje dag förutom en då vi missade och självklart var de dagen innan monitern visade ÄL, sen körde vi all in några dagar där efter.. Jag skulle vilja testa mig som imorgon, eftersom jag och min mor ska till Ullared på onsdag.. Hade så gärna velat köpa något babyplagg och komma hem med till mannen som ett avslöjande. :) Men som sagt de är säkert mensen som spökar. Annars hade jag tänkt att vänta tills iaf nästa onsdag..
    Dem besvären du beskriver har jag vid vanlig pms också, så därför kan jag inte avgöra.. 

• Elin1985

Jendeas - ja att mannen är med på banan och förstår hur jobbigt det är är värt mycket. Det har känts rätt kämpigt de tre månader jag använt pergotime... Sex på beställning har tärt på förhållandet och jag föreslog att vi skulle ta en månad som den kommer. Men när han tyckte att vi skulle försöka så mkt som möjligt ändå förstod jag att jag verkligen har fullt stöd från honom nu åker jag bort till helgen, dagarna innan ÄL så blir väl svårt ändå att få till det...
    Vi har också haft sex varje dag innan ÄL men har hört nu att det inte behöver vara det bästa utan varannan istället för att det ska hinna bli nån fart i spermierna igen!
    Hoppas att det går vägen för er denna vecka och att du får köpa något från Ullared att överraska med
    Hur gamla är ni? Vi är 27 och 32 och borde ju inte ha åldern emot oss..

• längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-07-30 20:28:23 följande:
    Man hoppas men man vill ändå inte ha för stora förhoppningar, jag blir alltid så ledsen när sen väl mensen kommer.. :(  Som Elin skrev ovan, svårt att hitta ork och motivation när man inte får nånting för allt jobb man lagt ner. Vi hade faktiskt sex varje dag förutom en då vi missade och självklart var de dagen innan monitern visade ÄL, sen körde vi all in några dagar där efter.. Jag skulle vilja testa mig som imorgon, eftersom jag och min mor ska till Ullared på onsdag.. Hade så gärna velat köpa något babyplagg och komma hem med till mannen som ett avslöjande. :) Men som sagt de är säkert mensen som spökar. Annars hade jag tänkt att vänta tills iaf nästa onsdag..
    Dem besvären du beskriver har jag vid vanlig pms också, så därför kan jag inte avgöra.. 
    förstår precis vad du menar. men kan du inte testa onsdagmorgon? om det nu inte skulle vara något så kan du ju ändå köpa något babyplagg och överraska med när det väl blir något? =)  usch idag har jag verkligen ont i magen =( och mår lite illa, får se om det släpper. har ätit lite frukost nu iallafall =) lycka till om du nu testa idag/imorgon.
    Elin1985 skrev 2012-07-31 00:20:14 följande:
    Jendeas - ja att mannen är med på banan och förstår hur jobbigt det är är värt mycket. Det har känts rätt kämpigt de tre månader jag använt pergotime... Sex på beställning har tärt på förhållandet och jag föreslog att vi skulle ta en månad som den kommer. Men när han tyckte att vi skulle försöka så mkt som möjligt ändå förstod jag att jag verkligen har fullt stöd från honom nu åker jag bort till helgen, dagarna innan ÄL så blir väl svårt ändå att få till det...
    Vi har också haft sex varje dag innan ÄL men har hört nu att det inte behöver vara det bästa utan varannan istället för att det ska hinna bli nån fart i spermierna igen!
    Hoppas att det går vägen för er denna vecka och att du får köpa något från Ullared att överraska med
    vet inte om du frågade mig också. vi är 24 & 28 =) så åldern borde ju inte heller vara något problem här.. mitt problem är ju att jag har PCO.. men hoppas innerligt att det tar sig denna omgången... gick tillbaka i min "sexdagbok" och kollade. vi har i princip aldrig prickat in ÄL innan inser jag nu. vi har missat den varje månad och trott att den kommer senare, men man kan räkna ut med pergotime när man ungefär har ÄL..  4-10 dagar efter sista tabletten... men om det inte blir något nu så kommer jag ha koll på ÄL...

läste även på nätet att "Risken att få tvillingar eller fler barn, så kallad flerbörd, ökar när man behandlas med läkemedlet. Ungefär en av tio kvinnor som blivit gravida efter att ha använt Pergotime får fler än ett barn"

.. men risk.. jag skulle vilja kalla det chans istället.. hur underbart hade inte det vara - att få två på samma gång! =)
  • Jendeas
    Elin1985 skrev 2012-07-31 00:20:14 följande:
    Hoppas de löser sig denna månaden ändå trots att du åker iväg.. Allt kan hända :)) De är super viktigt att känna mannen stöd också.. annars hade man nog aldrig orkat. Jo varannan dag är nog det bästa har alla sagt.. Jag är 24 och mannen 25 så åldern borde inte heller vara några problem här. :)) Tror jag väntar med att testa tills imorgon bitti iaf, 
  • Jendeas

I morse började iaf den här monitern blinka att de snart är dags för mens. spänningen är ooooolidlig =) 

• På Riktigt

Hej! Ett tips till er som använder monitorn. Cb digitala äl test funkar på den oxå. Jag brukar först använda den sen stoppar jag in Stickan i monitorn. Har både visat först glad gubbe sen äl på monitorn och givetvis stegringen oxå. Lycka till alla! Själv fick jag glad gubbe idag :)

• Elin1985

Längtarefterbebis - har ni inte använt ÄL tester tidigare? Monitorn funkar väldigt bra tycker jag!
    Jendeas om den börjar blinka kan man väl testa? Fast iofs inte lita på det... Jag har slutat göra tester de senast två BIM, tänkt att jag ska vänta nån dag och så har Mensen kommit ändå. Skönt att ha sluppit titta på testet och bli besviken.

Alla har ju rätt ålder då så borde ju ta sig nån gång! Hur gör ni med alkohol? Vi ska på en fest om två veckor precis mellan ÄL och BIM. Känns jobbigt att förklara varför jag inte dricker.

• Jendeas
    Elin1985 skrev 2012-07-31 17:35:18 följande:
    Längtarefterbebis - har ni inte använt ÄL tester tidigare? Monitorn funkar väldigt bra tycker jag!
    Jendeas om den börjar blinka kan man väl testa? Fast iofs inte lita på det... Jag har slutat göra tester de senast två BIM, tänkt att jag ska vänta nån dag och så har Mensen kommit ändå. Skönt att ha sluppit titta på testet och bli besviken.

Alla har ju rätt ålder då så borde ju ta sig nån gång! Hur gör ni med alkohol? Vi ska på en fest om två veckor precis mellan ÄL och BIM. Känns jobbigt att förklara varför jag inte dricker.
    Jag har inte gjort något test, igår kväll hittade jag nått brunrött/rostfärgat i trosorna så de är väl den där förbannade mensen som är på ingång. Dock någon dag tidig men.. Jaja, de var denna månadens förhoppningar!! 

Jag har inte ställts inför de dilemmat angående alkoholen, vi är sällan iväg på fest nu för tiden. Däremot hade jag nog inte haft några problem att ta ett eller två glas.. Många gör ju de även under graviditeten så jag tror knappast att de är skadligt på de viset. Lycka till Elin.
  • längtarefterbebis
    Jendeas skrev 2012-08-01 06:40:52 följande:
    Jag har inte gjort något test, igår kväll hittade jag nått brunrött/rostfärgat i trosorna så de är väl den där förbannade mensen som är på ingång. Dock någon dag tidig men.. Jaja, de var denna månadens förhoppningar!! 

Jag har inte ställts inför de dilemmat angående alkoholen, vi är sällan iväg på fest nu för tiden. Däremot hade jag nog inte haft några problem att ta ett eller två glas.. Många gör ju de även under graviditeten så jag tror knappast att de är skadligt på de viset. Lycka till Elin.
    vad tråkigt jendeas =( börjar misstänka att det inte blev något för oss heller denna månaden... bättre lycka nästa månad, visst? =)
  • Elin1985

Nej va tråkigt! För er båda :( vi kämpar på igen till nästa månad!!
    Jag har låtit bli alkohol de senaste månaderna mellan ÄL o BIM bara för att utesluta alla risker men det kanske inte är så farligt om man ändå inte plussat. Får se hur jag gör.

Svar på tråden Clearblue & Pergotime