• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:47:46 följande:
    Så du har jobb?
    Nej på helgerna och lov, men finns faktiskt äldre utan jobb som fått barn
  • Whitetrash86

grattis.

tyvärr så kommer väldigt många ifråga sätta hur du ska försörja er. Utan att gå till ex sociala eller låta din mamma och pappa ta smällen. Visst du kommer få Fp. men det är inte mycket man får där inte.

Sen kommer dom undra om du verkligen kommer ta hand om barnet till 100% i alla lägen eller om även detta kommer falla på dina föräldrar för att du inte orkar eller vill ha roligt med kompisar ist.
    Eller om du bara är en av dessa som skaffar bebis för att bebisar är söta.

Jag däremot önskar dig all lycka och tar för givet att du redan tänkt på allt och har en lösning på allt, så att det inte faller på andra att ta hand om ditt barn för att du "tröttnat"
    Åter igen.. grattis! 

• Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:47:20 följande:
    Ja,men man får väl fråga alla det?:) Samma pappa?
    Jepp
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 14:50:33 följande:
    Back at you. Vad har det för roll i sammanhanget att hon är gravid? Tror nog inte att du frågar 30åringar om pappan ska ha en relation med barnet/en? 

Lustigt att såfort en ung kvinna blir gravid så är alltid samhällets funderingar hur relationen till pappan ser ut... 

Klart man frågar det? Hade inget med åldern att göra. Bara dina värderingar.
  • Kattdamen
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 14:50:33 följande:
    Back at you. Vad har det för roll i sammanhanget att hon är gravid? Tror nog inte att du frågar 30åringar om pappan ska ha en relation med barnet/en? 

Lustigt att såfort en ung kvinna blir gravid så är alltid samhällets funderingar hur relationen till pappan ser ut... 
    Jo, om personen skriver att denne inte har en relation till den blivande fadern skulle jag göra det. Får man barn ihop så borde man ha en relation till denne, och en relation behöver inte vara en kärleksrelation.
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:50:53 följande:
    Ja,men då har man kanske jobbat innan och får bra föräldrapenning etc. Hur ska du klara dig ekonomiskt? Utan hjälp av andra? Undrar bara hur du tänkte?
  • Anonym

Jag är gravid för första gången nu och var 16 år för TIO år sedan. I mina ögon så var mina förutsättningar för barnets uppväxt rejält sämre då (pga åldern), mina föräldrar vad underbara och jag kom från en stor trygg familj, men det är ju inte dom som ska få barn. När jag var 16 år visste jag inte vad föräldrapenning var, vad en lägenhet kostade i månaden, hur mycket jag åt för på en månad, hade helt enkelt ingen erfarenhet av att leva själv utan mina föräldrars insats kring mat och hyra.
    Hoppas såklart att det går bra för dig, men jag tror du kommer få det tufft på vägen! Sätt dig ner och räkna på ekonomin, vad det faktiskt kostar att hyra en bostad och köpa mat, blöjor, amningspump, vagn osv. Det handlar om många tusenlappar varje månad. Så du är förberedd.

• Anonym
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:50:53 följande:
    Jo men dom får ofta akassa baserat på deras tidigare inkomst. Du får grundbelopp. För barnet troligen. Dina föräldrar är försörjningsskyldiga över dig.
  • Anonym (Grattis!)

Grattis till graviditeten TS! {#emotions_dlg.flower} 
    Som du märker finns det alltid bittra människor på FL, ta inte åt dig!

Svar på tråden 16 år och GRAVID !