• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym

"ung mamma" varför måste det definieras som något positivt?! tycker det är minst lika okej att klämma ut en unge som 25 åring, ja, då kanske man åtminstone slipper leva på sina föräldrar, å har hunnit skaffa sig lite livserfarenhet. barn ska vara barn, faktum är att hjärnan är ju inte ännu utvecklad fullt ut, på en 16 åring :/

• Maria5086

konstigt, du får knappt skaffa dig ett mobilabenemang som omyndig...men föda barn å begära att pengarna ska skitas ut, det är såå okej :) BARN ÄR EN UTGIFT!

• Anonym (katt)

(> " " <)
    ( ='o'= )
    -(,,)-(,,)-
    (> " " <) (> " " <)
    ( ='o'= ) ( ='o'= )
    -(,,)-(,,)- (,,)-(,,)-...
    (> " " <) (> " " <) (> " " <)
    ( ='o'= ) ( ='o'= ) ( ='o'= )
    -(,,)-(,,)- -(,,)-(,,)--(,,)-(,,)

• Cell

Ja, det finns sällsamt besserwissriga människor på det här forumet; en större samling moralkärringar har jag aldrig sett förut, varken på internet eller IRL! O_o

TS, du är ung och har inte samma erfarenheter som någon som är äldre, men det betyder inte att du är dum i huvudet eller mindre kapabel. Du kommer stöta på samma problem och frågor som varje nybliven förälder, samt en hel del utöver det (precis som alla andra!). Och som alla andra människor kommer du att få hantera dem och lösa dem efter bästa förmåga. Ingen har sagt att det ska vara en dans på rosor!

Grattis! =) 

• Anonym

Hur känner du dig då? 
    Har du mycket symtom än?
    Har du pratat med dina föräldrar om det?

Är säker på att det är mycket frågor som snurrar i ditt huvud just nu. När jag blev gravid trots att det var planerat så var det mycket frågor som flög runt i huvudet. Ena stunden var man överlycklig och andra var man orolig om man skulle klara detta. :)
    Lycka till. 

• Anonym (herregud)
    ungkille95 skrev 2012-07-04 17:04:12 följande:
    *Suck* Man är INTE ett barn när man är 16 punk slut.

Bry dig inte om klimakterie kossorna som ifrågasätter relationen till pappa,ekonomin osv dom är bara sura för att dom aldrig kommer få barn.

Grattis och lycka till

Vet du vad, man är barn tills man är 18 och blir myndig. Hur mogen man än tror sig vara så är man fortfarande ett BARN när man är 16 år gammal. Frågar som en annan, har du ens fått hår på lille snoppisen än? Du vet ingenting om hur det är att var vuxen, lille vän!

Klart att "klimakteriekossorna" (ja tänk det är ett ord inte två!) ifrågasätter ekonomin osv. Vi vill ju för fan inte att våra skattepengar ska gå till att betala för snorungar som bestämmer sig för att bli på tjocken, utan att pengarna ska gå till bättre skola, sjukvård och sånt som rör alla och förbättrar för folk här i Sverige. Varför ska ungar som skaffar barn få mina skattepengar att leva loppan med, när jag själv helst hade behållt pengarna för att kunna unna mina egna barn lite roliga saker? Klart som fan att jag blir arg.

Jag anser att barn inte ska skaffa barn. Där har ni min åsikt. 
  • Anonym (Blir så trött!)
    Anonym skrev 2012-07-04 17:18:33 följande:
    "ung mamma" varför måste det definieras som något positivt?! tycker det är minst lika okej att klämma ut en unge som 25 åring, ja, då kanske man åtminstone slipper leva på sina föräldrar, å har hunnit skaffa sig lite livserfarenhet. barn ska vara barn, faktum är att hjärnan är ju inte ännu utvecklad fullt ut, på en 16 åring :/

Öh, hjärnan är inte färdigutvecklad förens i 25-års åldern lilla du. Anser du att det är lika dumt då att en 22 åring med fast jobb skaffar barn också? Eller borde alla vänta tills hjärnan är helt färdig?
  • puss

Jag tycker faktiskt att alla borde vänta till hjärnan är helt färdig. Med allting.

Svar på tråden 16 år och GRAVID !