• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-07-04 22:01:08 följande:
    Då käre anonym, får du gå och störa dig på någon annan för mitt liv är ingen fantasi. Jag frågade dig vad du hade för problem. DU frågade då vad MITT probelm var. Mitt svar: Har inget problem. Men du har uppenbarligen nåt problem eftersom du går och trakasserar mig.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Men herregud, det var inte jag som undrade vad du hade för problem - det är ju mitt inlägg som är citerat där någon undrar vad mitt problem är. Därav läs om - läs rätt!! Färdigdiskuterat!
  • Ebba Caroline

Sorry, är så många anonym i tråden

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • MMMR
    Anonym skrev 2012-07-04 21:23:17 följande:
    Det är inte alls säkert att ts öht får ett jobb.
    Så om någon som har jobb skaffar barn och sedan blir av med jobbet. Vad säger att den personen ifråga skulle få ett nytt jobb? 
    Man kanske ska börja tänka så. "Bara att sälja bilen och säga upp lägenheten. Jag struntar i att skaffa fler barn också. Jag kanske blir av med jobbet!"
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • MMMR
    Soolrosen skrev 2012-07-04 21:59:23 följande:
    Grattis! Jag fick barn för 4 månader sen.. Det är det häftigaste jag har varit med om! Vilken lycka! Jag är iofs 24 år men man mognar otroligt mycket under graviditeten och efter förlossningen. Det är som någon trycker på en knapp :) Det kommer gå jätte bra. Det är din kropp ditt beslut.. Och det är inget fel att gå på bidrag en liten tid i sitt liv.. Alla kan hamna i sån situation. Tror de som plötsligt hamnar efter att ha klarat sig själva men måste ta emot bidrag är rätt tacksamma över att det finns hjälp att få. Lyssna inte på alla dessa surkärringar! Pinsamma är ni! Hon bad inte ens om eran åsikt..
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Anonym (mamma)
    wassan skrev 2012-07-04 21:53:58 följande:
    Stort grattis Inget fel med att vara ung mamma så GRATTIS

Så galet, jag hade dött om jag fick barn när jag var 16, man är ju så liten då  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-04 15:13:23 följande:
    Jag måste börja med att fråga vad de är för coolt att skriva en tråd men rubriken "16år och GRAVID"?
    Är de coolt på något sätt? För i min värld är de inte coolt nånstans. Jag kan säga grattis till graviditen men att göra ålderna till något märkvärdigt förstår jag mig inte på. De är mycket roligare att läsa om någon som har kämpat i åratal för att bli gravid och äntligen blivit de. Inte någon som är 16år.

Din tråd hade varit mycket roligare att läsa om du inte hade försökt skryta om hur ung du är för de är absolut inget speciellt med de!

Lycka till!
    Jag måste nog säga att jag inte tolkade  de som skryt pga av ålder. Min reaktion (eftersom att frågetecknet kommer efter rubriken och hennes pm va gällande hur det har vart för andra)
    Är att hon är väldigt ung och faktiskt egentligen inget vet om hur det kan vara att vara gravid och hur det är att ta hand om ett barn. så jag tolkade de nog mer som att hon vill veta hur framtiden kommer till att se ut för henne nu. :)

• NiklaasKaroliine

Grattis TS! :) det finns så mycket avundsjuka..strunta i alla negativa kommentarer , det är sådana som gör vissa unga mammor osäkra tillslut, tror d klarar av rollen som mamma minst lika bra som någon annan här inne. Har ju inget med åldern att göra utan hur mogen man är för att ta hand om ett barn . Jag är 23 och väntar andra barnet nu. Ha en fin kväll!!

• Anonym (mamma)

Någon nämde ungmamma men jag känner ju spontant att man blir äldre och tröttare när man blir förälder så det där unga försvinner, du blir äldre i förtid. Jag tror inte åldern i sig påverkar att orka, tror snarare att det är lättare att tröttna på allt man är bunden till om man får ett barn så tidigt, jag blir tom bitter nån gång och saknar friheten och jag är 31 och har levt mitt roliga liv. Jag tycker ändå det är synd för livet blir ALDRIG detsamma efter dom små liven kommit, hade inte kunnat föreställa mig att ha missat hela tonåren och 20-årsåldern med plugg, fester, semstestrar, nya killar, nya kompisar och VELANDET av vad man vill. Kanske stämmer dock "det man inte vet har man inte ont av?"

• Anonym (mamma)
    NiklaasKaroliine skrev 2012-07-04 22:13:16 följande:
    Grattis TS! :) det finns så mycket avundsjuka..strunta i alla negativa kommentarer , det är sådana som gör vissa unga mammor osäkra tillslut, tror d klarar av rollen som mamma minst lika bra som någon annan här inne. Har ju inget med åldern att göra utan hur mogen man är för att ta hand om ett barn . Jag är 23 och väntar andra barnet nu. Ha en fin kväll!!
    Avundsjuka? det förstår du väl själv att det inte handlar om det, det handlar om att försöka påverka en ungdom (nu är det inte aktuellt för abort) till att inse. Du förstår väl själv att man kan vara galen och inte ha spärrar i den åldern och det jag blir mest sur över är föräldrarna till den gravida som kanske får ta hand om ungen i slutändan. Kan du försörja barnet, skaffa ett jobb och lägenhet, fine!
  • Anonym (mamma)
    Soolrosen skrev 2012-07-04 21:59:23 följande:
    Grattis! Jag fick barn för 4 månader sen.. Det är det häftigaste jag har varit med om! Vilken lycka! Jag är iofs 24 år men man mognar otroligt mycket under graviditeten och efter förlossningen. Det är som någon trycker på en knapp :) Det kommer gå jätte bra. Det är din kropp ditt beslut.. Och det är inget fel att gå på bidrag en liten tid i sitt liv.. Alla kan hamna i sån situation. Tror de som plötsligt hamnar efter att ha klarat sig själva men måste ta emot bidrag är rätt tacksamma över att det finns hjälp att få. Lyssna inte på alla dessa surkärringar! Pinsamma är ni! Hon bad inte ens om eran åsikt..

Nja...myndig nej..kan ju tycka att föräldrarna har något att säga till om. Inte frågan om att marsvinsköp..
Svar på tråden 16 år och GRAVID !