• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-07-04 14:52:06 följande:
    Klart man frågar det? Hade inget med åldern att göra. Bara dina värderingar.
    Det första du frågar när en kvinna berättar att hon är gravid är alltså: KOmmer pappan ta sitt ansvar? 

Ok..?

Min är iallafall: Grattis!  
  • Anonym
    Anonym (Grattis!) skrev 2012-07-04 15:01:12 följande:
    Grattis till graviditeten TS!  

Som du märker finns det alltid bittra människor på FL, ta inte åt dig!

Bittra...? Ifrågasättande är nog ett bättre ord. Vi vuxna ifrågasätter ifall ett barn vet vad hon ger dig in i när hon väljer att skaffa barn när man själv är ett barn!
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 15:04:00 följande:
    Det första du frågar när en kvinna berättar att hon är gravid är alltså: KOmmer pappan ta sitt ansvar? 

Ok..?

Min är iallafall: Grattis!  

Men det var inte det första hon frågade, det var en följdfråga på:

Citat: har ingen relation med mitt ex!
  • Anonym

Intressant att åldern på personen i fråga inkluderats i rubriken, då grav-nyheten släpps. Då gör man ju själv  en "grej" av sin unga ålder kan jag tycka, man ber om en reaktion.

Men hade någon skrivit "27 år och gravid" hade nog tråden sett annorlunda ut. Inget påhopp. Bara intressant tanke

• Anonym

Jag måste börja med att fråga vad de är för coolt att skriva en tråd men rubriken "16år och GRAVID"?
    Är de coolt på något sätt? För i min värld är de inte coolt nånstans. Jag kan säga grattis till graviditen men att göra ålderna till något märkvärdigt förstår jag mig inte på. De är mycket roligare att läsa om någon som har kämpat i åratal för att bli gravid och äntligen blivit de. Inte någon som är 16år.

Din tråd hade varit mycket roligare att läsa om du inte hade försökt skryta om hur ung du är för de är absolut inget speciellt med de!

Lycka till!

• Tina426

Vad ARG jag blir på er som ifrågasätter saker å ting... Visst kanske inte det optimala att bli gravid vid 16 års ålder, men jag hade inget jobb när jag blev gravid vid ålder 21 år, va inte tillsammans med pappan heller, men allt löste sig och idag så väntar vi vårat 3:e barn 10 år senare...

Kan också lägga till att tyvärr så e han arbetslös idag, enda skillnaden e är att vi har gått ut grundskolan...

Så grattis Ts och lycka till!!

• Anonym
    Tina426 skrev 2012-07-04 15:23:08 följande:
    Vad ARG jag blir på er som ifrågasätter saker å ting... Visst kanske inte det optimala att bli gravid vid 16 års ålder, men jag hade inget jobb när jag blev gravid vid ålder 21 år, va inte tillsammans med pappan heller, men allt löste sig och idag så väntar vi vårat 3:e barn 10 år senare...

Kan också lägga till att tyvärr så e han arbetslös idag, enda skillnaden e är att vi har gått ut grundskolan...

Så grattis Ts och lycka till!!

Du var 21, således vuxen, Ts är 16 och fortfarnde ett barn. Stor skillnad!
  • Tina426

Jasså,,, vet du hur hennes familjesitutation ser ut?? 
    Kan sätta 1 miljon på att det finns underbara 16 åriga föräldrar som sköter sig bättre än de i 30 års åldern...

• Anonym (Blir så trött!)

Jag blir så trött på att väldigt många här på FL ska hålla på och oroa sig över saker som inte ens angår dem! Som i denna tråd, att TS är gravid i ung ålder är inte ert ansvar & ni kommer heller inte kunna få henne att ångra sitt beslut genom att dumförklara henne! Om ni har invändningar på hennes val borde ni istället komma med goda råd & tips som kan underlätta för henne.
    Ni vet ingenting om hur hennes bakgrund, ekonomi eller relationen till sina föräldrar ser ut.. Det finns så MÅNGA människor som är, enligt er, i "rätt" ålder & har "rätt" förutsättningar som ändå är fruktansvärda föräldrar! 

Jag tycker också att 16 är ungt & man tänker inte likadant som en vuxen, dock tror jag absolut inte att TS barn kommer lida eller få en sämre uppväxt för det.

Skärp er! {#emotions_dlg.djavulsk}    

• Csillag

Grattis TS.
    Strunta i alla som ifrågasätter de mesta.
    De e så de e på FL för de mesta,Tur att inte alla e sådanna.

jag va bara ett år äldre än dej när jag blev gravid och jag fick samma kommentarer o påhopp som du fick.
    Min ålder,ekonomin osv.

Nu va de inte så att jag planerade att bli gravid,utan jag skyddade mej med ppiller o skötte dom,mn jag blev gravid en då.

Beslutet att behålla barnet va enkelt,trots min låga ålder o trots va alla andra sa.
    De alla andra hackade ner på mej gjorde mej bara ännu mer beslutet att visa dom hur fel dom hade om mej.

När dottern kom va lyckan gjord.De bästa som hänt mej.

Lycka till TS, Du komemr klara de här om du bara sj vill o struntar i va alla andra tycker o tänker.

Däremot kommer de givetvis krävas mkt av dej, de flesta i din ålder e ute o festar på helgerna lr hänger med kompisarna till sena nätter,åker utomlands o partar loss på sommaren isv.
    detta blir ju inget mer me de.
    MEN de e inget som säger du inte kan leva för de.
    Om en kompis säger du e tråkig för du e hemma med ditt barn så svara dom bara att då är vi verkligen inte ritkia vänner om dom tycker om tänker så.
    Ditt barn e de viktigaste,o ska alltid gå först.

De finns tyvät många som skaffar barn i tidig ålder som inte sköter sina barn,dom gör de jag skrev ovan o som inte borde blivit gravida.
    Bevisa alla som har fördomamr att du inte är sån.
    Visa att du är mogen o redo för en bebsi.

Bara för man e 16 år så kan man ändå va såpass mogen att klara av ett barn.
    Alla är inte festgalna tonåringar.

Lycka till

Svar på tråden 16 år och GRAVID !