• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym
    Tina426 skrev 2012-07-04 16:21:23 följande:
    Jasså,,, vet du hur hennes familjesitutation ser ut?? 

Kan sätta 1 miljon på att det finns underbara 16 åriga föräldrar som sköter sig bättre än de i 30 års åldern...

Det handlar inte om hur man sköter sig. En 16 åring kan inte på något sätt ha en vuxens livserfarenhet då hon faktiskt (vad du än tycker) är ett barn. Erfarenhet och mognad är byggstenar man måste ha för att själv fostra ett barn.

Visst, sedan finns de 16 åringar som är mer mogna än andra men faktum är att de är barn, de är inte myndiga!

Jag anser att innan man väljer att skaffa barn så har man vissa skyldigheter och en av dem är att kunna försörja dem utan att förlita sig på att någon annan ska betala. Detta gäller oavsett ålder på föräldrarna. Jag skiter högaktningsfullt om man är 16 eller 32, har man inte inkomst så man på egen hand, ja utan hjälp från föräldrar, staten eller den andra föräldern, så skaffar man sig inte en utgift (barn).

Att vara en bra förälder påverkas inte av en ålder men förutsättningarna är bättre om man iallafall är vuxen!

Kan sätta en miljon på att en 30 åring har bättre chans än en 16 åring att försörja sitt barn på egen hand utan att be om hjälp!
  • SweeneyTodd
    principessan skrev 2012-07-04 16:37:41 följande:
    Stackars ditt barn.
    Onödig kommentar.
  • Anonym (emms)

Jag är också 16 år & gravid ^^ är i vecka 17.

• J   a   d   e   d

Hmm ligger redan i hetaste fast så kort tråd.
    Är det så att FL vill att vi ska förfasas över de här småtjejerna som aktivt blir på smällen? Drömmer 

Jeddan
  • ungkille95
    Anonym skrev 2012-07-04 16:14:29 följande:
    Du var 21, således vuxen, Ts är 16 och fortfarnde ett barn. Stor skillnad!
    *Suck* Man är INTE ett barn när man är 16 punk slut.

Bry dig inte om klimakterie kossorna som ifrågasätter relationen till pappa,ekonomin osv dom är bara sura för att dom aldrig kommer få barn.

Grattis och lycka till
  • ViVäntarLois

Antar folk att TS vill ha frågor och påhopp eller är det ingen som läser TS?

Frågan lyder: "Någon mer? :D". Dvs. TS undrar om det finns fler här på FL som är 16 år och gravida. INGENSTANS står det: jag är 16 år och gravid, vad är era synpunkter på det? Tycker ni att det är en bra idé?

• Anonym (en annan)

grattis!
    jag var själv 16 när jag fick mitt första barn...och visst klarar man det..men så här i efterhand hade det nog varit bättre att vänta några år...... 

• Anonym (Lycka)

Grattis säger jag=) Hoppas det komma gå bra, tänk på att det både kan vara krävande och underbart att få barn och ha barn=) LYCKA TILL det komma du klara=)

Svar på tråden 16 år och GRAVID !