• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (grattis)
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:36:46 följande:
    Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 
    Jag vill gratulera dig till graviditeten och hoppas att allt kommer att gå bra.
    Min kusin var 16 år när hon fick sin första, hon har nu fyra stycken barn, har fast jobb och lever ett kanon liv tillsammans med sin familj. Så allt går bara man vill. 
    Jag tror att det är så att man mognar med sitt ansvar. Jag har även vänner som blev gravida på gymnasietiden och det har gått hur bra som helst för dem också. Vissa är fortfarande tillsammans med pappan, andra inte, men det går bra. Jag önskar dig all lycka! Och jag tycker att du inte ska bry dig om alla dumma, spydiga och elaka kommentarer. Visst, du är ung, man räknas inte som vuxen fören 18 års ålder, men sen beror det på hur redo och ur mogen man känner sig. Sök stöd hos dina föräldrar om du känner att dem kan stötta dig. =) Barn är ett stort ansvar, men jag anar att du redan är medveten om detta =)

Jag flyttade hemifrån när jag var 16 och har stått på egna ben sen dess och aldrig varit beroende av mina föräldrar ekonomiskt.  (Nej, inte levt på bidrag heller)

• TeamCaz

Grattis ts

Hoppas allt går bra med grav o efter grav

Blev själv gravid som nittonåring o jag hade inget hem, ingen inkomst, ingen pojkvän, ingen färdig utbildning, aldrig arbetat.

Men jag fixade det - helt ensam dessutom.

Nu - sex år senare - väntar jag mitt andra barn med en underbar sambo, fick tyvärr avsluta min utbildning som svetsare då svetsröken är skadlig för barnet. Inte världens bästa ekonomi, men vafan, vi klarar oss underbart hem. Grabben har fortfarande ingen kontakt med sin biologiska pappa, men vi har Stödfamilj varannan helg o det funkar hur bra som helst

Vad jag ville med detta var att försvara unga föräldrar med att DET KAN GÅ BRA MED jag är ett exempel på det.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Tina426

Tycker att denna tråd har spårat ur totalt...
    Många onödiga och elaka på hopp .....

• apa4ewer

Grattis! Tror allt kommer ordna sig för dig.
    Själv är jag 16 och ska ha bebis den 25:e juli.

Har du lust att snacka så kan du gärna skriva till mig :) 

• Anonym (Neg/pos)

Vill bara påpeka att bara för att man blir gravid betyder det inte att man får ett barn. Du är bara i vecka 6 och löper fortfarande risk för missfall. Du kan få missfall långt in om inte ett dödfött barn. Eller ett sjukt barn och det kräver väldigt mycket.

Jag vet jag var 16 mitt barn är rullstols bunden resten av livet. Han förstår mig men han kan inte prata. Han skrattar inte som oss. Han ska bytas blöja på m.m. Han är 8 år idag.

Men Grattis vettja. Jag älskar mitt barn men hade jag inte haft föreldrar hade jag aldrig stått ut utan deras hjälp.

• Anonym (beliver)

åldern spelar ingen roll i slutändan, jag var 28 när jag fick mitt första barn, ingen ung mamma här inte, jag kämpar i motvind med en karl som är för psykiskt sjuk att kunna sköta sina barn, och släkt och vänner som aldrig syns till och aldrig ställer upp. Med bara EN stöttande förälder hade jag gladeligen fått första barnet vid 16 års ålder och jag hade garanterat fixat det bättre än vad jag fixar min situation just nu. Men det går! Allt går bara man kämpar, Lycka till ts, jag tror du kommer fixa det galant ochjag  tänker fortsätta tro det tills motsatsen bevisas :)

• Anonym (grattis)

Ts: Jag såg att någon skrivit till dig som är i samma ålder som dig. Tycker att du pratar med henne, och sen bryr du dig inte om alla negativa och elaka kommentarer! Skickar dig styrkekramar och all lycka till jag kan ge!

Försök att inte bry dig om allt elakt..  

• Dr Mupp

Nej men titta vad ovanligt. En 16 åring som anser sig vara så mycket mer mogen än alla andra sextonåringar och väljer att skaffa barn med första bästa karl som hon inte ens har ett seriöst förhållande med. Riktigt moget. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • vampyria2
    Anonym (Neg/pos) skrev 2012-07-04 19:00:51 följande:
    Vill bara påpeka att bara för att man blir gravid betyder det inte att man får ett barn. Du är bara i vecka 6 och löper fortfarande risk för missfall. Du kan få missfall långt in om inte ett dödfött barn. Eller ett sjukt barn och det kräver väldigt mycket.

Jag vet jag var 16 mitt barn är rullstols bunden resten av livet. Han förstår mig men han kan inte prata. Han skrattar inte som oss. Han ska bytas blöja på m.m. Han är 8 år idag.

Men Grattis vettja. Jag älskar mitt barn men hade jag inte haft föreldrar hade jag aldrig stått ut utan deras hjälp.
    Ärligt talat är det här något man skriver till någon som är gravid? oavsätt hur ung eller gammal hon är? Man kan få handikappade barn i vilken ålder man än är i men inte skriver man så här till nån som är gravid som sagt, hur tänkte du här?

För övrigt TS så hoppas jag att det går bra för dig och att det inte blir allt för tungt, du kommer att bli förvånad över hur jobbigt det är MEN även på hur underbart det faktiskt är
Svar på tråden 16 år och GRAVID !