Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:36:46 följande:
Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!
Någon mer ?:)
Jag vill gratulera dig till graviditeten och hoppas att allt kommer att gå bra.
Min kusin var 16 år när hon fick sin första, hon har nu fyra stycken barn, har fast jobb och lever ett kanon liv tillsammans med sin familj. Så allt går bara man vill.
Jag tror att det är så att man mognar med sitt ansvar. Jag har även vänner som blev gravida på gymnasietiden och det har gått hur bra som helst för dem också. Vissa är fortfarande tillsammans med pappan, andra inte, men det går bra. Jag önskar dig all lycka! Och jag tycker att du inte ska bry dig om alla dumma, spydiga och elaka kommentarer. Visst, du är ung, man räknas inte som vuxen fören 18 års ålder, men sen beror det på hur redo och ur mogen man känner sig. Sök stöd hos dina föräldrar om du känner att dem kan stötta dig. =) Barn är ett stort ansvar, men jag anar att du redan är medveten om detta =)
Jag flyttade hemifrån när jag var 16 och har stått på egna ben sen dess och aldrig varit beroende av mina föräldrar ekonomiskt. (Nej, inte levt på bidrag heller)