• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • MMMR
    Anonym (Neg/pos) skrev 2012-07-04 19:00:51 följande:
    Vill bara påpeka att bara för att man blir gravid betyder det inte att man får ett barn. Du är bara i vecka 6 och löper fortfarande risk för missfall. Du kan få missfall långt in om inte ett dödfött barn. Eller ett sjukt barn och det kräver väldigt mycket.

Jag vet jag var 16 mitt barn är rullstols bunden resten av livet. Han förstår mig men han kan inte prata. Han skrattar inte som oss. Han ska bytas blöja på m.m. Han är 8 år idag.

Men Grattis vettja. Jag älskar mitt barn men hade jag inte haft föreldrar hade jag aldrig stått ut utan deras hjälp.
    Vafan var det där? Får man inte glädjas över att vara gravid nu helt plötsligt? Alla vet att det finns en risk att graviditeten inte blir fullbordad, det är knappast någonting som DU behöver upplysa henne om.  

Det är klart att det kräver mycket, med största sannolikhet mer att få ett sjukt barn, men det gör det ju oavsett hur gammal man är. 

Förjävla taskigt att skriva till någon som nyss har plussat och är lycklig. Lägg av förfan.  
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-07-04 21:03:37 följande:
    Jag var 16 när jag fick mina söner (dock bara ena som överlevde förlossningen ) och jag ångrar mig. Eller jag ångrar inte mina barn men jag ångrar att jag fick de så tidigt. Det var absolut ingen dans på rosor, många tuffa nätter och dagar. Jag gick gymnasiet distans första året och sedan på internat där jag bodde med min son. Är nu 29 och har fått ytterligare två barn för 1,5 år sedan.

Och så har du pluggat till ssk också de senaste 2,5 året eller nåt, hur gick det ihop med din tvillingfödsel???
  • Ebba Caroline

Studieuppehåll och distansplugg, hört talas om det...

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-07-04 21:37:58 följande:
    Studieuppehåll och distansplugg, hört talas om det...

Ja när det gäller dig är ingenting omöjligt!
  • Ebba Caroline

Är rätt vanligt att man tar studieuppehåll ett halvår eller ett år när man får barn. Och det är inte heller ovanligt att studera på distans. Så vad är problemet?

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Soolrosen
    ungkille95 skrev 2012-07-04 17:38:54 följande:
    Angår det dig eller? Jävla snusk tant låt mig vara

Haha! Så jävla bra motkomentat! Skrattar ihjäl mig!
  • Anonym
    Ebba Caroline skrev 2012-07-04 21:42:02 följande:
    Är rätt vanligt att man tar studieuppehåll ett halvår eller ett år när man får barn. Och det är inte heller ovanligt att studera på distans. Så vad är problemet?

Nej och dessutom jobba i Norge samtidigt - inga problem!!
  • Ebba Caroline

Inte samtidigt, men på sommaren. Bor där på sommaren eftersom min sambo är i från Norge. Konstigt? Nej, inte det heller. Kryllar av svenska studenter som jobbar i Norge under sommaren istället för att jobba i Sverige. Så vad är PROBLEMET med dig?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-04 21:46:28 följande:
    Nej och dessutom jobba i Norge samtidigt - inga problem!!
    Å vad är DITT problem?
Svar på tråden 16 år och GRAVID !