• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • castillo

Klart man borde det är väll alltid en fördel men vem säger att det alltid är det bästa eller det självklara. Att hon väljer som mamma sen att intr ha mågon relation till pappan är upp till henne sedan är det pappans ansvar att ha en relation till barnet.

Kattdamen skrev 2012-07-04 14:52:39 följande:
    Jo, om personen skriver att denne inte har en relation till den blivande fadern skulle jag göra det. Får man barn ihop så borde man ha en relation till denne, och en relation behöver inte vara en kärleksrelation.
    En kopp te, tack.

• castillo

Så du tycker då istället att du har rätten till att bestämma att hennes barn har ingen rätt att leva för att hon kan bli tvungen att leva på bidrag. Glad att jag inte känner dig iallafall, då tycker jag att vi ger fan att betala ut studiebidrag till de som studerar för att min styvpappa som är städare utan utbildning ska fan inte behöva betala för att andra ska plugga. Du fattar väll själv hur det låter. Man ska vara försiktig med vad man säger för hon kanske kommer att behöva bidrag men hennes barn eller hon kanske en dag blir Läkare som räddar ditt reller någon annan du känner. Hennes barn kanske blir en människa som skapar fred. Alla har rätt att meva och alla har rät att få hjälp när man behöver det

PumpkinQueen skrev 2012-07-05 16:24:45 följande:
    Din pappa rår väl inte för att han är hörselskadad, heller? Han har inte VALT att vara hörselskadad. Så nej, jag har verkligen ingenting emot att försörja honom eller någon annan som verkligen behöver det. Ett barn som skaffar barn utan att kunna försörja det, har däremot gjort ett medvetet val -som andra får lida för.

• Anonym

" varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken !"
    Hihi, vaddå ett tag. Typ två veckor max. Haha! 

• aikidoaasa
    Anonym skrev 2012-07-05 17:20:17 följande:
    Direkt när folk började läsa började dom trycka ner dig för att du är ung, jag är 19 ska snart ha barn har ingen utbildning men fan klarar jag mig för det!
    Allting handlar också om HUR man klarar det.

Har du jobb, egen bosdtad etc så visst kan du klara dig. Du har ändå två av de viktigaste grundförutsättnignarna klara. Man behöver inte vara en kärnfysiker för att bli förälder direkt. (faktum är att de inte alltid heller är så lämplig att bli föräldrar... vet ett par som är helt enkelt "lost"...)

Men däremot har man inte jobb/ försörjningen tryggad (bidrag frånstaten/ SOC räknas inte som en tryggad inkomst!), inget eget boende (om man bor hos föräldrarna räknas det inte som eget boende!) eller om man inte ens är myndig... ja, då anser jag att man inte alls bör skaffa barn. Då är det en ganska stark indikator på att man inte ens kan ta hand om sig själv... och hur fasiken ska man då tro att man kan ta hand om ett barn?!
  • castillo

Men nu får ni ge er. Ts föräldrar har kanske jobbat sedan dom va 15 och aldrig gått på bidrag och kanske aldrig kommer att göra det dom kanske. Och bara för att hon är 16 så inebär det inte att hon ska gå på bidrag hela sitt liv. Hon kanske jobbar sen 40 år av sitt liv utan att bhöva samhällets tjänst . Våra skattepengar går till betydligt värre saker en sådant här. Ex fängelsen där människor tar från samhället och sedan får bättre mat en våra abrn i skolan. Tänk på det ni

Anonym (herregud) skrev 2012-07-05 16:44:38 följande:
    Inte säkert det inte, hört talas om att jobba svart? Jag jobbar som lärare i högstadieklasser och hör vad eleverna snackar om. Någon jobbar på sin pappas bilverkstad, någon jobbar på en kusins café, någon jobbar hos en bonde. Alla dom tre jobbar svart och får pengarna rätt i näven, jag har själv hört dom säga det. Tänk om tjejen som jobbar på sin kusins café tex blir gravid, då ska hon få barnbidrag och föräldrapenning och grejer men har inte betalat skatt och bidragit till potten = hon försörjer sitt barn med andras skattepengar. Pengar som jag anser ska gå till tex pappan med hörselskadorna som nämns längre upp i tråden. Visst, det är jättebra med föräldrapenningen och barnbidraget, som jag skrev innan i tråden så anser jag att folk som jobbat och betalat skatt har gjort sig och sin familj förtjänta av att få detta. En tjej på 16 år har inte det. Visst, hon kanske tar igen det i framtiden, men räcker ju med att läsa runt lite här på fl så hittar man det ena puckot efter det andra som bara lever på bidrag som kommer från våra ihopkämpade pengar.  Puckon som hoppat av skolan och inte läst igen och som därav inte får några jobb. 

• Helia

Hur kan man ens jämföra socialbidragstagare med studerande?? Vad gör dom som lever på soc för att förändra sin situation?? Studerar man så gör man det för man vill få en utbildning och ett bra jobb, som i sin tur leder till att man bidrar till samhällsekonomin och inte lever som en parasit!
    Sen har vi ju sådana som MIG som fick barn ung och inte utbildade mig då, jag går i skolan nu istället! Ett resultat av att skaffa barn som ung.

• Anonym (Puckat)

Inte så smart, tycker jag. Det finns andra sätt att få uppmärksamhet och bli bekräftad på.

• castillo

Ja du då får man antagligen hjälp av skna föräldrar. Och det är inget fel med det. Hon kommer troligen hjälpa sina föräldrar när dom blir gammla samma gällade hennes barn. Man hjälper varandra.

aikidoaasa skrev 2012-07-05 17:30:58 följande:
    Allting handlar också om HUR man klarar det. Har du jobb, egen bosdtad etc så visst kan du klara dig. Du har ändå två av de viktigaste grundförutsättnignarna klara. Man behöver inte vara en kärnfysiker för att bli förälder direkt. (faktum är att de inte alltid heller är så lämplig att bli föräldrar... vet ett par som är helt enkelt "lost"...) Men däremot har man inte jobb/ försörjningen tryggad (bidrag frånstaten/ SOC räknas inte som en tryggad inkomst!), inget eget boende (om man bor hos föräldrarna räknas det inte som eget boende!) eller om man inte ens är myndig... ja, då anser jag att man inte alls bör skaffa barn. Då är det en ganska stark indikator på att man inte ens kan ta hand om sig själv... och hur fasiken ska man då tro att man kan ta hand om ett barn?!

• castillo
    Helia skrev 2012-07-05 17:37:02 följande:
    Hur kan man ens jämföra socialbidragstagare med studerande?? Vad gör dom som lever på soc för att förändra sin situation?? Studerar man så gör man det för man vill få en utbildning och ett bra jobb, som i sin tur leder till att man bidrar till samhällsekonomin och inte lever som en parasit! Sen har vi ju sådana som MIG som fick barn ung och inte utbildade mig då, jag går i skolan nu istället! Ett resultat av att skaffa barn som ung.

Ja de som går på soc ja de försöker nog de också. Ex en missbrukare kanske kämpar för att bli ren så han kan lev ett normalt och friskt liv och bidra till sammhället. En familj son blivit arbetLösa och får social hjälp För att mata sina barn medans de kämpar med att få ett nytt kobb.
  • MMMR
    Helia skrev 2012-07-05 17:37:02 följande:
    Hur kan man ens jämföra socialbidragstagare med studerande?? Vad gör dom som lever på soc för att förändra sin situation?? Studerar man så gör man det för man vill få en utbildning och ett bra jobb, som i sin tur leder till att man bidrar till samhällsekonomin och inte lever som en parasit!
    Sen har vi ju sådana som MIG som fick barn ung och inte utbildade mig då, jag går i skolan nu istället! Ett resultat av att skaffa barn som ung.
    Det finns många som lever på soc tillfälligt och gör mycket för att förändra sin situation.
    Sen finns det dessvärre dom som inte gör det. Kan inte folk bara sluta prata för "ALLA" hela tiden. 

Vad blir egentligen skillnaden. Om hon skaffar barn som ung, går på soc i 1 år säger vi. Sen tar hon upp skolan och pluggar klart och skaffar sig ett jobb. Då kommer ju hon ändå "betala tillbaka" sitt socialbidrag. Precis som om hon hade haft ett jobb, blivit av med det och fått gå på soc i 1 år i väntan på nytt jobb.
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden 16 år och GRAVID !