• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Vassandra

Hoppas allt ordnar sig för dig.

• Helia

Man kan inte jämföra en studerande och en socialbidragstagare! Det är två skilda saker och jag ser gärna att mina skattepengar (jag har jobbat i alla år och gör det nu med) går till att ge studenter bidrag än att ge det till dom som lever på soc och anser att de inte behöver jobba.

• Anonym (Har mer pengar)
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-05 14:26:53 följande:
    ni vet ju inte hur mycket jag har sparat av mitt barnbidrag och löner heller , så ni kan pusta ut över era skattepengar
    Haha bäst !! :)

Jag trodde att jag oxå skulle bli gravid en gång och jag har SÅÅÅÅ mycket mer pengar än mina föräldrar har nästan 2 miljoner på mitt konto och sen hade jag och killen fort vart tillsammans så hade han också betalat. 
    Vi hade inte ens behöva jobba för jag hade sparat de andra pengarna från skolan och skulle försöka få ett jobb och skulle nog fått jobb ganska snabbt ändå.  

Så de vuxna kan hålla käft och bara sitta och skärmas ..  Jag var då 19 år 
  • Helia
    Anonym (Har mer pengar) skrev 2012-07-05 18:15:02 följande:
    Haha bäst !! :)

Jag trodde att jag oxå skulle bli gravid en gång och jag har SÅÅÅÅ mycket mer pengar än mina föräldrar har nästan 2 miljoner på mitt konto och sen hade jag och killen fort vart tillsammans så hade han också betalat. 

Vi hade inte ens behöva jobba för jag hade sparat de andra pengarna från skolan och skulle försöka få ett jobb och skulle nog fått jobb ganska snabbt ändå.  

Så de vuxna kan hålla käft och bara sitta och skärmas ..  Jag var då 19 år 

Varför hade du nog fått jobb snabbt om ni inte hade behövt jobba??
    Man kan aldrig påstå att en människas värderingar och känslor är fel
  • Anonym (:D)

TS, ta inte åt dig av alla påhopp! Du kommer säkert klara dig jättebra! Glad Stort grattis till dig! {#emotions_dlg.flower}

Till alla som kritiserat TS, om det nu kommer bli så svårt för henne, varför stampar ni på henne ännu mer då? Hon kanske är i en jobbig situation just nu? Jag tänker på den direkta omgivningens reaktion till hennes graviditet. Jag vet ingenting om just TS, men jag tror att det är en väldigt utsatt position att vara ung och vänta barn. Hjälp och stötta henne istället, det skulle nog göra hennes situation lättare.

Hon kanske tar väldigt illa upp av det ni säger.. tänk på att ni troligen sårar den här tjejen! Rynkar på näsan

• Anonym

Vart också gravid när jag var 16år & ville ha barn.. kännde mig ändå inte redo & gjorde en kemisk abort!
    Alla är vi olika & tar olika beslut efter vad som känns bäst för en själv & om nu TS är glad över graviditeten så gläds jag för henne!! U go girl!!Solig 

• iakttagare

Kul! hoppas att pappan också tar sin del av ansvaret, du är ju 16 år ung, eller hur?
    Man är två om att göra barn till världen, men man får hoppas att det går bra. Det är bättre att börja ung, än för gammal. 

• aikidoaasa
    castillo skrev 2012-07-05 17:40:25 följande:
    Ja du då får man antagligen hjälp av skna föräldrar. Och det är inget fel med det. Hon kommer troligen hjälpa sina föräldrar när dom blir gammla samma gällade hennes barn. Man hjälper varandra.
    Det är en skillnad på om man vill hjälpa till som förälder för att man vill, det är inte riktigt lika kul när man måste... (specieltl om dens egna ekonomi blir drabbad och man inte kan göra det man tänkt sig.) och det är verkligen ledsamt när man ser mer och mer av att barnen kräver hjälp av sina föräldrar när de är unga... men sen när föräldrarna är gamla så är det inte riktigt lika roligt att hjälpa dem. Nej, enklare att sätta dem i ålderdomshem där de inte ens kan få en bulle till kaffet för att det ska sparas in pengar... även om det egentligen skulle finnas pengar att använda till det, men då minskar det arv som man sedan får. (och kanske att man kan besöka dem en gång i kvartalet för att göra sin plikt som barn.)

Det hade verkligen varit mer ok det verkligen hade fungerat med att alla var lika givmilda åt båda hållen.  
  • nozpa

Grattis. Hoppas att du har bra och hjälpsamma vuxna runt dig. Kommer säkert bli ganska tufft. Både pga att du studerar fortfarande (antar jag) och att du saknar inkomst och eget boende (antar jag igen). Men allt löser sig, bara man ger sig fan på det.
    Lycka till. 

Svar på tråden 16 år och GRAVID !