Anonym (ironi) skrev 2012-07-05 15:19:33 följande:
Hon ska väl ha mer än tak över huvudet? Svenssonmallen? Nej, men man bör definitivt kunna försörja sig själv innan man sätter andra liv till världen! När tror du hon blir självförsörjande? Man är inte mogen att förstå konsekvenserna av att få barn när man är 16 år.
alla är olika, inte alltid en 30 åring förstår det heller medans de finns 16 åringar som förstår.
och som TS nämnde förut så vet inte vi hur mycket hon sparat på sina löner och barnbidrag samt att hon kommer ha en summa på 6500-6800kr i månaden från FK.
konsekvenserna för mig med att skaffa barn vid 16 var att utbildningen fick dröja men det är jag glad över för hade jag gått på den utbildningen jag ville då hade jag vart olycklig nu då jag inser att de inte alls är något jag skulle vilja göra, jag har fått chansen att tänka ordenltigt på vad jag vill bli och de är påbörjat.
Jag festade inte som tonåring så förlorade inget där, jag var mycket hemma och umgicks med min pappa för att han skämdes för att gå ut och träffa nya vänner pga hans hörselskada så då fick jag dåligt samvete av att göra saker jag ville och umgicks med honom. så jag förlorade ingen fritid av att skaffa barn som dom flesta säger att man gör. (beroende på vad för slags människa man är)
Men jag håller med dom flesta att de är smartast att vänta tills man gått klart skolan och jobbat lite iaf men de är allas egna val att bestämma om man känner att man klarar av att skaffa barn. sedan kan de bli en jävla chock när barnet väl kommit och man kan ångra sig o dittan o dattan men de brukar oftast cirkulera runt i en tonårings tankar så fort man sett plusset.