• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Anonym

Jag ser verkligen inte problemet! Klart grabben ska ha en rosa prinsessklänning om han vill det. Min grabb tycker det är jättekul att klä ut sig i klänning och fina skor på öppna förskolan och mina saker hemma. Det är fantasi och lek. Låt barnet vara barn och leka med vad det vill. Vill min dotter vara spiderman eller batman går väll det lika bra det som prinsessa.

• IdaMaarja
    Vissla skrev 2012-07-05 16:13:24 följande:
    Ja uppenbarligen har vi helt olika syn på det..

Mina unga skulle aldrig få spela fotboll klädda så där,  kjolarna o sjalarna kan få ungarna att snava, hattarna kan trilla ner framför ögonen så dom inte ser nånting, smyckena kan tappas bort.. Hönsmamma? Jag? Nej nej  
    Om du inte låter dom snava på kjolen/sjalen hur ska dom då kunna lära sig att man kan göra det? lära genom att göra, enda sättet för mig Glad
  • Vissla
    IdaMaarja skrev 2012-07-05 16:16:31 följande:
    Om du inte låter dom snava på kjolen/sjalen hur ska dom då kunna lära sig att man kan göra det? lära genom att göra, enda sättet för mig Glad

Genom att se de andra barnen snava i sina mammors kjolar?
  • FrökenCarlsson

Jag vill bara skälla på er som inte tycker det är passande!! Hämtade min son på förskola för några veckor sen, iklädd högklackade skor, nagellack och Batman-cape.. Och han var ledsen för att de vuxna fröknarna hade påpekat att det inte passade en kille som är sex år!! Han var skitsöt!!! Blä på inskränkta människor som inte kan låta barn vara barn utan att placera in dom i ofrivilliga fack!

• hallontryffel

Qq

Vissla skrev 2012-07-05 16:14:38 följande:
    Förmodigen inte.. Kanske på pärlhalsbandet.. Det är också en sån där sak som kan fastna i träden som alla barn klättrar i jämt...

Fast på min praktiska lekoverall skulle halsbandet vara tryckt bara! Sådär som den där "lilla svarta" babyklänningen som fanns för några år sedan (av dem som också gjorde "pekbok för lite finare barn").

Ok, så din åsikt grundar sig på om plagget är praktiskt eller inte och inte för att klänningar "bara är för flickor". Det kan jag mer köpa att man har som argument till sina egna barn även om jag själv (som inte begåvats med särskilt klätterbenägna barn) låter mina ungar gå till parkleken i klänning om de vill det.
  • The Green Witch
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet.
    Oj, jösses ja, vilken fasansfull historia! Strunt i krig, fattigdom och orättvisor i världen.
    En pojke i klänning... ja, då har det verkligen gått för långt!

*ironi*

Herregud. Get a life? 
  • Vissla

Så nu vaknade min snart tvååriga nakenfis så nu har jag inte tid att sitta här längre men...

Jag har rätt ni har fel  

• Astarte

Det är väl ingen fara? Min 3-åriga son har just nu nagellack. Han såg mig måla naglarna och han ville också ha. Jag tänker inte tala om för honom att "det får inte göra det för det är bara flickor som får. Du ska tycka om det här". Låt dem utvecklas som de vill till fria och fritänkande individer istället.

• Anonym (hmm)
    Vissla skrev 2012-07-05 16:31:03 följande:
    Så nu vaknade min snart tvååriga nakenfis så nu har jag inte tid att sitta här längre men...

Jag har rätt ni har fel  
    Nu handlade ju inte tråden om huruvida det var praktiskt eller inte...
  • FebruariVals
    amanda h skrev 2012-07-05 15:31:33 följande:
    Alltså jag hade aldrig satt på min son en klänning bara för att "make a point" men däremot hade han såklart fått klä ut sig som prinsessa om han nu velat det, barn är ju barn!

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
Svar på tråden Pojke i klänning!