• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • helene 355
    The Green Witch skrev 2012-07-05 16:29:23 följande:
    Oj, jösses ja, vilken fasansfull historia! Strunt i krig, fattigdom och orättvisor i världen.
    En pojke i klänning... ja, då har det verkligen gått för långt!

*ironi*

Herregud. Get a life? 
  • Anonym

En tråd som heter "Pojke i klänning" kommer säkert att bli en riktig långkörare..........och urtrist som vanligt så gobaj å ajö

• Gumsegumsan
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:18:12 följande:
    Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 
    tycker mer det låter som en pojke som klätt ut sig. det är ju det som är så bra med utklädningskläder, att man kan leka och klä ut sig till vad man vill

om man däremot sätter på sin pojke en mer seriös klänning så kan jag lite förstå hur du tänker när du säger "socialt experiment", men detta låter inte som något som föräldrarna har satt på honom.
  • MammaHela

Det kan gå illa, riktigt illa..

Detta är min son när han var ca 2 år:

Nu är han 8 år och idag så har han nagellack på sig och valde att titta på tjejfilmen Trassel.

Så nu vet ni vad som kan hända, håll era söner borta från tjejsaker, de kan bli förstörda för hela livet. 

• Anonym
    FrökenCarlsson skrev 2012-07-05 16:23:36 följande:
    Jag vill bara skälla på er som inte tycker det är passande!! Hämtade min son på förskola för några veckor sen, iklädd högklackade skor, nagellack och Batman-cape.. Och han var ledsen för att de vuxna fröknarna hade påpekat att det inte passade en kille som är sex år!! Han var skitsöt!!! Blä på inskränkta människor som inte kan låta barn vara barn utan att placera in dom i ofrivilliga fack!
    Vilka idioter till fröknar! De bryter mot skollagen dessutom.
  • Empis
    Anonym skrev 2012-07-05 16:16:15 följande:
    Jag ser verkligen inte problemet! Klart grabben ska ha en rosa prinsessklänning om han vill det. Min grabb tycker det är jättekul att klä ut sig i klänning och fina skor på öppna förskolan och mina saker hemma. Det är fantasi och lek. Låt barnet vara barn och leka med vad det vill. Vill min dotter vara spiderman eller batman går väll det lika bra det som prinsessa.

Tummen upp!
  • Lavish

Om pojken själv ville det förstår jag inte varför man ska hindra honom (eller en flicka). Men jag skulle inte aktivt själv inhandla och klä min 2 åriga pojke i rosa prinsessklänning bara för att nej.

• Happymom

Högklackat hade jag inte gillat på mitt barn, vare sig det är flicka eller pojke, men prinsessklänning är det väl inget fel i att en pojke leker i lite...

• ems87
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:20:50 följande:
    Men att gå klädd så UTOMHUS till och med? Jättekul för den pojken att höra barns kommentarer..
    Barnens kommentarer? Det räcker väl att höra dina kommentarer. Hur barn bemöter andra barn kommer från föräldrarna. Vad spelar det för roll att han har klänning?
Svar på tråden Pojke i klänning!