• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Kjellgren
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:34:47 följande:
    Det blir inte "ett jävla liv", de vet att de inte får ha dem ute.
    Men är du upprörd över att han hade maskeradkläder utomhus eller just en prinsessklänning utomhus?

Hade det varit ok om han hade haft klänningen inomhus? Även om det var på ett kalas med andra barn eller på dagis?
  • Tjolinti

Finns barn i mitt område som springer runt nakna och även barn som man ser försöker springa runt i föräldrarnas kläder. Har inte alla gjort så? Det är sommar, barn springer in och ut hela tiden. Jag hade tyckt de va roligt och se. Plus som någon annan skrev. Tycker föräldrarna som mobbas i såna här situationer ska hålla ordning på sina barn. Det ska väl inte en två åring som tycker om klänning lida för :) Han kanske tog den på sig för han har en äldre syster eller något. :D

• ildelme

Varför tror du det var föräldrarnas experiment? Väldigt stort antagande då pojken mycket väl själv kan ha velat ha klänning. Barn i så små åldrar brukar inte vara värst medvetna om vad samhället anser om saker och ting (och tur är väl det, som 2 åringar borde de verkligen få va barn ifred) 

Drar mig till minnes historierna om mina syskon med endast 1 år skillnad. Lillebror avgugade storasyster och ville naturligtvis gå klädd i samma coola kläder som hon hade, så blev för mamma att sy dubbla uppsättningar av allt - både byxor och klänningar :D

• Anonym (Mamma)
    Kjellgren skrev 2012-07-05 15:36:47 följande:
    Men är du upprörd över att han hade maskeradkläder utomhus eller just en prinsessklänning utomhus?

Hade det varit ok om han hade haft klänningen inomhus? Även om det var på ett kalas med andra barn eller på dagis?
    Både och, men värst är att det var en klänning. inte ens en praktiskt sådan utan en med massa tyll och tjafs, och en glittrig diademtiara på huvudet..
  • Vissla

Man går väl inte ut i prinsess klänning o krona oavsett kön :/

• Fiona M

Är problemet att det var en klänning i sig eller att det var en maskeraddräkt?

• Pleco
    Vissla skrev 2012-07-05 15:39:06 följande:
    Man går väl inte ut i prinsess klänning o krona oavsett kön :/
    Är man två år gammal så gör man nog det.
  • Afterlife
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:29:21 följande:
    Men det är ju löjligt.. Klänning är ett kvinnoplagg..
    Och för hundra år sedan var byxor ett mansplagg. Vart vill du komma?
    Du tror inte att det är på väg att ändras med?
  • Anonym

Du menar alltså att du hade blivit lika upprörd om det var en flicka som var ute i denna djävulskt opraktiska tyllkreation med diadem, som bör hållas inomhus?

• Vissla
    Pleco skrev 2012-07-05 15:40:11 följande:
    Är man två år gammal så gör man nog det.

Nä, då har man en mamma eller en pappa eller en annan vuxen ansvarig som förhindrar en från att göra det med sig ut.. Fast jag kanske ska låta min två åring springa ut naken för "att hon vill" också?
Svar på tråden Pojke i klänning!