Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:36:36 följande:
Nej? Alltså vad tror ni egentligen? Jag är inte rabiat, jag tycker det är larv att låta pojkar gå klädda som prinsessor ute.
Varför är det larvigt om pojken har en rosa prinsessklänning på sig? Om han vill ha det, så låt honom. Rosa är väl en jätterolig färg när man är liten, och en klänning luftar väl mer än byxor. Säkert jättehärligt för honom.
Det larviga finns bara om man gör det larvigt. Även jag har gått igenom en tvärtom-period då jag avskydde rosa bara för att inte framstå som "tjejig". Rosa var egentligen inte fult, men det var fult för att jag ville att det skulle vara fult. Precis som det inte är olagligt eller skadligt för Markus att bära en klänning i rosa. Det är bara fel och skadligt om andra bestämmer att det skall vara fel, och vi gör det skadligt för Markus genom mobbning, att håna honom för att han har en rosa klänning.
Det är ett plagg med en färg på, Ingen hade brytt sig om han hade en grön t-shirt, så varför bry sig om en rosa klänning?
I gymnasiet skulle jag och en vän promenera från punkt A till punkt B. Jag hade haft högklackat hela dagen och hade ont i fötterna, så min vän (manligt kön) tog på sig mina klackskor (tjejplagg) och promenerade med dem så att jag fick vila fötterna i vanliga joggingskor. vi gjorde det inte till en konstig grej, och då var det ju inte konstigt heller. Jag var mest nöjd över att jag fick vila fötterna en stund.