• Anonym (Mamma)

Pojke i klänning!

Vad är det här för larv? Var ute på lekplatsen med barnen och ser en pojke i 2-årsåldern springa runt i rosa klänning och krona på huvudet. Nu har väl larvet gått för långt? Okej att pojkar har rosa, men en prinsessklänning!? Sånt tjafs får inte ens mina döttrar gå i utomhus!
    Stackars barn som får agera socialt experiment... 

• Svar på tråden Pojke i klänning!
  • Pleco

Min man målade naglarna häromdagen, ska jag tvinga honom att stanna inne för det?

• katalysator
    Anonym (Mamma) skrev 2012-07-05 15:28:30 följande:
    Varför skulle han annars få gå med den ute? Det var flera barn som reagerade, mina påpekade det också innan jag ens lagt märke till det.
    För att hans föräldrar kanske inte håller med om att det är ett direkt olämpligt val av leksakskläder. Det är skillnad på att tvinga på pojken en rosa kjol för att göra en politisk poäng, och att låta honom hållas när han själv väljer det. Nu vet jag ju förstås inte alls vad som gäller i det här fallet, men jag tycker inte att det är något som är värt att direkt döma ut en annan förälder för.
  • vitlöksbröd

Ja gud, han mådde säkert jättedåligt av att ha på sig en rosa klänning. Ring soc med detsamma, pojken måste ju bli misshandlad hemma.

Om inte vuxna och samhället hade tutat i barn att killar inte får ha rosa klänningar på sig så hade det inte varit en enda jävla unge som brydde sig om Markus hade på sig en rosa klänning.  

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2012-07-05 15:30:37 följande:
    Och jag tycker det är tragiskt att dina flickor inte ens får ha prinsessklänning innomhus. Stackars barn. 

Det tragiska i denna historia är väll föräldrar med åsikter om vad som är rätt eller fel. Försvarar inte hela "hen"  tjafset men barn är barn och måste få prova vad de vill. Bättre med klänning vid två år än vid 30.

Har förövrigt en systerson på tre som älskar tingling och rosa, varför. jo storasyster idolen gillar detta. Han älskar drakar med så killen i han finns där.

Låt barn vara barn och retas någon så är det vi vuxna som ska säga till att det är helt oxej att vara anollunda, inte spä på det hela.    
    Va? Vart har jag sagt att de inte får ha det inomhus? Det jag reagerar på är att man låter dem gå i det ute!
  • Strumpans

Oj ska genast anmäla mig själv till soc. Min 4 åring får ha nagellack, tofs om han vill och igår köpte han hårspännen m fjärilar.

Och han skulle få ha klänning också om han ville. Och det värsta av allt han har en dockvagn som han älskar köra runt sina bilar i ;)

• Höghus

TS: så om ni ska till lekplatsen och dina barn inte vill ta av sina älskade lekkläder tycker du att det är värt att ställa till med ett j-a liv och bråka med ungen? Sunt föräldraskap. Not.

• Anonym (Mamma)
    Lumikki skrev 2012-07-05 15:33:55 följande:
    TS: så om ni ska till lekplatsen och dina barn inte vill ta av sina älskade lekkläder tycker du att det är värt att ställa till med ett j-a liv och bråka med ungen? Sunt föräldraskap. Not.
    Det blir inte "ett jävla liv", de vet att de inte får ha dem ute.
  • Nape

Om ett barn känner sig fint så ÄR det fint. Min dotter och mina söner har varit allt från Pippi till brandman- oavsett kön.

• vitlöksbröd

Förresten, igår lagade min sambo (av manligt kön) middag, medan jag (av kvinnligt kön) fixade med datorn. Gör det ont att läsa detta? Mår jag eller min sambo dåligt? Vilka men kommer vi få av detta?

• Anonym (Mamma)
    vitlöksbröd skrev 2012-07-05 15:35:25 följande:
    Förresten, igår lagade min sambo (av manligt kön) middag, medan jag (av kvinnligt kön) fixade med datorn. Gör det ont att läsa detta? Mår jag eller min sambo dåligt? Vilka men kommer vi få av detta?
    Nej? Alltså vad tror ni egentligen? Jag är inte rabiat, jag tycker det är larv att låta pojkar gå klädda som prinsessor ute.
Svar på tråden Pojke i klänning!