• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Anonym (eloped)

Hade inte heller någon hippa, kan ju bero på att vi "rymde" och gifte oss utomlands utan någon närvarande. MEN en av de många anledningarna till att vi gjorde på det viset var att jag visste att det förmodligen inte skulle bli någon hippa för mig. Ska inte svära på graven att det blivit så, men med ganska stor sannolikhet JA. Och jag vet att jag hade blivit ledsen över det och då även känt att bröllopet inte var så kul heller. Inte kul att sitta och vara ledsen över att man ansträngt sig och lagt ut en massa pengar för en fin fest på sin "stora dag" utan att någon bryr sig. På detta viset slapp vi all ångest över brustna förväntningar och sårade känslor och bröllopet kom att bli något väldigt intimt som bara handlade om mig och min man.

Kan f ö tillägga att min äldsta och "käraste" vän som jag känt sen jag var 10 valde att inte ens gratulera när jag berättade om att vi gift oss efteråt. Alltså inte ens ett sms, ett kort, ett telefonsamtal INGENTING. Och sen dess har jag inte pratat mer med henne. Skönt, hon var uppenbarligen aldrig min vän.  

• Anonym

Har inte läst alla inläggen bara TS o såg någon som tyckte att möhippor var förlegade. Tycker att det är viktigt att anpassa möhippan efter vad som passar den som ska gifta sig! Gillar inte personen att göra bort sig eller supa sig redlös går det att anordna möhippa som är lugnare med god lunch o någon gemensam trevlig aktivitet istället.
    Väldigt ledsen för din skull TS! Men tänk på att det är ändå dagen du gifter dig som är viktigare än möhippan! Hoppas du får en underbar vigsel o efterfest istället. 

• Elli1

Vi gifte oss hemligt, så därför visste jag ju att det inte skulle bli någon möhippa. Däremot var vi ett tjejgäng som hade som tradition att ha "fruhippa" ett tag efter någon gift sig. Bara gå ut och äta i all enkelhet (alldeles lagom tycker jag). Min fruhippa glömdes bort och två år senare när nästa tjej gifte sig kom de visst på det, för då blev jag och den tjejen firade samtidigt...

• xexa

Varför ens ha en möhippa/svensexa?!?!
    Är det inte lite WT?!
    Jag skulle aldrig ens förnedra mig att ha något sådant.

• MommyOf2

Ush :(
    Känner igen det där så väll fast med födelsedagar och min sons födsel, det tog de flesta "vänner" över 2 nästan 3 månader att komma på besök.
    Fasar inför att jag ska gifta mig :(

• Trinny

Kul att du ska gifta dig=)Tråkigt att du har så dåliga vänner att ingen kommer förutom en!Man kan ju under livets gång verkligen se vilka som är ens vänner och vilka som inte är det.Ta en snack med dom och säg att du blev jätte besviken att ingen kom.Och ha nu ett jätta bra bröllop!

• Anonym
    Anonym (Bride2b) skrev 2012-07-08 12:52:23 följande:

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

Min väninnas sons nyblivna hustru hade en riktig skitmöhippa. En släkting som inte ens tycker om henne ville absolut vara toastmaster till bröllopet och även planera möhippan. Hon visste att tjejen inte tyckte om förnedringslekar och eftersom hon inte gillar sin släkting (avundsjuka) så tvingade hon henne att ta på sig fula kläder, sminka sig fult med orden: Du är så j****a perfekt och vacker annars så nu ska du fani*** vara ful. Till slut avbröt tjejen sin möhippa och var helt förstörd och toastmastern samt två tärnor blev av med sina "jobb" och fick inte komma på bröllopet
  • Anonym (Lider med dig...)
    anyXX skrev 2012-07-08 16:20:06 följande:
    Jag var bjuden till en möhippa här för ett par veckor sen. Tackade nej eftersom det skulle gått åt kanske tusen spänn på en dag. Det hade jag inte budgeterat för, särskilt inte som vi ju skulle på bröllopet och hade köpt fin present, nya kläder etc. Om din möhippa var en normal möhippa, dvs kostsam, förstår jag att många inte kan komma.

Men att gå på bröllopet och själv få sitta ner och bli bjuden på dyr mat och fest har du i alla fall inte planerat att missa ser jag...
  • Anonym

Vad tråkigt TS att du hade förhoppningar som inte införlivades. Bara för att kolla TS, hur många hippor har du fixat ? Hur många ordentliga överraskningspartyn har du anordnat ?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-09 08:31:29 följande:
    Min väninnas sons nyblivna hustru hade en riktig skitmöhippa. En släkting som inte ens tycker om henne ville absolut vara toastmaster till bröllopet och även planera möhippan. Hon visste att tjejen inte tyckte om förnedringslekar och eftersom hon inte gillar sin släkting (avundsjuka) så tvingade hon henne att ta på sig fula kläder, sminka sig fult med orden: Du är så j****a perfekt och vacker annars så nu ska du fani*** vara ful. Till slut avbröt tjejen sin möhippa och var helt förstörd och toastmastern samt två tärnor blev av med sina "jobb" och fick inte komma på bröllopet
    herregud, det förstår jag att det sluta som det gjorde.
Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..