• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Loveistheshit
    Anonym skrev 2012-07-09 13:03:23 följande:
    varför är allt som är roligt nu förtiden förknippat med WT? Man måste inte klä på bruden/brudgummen fula kläder och tvinga dem sälja kyssar på stan. Jag vet många som tex fått en dag på ett spa, blivit bortskämd med massage odyl. En tjej som gifte sig fick som möhippa att de gick och målade porslin, något hon hade velat göra ett tag men inte hade råd med.

Håller med helt och hållet! Stör mig och är less på WT uttrycket överhuvudtaget
  • Anonym

Jag hade inte ens någon möhippa, och min man hade ingen svensexa heller. Trodde nog att jag hade en hel del nära vänner, men inte för att ordna något sådant verkar det som.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-09 13:03:23 följande:
    varför är allt som är roligt nu förtiden förknippat med WT? Man måste inte klä på bruden/brudgummen fula kläder och tvinga dem sälja kyssar på stan. Jag vet många som tex fått en dag på ett spa, blivit bortskämd med massage odyl. En tjej som gifte sig fick som möhippa att de gick och målade porslin, något hon hade velat göra ett tag men inte hade råd med.
    Det är väl just det där att få ett tillfälle att umgås med sina tjejkompisar som är grejen. Om det så handlar om en dag på stan med shopping och lunch, eller en utekväll, eller dag på spa spelar mindre roll.
  • kristaav

Slutar folks liv efter ett bröllopet? Möhippeaktiveter som det skrivs om i den här tråden är juh sånt som iaf jag gör med kompisar utan att nån ska gifta sig

• Anonym (också ledsen)

Ja det är inte jag som ska gifta mig..men min bästa vän...
    Jag känner inte hennes andra vänner som hon umgås med nu för tiden..de bor på samma ställe å vi bor några mil ifrån..så det har bara blivit att vi setts lite ytligt vid födelsedagar å så..men de förstod ju att jag skulle/ville vara med å ordna möhippan eftersom jag å min vän har känt varandra i många år å är nära, även om man inte ses varå varannan dag.. vi har setts å planerat möhippan tillsammans å jag har väl känt mig obekväm då jag känt det som att det mesta jag säger inte togs så mycket notis om mm.

Har trott att det bara är jag som uppfatar dem lite dryga å otrevliga mot mig för att jag inte känner dem ordentligt å tänkte att det är ju ett utmärkt tillfälla att lära känna så man kan umgås alla ibland å ha kul.. men när till och med min vän säger på möhippan när vi var ensamma att hon tyckte att de var otrevliga mot mig (speciellt en av dem) så sjönk jag totalt.. kände ju det som att jag hela tiden blev "tilltryckt" tex av vilken musik jag valde etc...men de gillar mig väl helt enkelt inte..känns sisådär inför bröllopet och mitt minne av möhippan känns....inge bra!  räcker väl med å säga! tycker inte att jag är värd den behandlingen.. så möhipper kan verkligen göra en ledsen vara sig det är  bruden eller nån av vännerna om det inte är "rätt" folk som är med å fixar den. Jag kommer inte säga nått till min vän om det om hon inte tar upp det själv.. då jag vill att hon ska ha ett bra minne av möhippan och ett fantastiskt bröllop..kanske sen efter allt..så hon vet att jag vill inte umgås med henne i den gruppen..=( 

• Ebba Caroline

Möhippa är sista dagen/kvällen/natten med sina tjejkompisar innan man blir fru.

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym (m)

Jag har inte varit med om det ännu men jag vet att det kommer bli så, mina "kompisar" brukar falla bort när det väl kommer till kritan. Jag har flyttat och att ens hälsa på mig går inte för sig för att köpa en tåg biljett för en 100 har dom inte råd med men att gå på krogen och åka utomlands är det inget problem att fixa. Nu har jag sagt att det inte är någon ide att säga att dom ens ska komma utan dom får istl dyka upp, är jag hemma så är jag hemma helt enkelt.

• Lillave

Vad tråkigt TS!

Visste dina vänner att det var möhippa det utsatta datumet? Var de inbjudna till den men tackade nej?

• Coriander

Tråkigt att det blev så för dig tjejen!

Jag har dock tidigare råkat ut för ett par möhippor/planerande av möhippa som gjort att jag nuförtiden aldrig mer går på sådana tillställningar.

Första var en arbetskompis som ville ha mig som MOH (Maid of honour). Hon ville att jag skulle fixa möhippa åt henne. Stort sätt bestämde hon allt som möhippan skulle innehålla, men VI andra skulle betala för den. Hon hade dyr smak, vilket gjorde att ett flertal vänner tackade nej till det. När jag väl fixat allt iordning berättar bruden för mig ett par dagar innan möhippan att jag inte kommer att få närvara vid vigsel eller bröllopsfesten. Anledning? För att paret i sista sekund bestämt sig för att ha en intim seremoni med endast föräldrar och andra nära å kära. Jag som var MOH trodde mig ju vara inkluderad i den skaran, men tydligen inte. Detta ledde till att jag avbokade hela möhippan och bad bruden flyga å fara,

Den andra gången jag var tärna åt en nära släkting. Bruden var en riktig diktator som terroriserade oss alla nära henne.. hon kunde ringa upp mig mitt i natten för att klaga över någon bagatell liten sak. När det väl var dags för möhippa var jag så utmattad och kände mig så trakaserad av bruden att jag inte hade någon lust att gå alls. Visste att med lite alkohol inblandad skulle det bli en riktig catfight mellan mig och bruden. Och efteråt hörde jag att jag gjorde helt rätt i att stanna hemma.. bruden hade inte druckit någon alkohol, men hon hade grälat friskt med två av tjejerna på festen.

Så ja, jag har inga roliga erfarenheter av denna tillställning. Förstår därför dem som inte heller har lust att gå. 

Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..