• Anonym (Bride2b)

Så ledsen över min möhippa..

Ska gifta mig snart och har precis fått min möhippa, vi hade en trevlig dag men på ett sätt var den katastrof.
    Ingen av mina vänner kom! Det var min mamma och min svägerska som fick ta tag i det och de som ställde upp och kom var 2 avlägsna släktingar + mamma å svägerskan. Strax innan vi skulle hem med tåget kom faktiskt en vän som jag inte träffat på en evighet, det gjorde mig verkligen jätteglad att hon kom.

Men jag är så ledsen och besviken, känner mig så himla misslyckad som är så ung och inte har några vänner som är att hänga upp i julgranen så att säga. 
    Jag är fruktansvärt sårad över att inte bli prioriterad på min viktiga dag, alla hade viktigare saker för sig trots att de har vetat om i nästan 1 år att vi ska gifta oss...

Skriver den här tråden för att kanske lätta lite på klumpen i magen, kan ju inte gärna sitta och gråta inför mamma när jag vet att hon slitit häcken av sig för att få till något och för att hon själv "behövde följa med lite som utfyllnad" som hon sa...
    Har ju nu fått ett kvitto på hur viktig jag är för dom och det svider mest faktiskt.

Någon mer än jag som råkat ut för detta?          

• Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..
  • Anonym
    Anonym (Lider med dig...) skrev 2012-07-09 08:51:21 följande:
    Men att gå på bröllopet och själv få sitta ner och bli bjuden på dyr mat och fest har du i alla fall inte planerat att missa ser jag...
    Så om man ska gå på bröllopet så förväntas man "ersätta" bruden för hennes utlägg genom att lägga tusentals kronor på en möhippa? Har jag missat något?
  • Anonym (Lider med dig...)

Ja tyvärr... du har missat ganska mycket...

• Anonym (Lider med dig...)
    Anonym skrev 2012-07-09 09:11:36 följande:
    Så om man ska gå på bröllopet så förväntas man "ersätta" bruden för hennes utlägg genom att lägga tusentals kronor på en möhippa? Har jag missat något?

Ja tyvärr... du har missat ganska mycket...
  • Coruscant

Jag vill bara "erkänna" att jag är en sådan som tackar nej till möhippor när föräldrar och mostrar/fastrar är inbjudna... Jag tycker en möhippa ska vara med bruden och brudens väninnor samt ev. killkompisars flickvänner om man känner dem.

Så jättetråkigt att din möhippa inte blev bra, men kan du inte bjuda in lite tjejkompisar på en avslappnad vinkväll innan bröllopet? Göra en till

• Nape

Tråkigt ts. Jag blir ledsen när jag läser.

Det där kunde varit jag, jag är inte säker på att jag skulle få en möhippa om jag gifte mig. Har inga "jättenära" vänner och de jag är kompis med känner inte varandra alls. Ingen av dem har heller något "go" i sig, att ta tag i och organisera en möhippa.

Du är inte ensam! Jag är en riktig planerare/ organiserare, så jag har både fått hoppa in som utfyllnad -en gång hade jag inte ens  träffat bruden, men vi kände brudgummen sedan tidigare. Jag hoppade in och styrde upp planeringen så hon fick en rolig och spännande möhippa.

Fick även rycka in och planera, fixa och trixa med en svensexa! Hahaha, jag gjorde nästan allt utom att närvara. *s* Svensexans planering hade havererat totalt, så jag var tvungen att rycka in så vår bästa vän fick ett minne för livet. Samtidigt som jag fixade svensexan gjorde jag även möhippan. *pust*

Oj, det blev lite ot. Men du är alltså inte ensam, tyvärr. Sedan är många inte vana att planera, de vet inte hur man gör och allt känns "stort".

Vet du- ett år efter bröllopet tycker jag du själv gör en slags "fruhippa". Med roligt folk! Planera in någon rolig aktivitet, någon lyxigare aktivitet och nåt lite galet. Sedan går ni på restaurang och efter det krogen där ni dansar som ni var 17 år och det inte finns någon morgondag. Gör det!

• Anonym (JumJum)

Jag förstår att du är ledsen.
    Men alla har inte lika många vänner. Jag har aldrig haft ett stort "gäng" av tjejkompisar, det föll sig inte så liksom.
    Hade jag haft det och de inte hippat mig hade jag nog blivit mer ledsen än nu, när jag faktiskt INTE har så många nära vänner. Om du förstår vad jag menar?

• Anonym
    Nape skrev 2012-07-09 09:59:23 följande:
    Vet du- ett år efter bröllopet tycker jag du själv gör en slags "fruhippa". Med roligt folk! Planera in någon rolig aktivitet, någon lyxigare aktivitet och nåt lite galet. Sedan går ni på restaurang och efter det krogen där ni dansar som ni var 17 år och det inte finns någon morgondag. Gör det!
    Är det tillåtet att klä sig som en 17 åring då också?
  • Anonym (moj)

jag hade förmodligen varit i samma sits som du om jag hade haft en möhippa... om jag skulle gifta mig skulle jag också rymt utomlands precis som andra har skrivit att dem gjort... mkt beroende på att jag vet att det inte skulle bli ngn direkt hippa eller en obefintlig sådan.. ett annat alternativ som jag funderat på hade varit att bjuda in till en stor fest av ngt slag o sen överraska med giftemål typ.. "dem som kom kom och dem som inte kom kom inte" utan att anledningen är så uppenbar, tror jag hade mått bättre av det :)

• Anonym (ensam)

Jag gifte mig förra året och fick ingen möhippa alls. Visst, ett litet bröllop med närmaste släkten, för jag har helt enkelt inga vänner att bjuda. Men min mamma och syster (samt svärmor och svägerska) som var på bröllopet fixade inte någon hippa (hade inte förväntat det av min mor heller). Så var glad för det lilla du fick.

• Anonym
    xexa skrev 2012-07-09 02:07:13 följande:
    Varför ens ha en möhippa/svensexa?!?!
    Är det inte lite WT?!
    Jag skulle aldrig ens förnedra mig att ha något sådant.

varför är allt som är roligt nu förtiden förknippat med WT? Man måste inte klä på bruden/brudgummen fula kläder och tvinga dem sälja kyssar på stan. Jag vet många som tex fått en dag på ett spa, blivit bortskämd med massage odyl. En tjej som gifte sig fick som möhippa att de gick och målade porslin, något hon hade velat göra ett tag men inte hade råd med.
Svar på tråden Så ledsen över min möhippa..