• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Lauri

Hej
    Jag väntar första barnet kring den 14/7. Ringer runt till MVC för att få tid till inskrivning men första stället och dit jag helst vill har intags-stopp, inge fler gravida skrivs in för tillfället. Så imorgon ska jag ringa till ställe två.

• Erya

Fick reda på idag att blodprovet visade positivt :) ringde sedan MVC och fick tid den 25/7 då min barnmorska kommer tillbaka från semestern den 23de :)

Spännande....  BF runt den 10 mars

• Laliii
    Lauri skrev 2012-07-11 18:46:12 följande:
    Hej
    Jag väntar första barnet kring den 14/7. Ringer runt till MVC för att få tid till inskrivning men första stället och dit jag helst vill har intags-stopp, inge fler gravida skrivs in för tillfället. Så imorgon ska jag ringa till ställe två.
    14 Mars? :) Men oj, har de intagningsstopp?! Hoppas du har bättre tur på det andra stället :) Håller tummarna!

Och Grattis :) 
  • Laliii
    Erya skrev 2012-07-11 18:56:13 följande:
    Fick reda på idag att blodprovet visade positivt :) ringde sedan MVC och fick tid den 25/7 då min barnmorska kommer tillbaka från semestern den 23de :)

Spännande....  BF runt den 10 mars
    Åh så roligt :) Grattis! Jag är nog mellan 9-12 Mars :)
  • Lauri
    Laliii skrev 2012-07-11 19:19:43 följande:
    14 Mars? :) Men oj, har de intagningsstopp?! Hoppas du har bättre tur på det andra stället :) Håller tummarna!

Och Grattis :) 
    Nej jag menar 14/3, vart fel när jag skrev Tungan ute
    Jo stället är väl poppis och alla vill väl skrivas in där. Jo jag hoppas jag har bättre tur imorgon när jag ringer. Vill blir inskriven o få min datum för UL o allt annat. Håller tummarna för dig med Glad och grattis själv
  • Laliii
    Lauri skrev 2012-07-11 19:51:25 följande:
    Nej jag menar 14/3, vart fel när jag skrev Tungan ute
    Jo stället är väl poppis och alla vill väl skrivas in där. Jo jag hoppas jag har bättre tur imorgon när jag ringer. Vill blir inskriven o få min datum för UL o allt annat. Håller tummarna för dig med Glad och grattis själv

Hehe förstod nästan det :) Den där eviga väntan är det jobbigaste! :) Hoppas du får tid snart! :)
  • Laliii

Idag fick jag en ny symptom: Halsbränna! haha! Någon annan som fått den? :)

• Lauri

Inskrivning bokad till 7/8, sååå spännande Skrattande.
    Nej jag har inte halsbränna, inte än i alla fall.

• Laliii

Okej tjejer! Igår kväll kom jag och tänka på en sak, googlade lite (borde kanske inte ha gjort det) och så började tankarna och snurra. Så nu kommer frågan till er med.

Tänker ni något på vilka hår/hud/smink produkter ni använder just nu? Tänker ni på om de kan innehålla något skadligt ämne och till vilken grad? Parfymer? Hårspray? I mitt googlande upptäckte att jag man kanske bör undvika deo med aluminium i, produkter som innehåller parabener (man kanske ska undvika det i allmänhet oxå). Pratade med min väninna som är 2 mån längre än mig i sin graviditet och hon hade bytt ut duschgel, två till naturliga och inte tänkt på sminket då hon inte använder mycket.

Har ni tänkt på detta? Är detta något man behöver ha i åtanke? Har någons BM nämnt något av detta?

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013