• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-07-25 10:33:47 följande:
    Haha, här är största skräcken förutom det självklara som mf, ma eller andra komplikationer att det skulle visa sig vara tvillingar, då skulle jag smälla av ordentligt xD Min faster fick enäggstvillingar men det är också enda kända tvillingarna i släkten. Har inte så mycket kontakt med släkten på min pappas sida så jag vet faktiskt inte hur vanligt det är där :) Har åtta fastrar och fem farbröder, av dessa har en fått tvillingar.

Det oroade jag mig oxå för i början, både i min familj & min mans finns tvillingar sedan en generation tillbaka & d brukar hoppa en generation så då är vi på tur :) Men jag mår för bra för att bära på tvillingar! Haha ja d känns som att d vita bra & få börja med ett barn bara
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-07-25 10:34:34 följande:
    Ja jag hoppas också vi slipper kräkas och på illa... fy =/ Åh, vad kul :) Vi erbjuds inte KUB där jag bor och i min ålder så vill man göra KUB får man bekosta det själv på en privatklinik så KUB ska jag inte göra. Men däremot har jag bokat in ett privat UL den 20/8 =) Samma dag som du får se din lilla för första gången =) 

Ja d där med KUB skiljer sig åt massor från kommun till kommun. Här erbjuds alla så jag tog chansen så jag får se att allt är da lite tidigare än i 17-20:de veckan. Åååh är d sant!? Vad roligt! Vilken tid har du? Åh! Då räknar vi båda ned, 26 dagar kvar :)
  • Erya

Hälsosamtalet avklarat idag, stackars bm sa hon inte hade mycket att tillägga eftersom jag hade läst på så mycket redan. Men fick lit info om vad jag eventuellt kan räkna med under graviditen eftersom jag är överföring och har svaga muskler ;) blir väl att börja simma när badet har öppnat igen, orkar inte riktigt åka in till Malmö bara för det. Inskrivning och provtagning sker nästa vecka. Vi skulle ha lite koll på urinproverna eftersom jag har haft UVI några gånger förr. Blir spännande att se om mamma kom ihåg rätt om det var jag som ärvde RH-

• Nala02
    Laliii skrev 2012-07-25 10:41:46 följande:
    Ja d där med KUB skiljer sig åt massor från kommun till kommun. Här erbjuds alla så jag tog chansen så jag får se att allt är da lite tidigare än i 17-20:de veckan. Åååh är d sant!? Vad roligt! Vilken tid har du? Åh! Då räknar vi båda ned, 26 dagar kvar :)
    Ja jag kände likadant, att jag inte riktigt ville vänta till v. 17-20 för att se bebisen.
    Yes, samma dag, klockon 14.30... när har du? Åh, är det 26 dagar? Bra att ha någon som räknar åt en ;) 
  • CinnamonMai

Har inte läst ikapp idag. Värsta värmeböljan här. Orkar ingenting.

Dessutom hade jag en liten skräckupplevelse inatt. Vaknade med fruktansvärt ont mot vänstra sidan, typ vid äggstocken. Ringde gynakuten som ville att jag skulle komma in direkt. Fick göra VUL. Allt såg bra ut. Graviditeten sitter i livmodern, såg fin fostersäck men för tidigt att se något foster såklart (5+4). Läkaren trodde att det kunde vara gulekroppen som orsakade besvär eftersom den satt till vänster alternativt växtvärk. Man känner sig allt lite dum när allt visar sig vara okej, men ändå bäst att kolla upp.

Ha en fin kväll tjejer! Här blir det bad.

• Laliii
    Erya skrev 2012-07-25 14:08:22 följande:
    Hälsosamtalet avklarat idag, stackars bm sa hon inte hade mycket att tillägga eftersom jag hade läst på så mycket redan. Men fick lit info om vad jag eventuellt kan räkna med under graviditen eftersom jag är överföring och har svaga muskler ;) blir väl att börja simma när badet har öppnat igen, orkar inte riktigt åka in till Malmö bara för det. Inskrivning och provtagning sker nästa vecka. Vi skulle ha lite koll på urinproverna eftersom jag har haft UVI några gånger förr. Blir spännande att se om mamma kom ihåg rätt om det var jag som ärvde RH-

Hehe d var samma här, hade läst på massor innan vårt första BM möte så bi hade full koll :) Vi har provtagning & så den 14/8 & KUB med första UL den 20/8 :) Mamma vattengympa ska jag oxå gå på :)
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-07-25 16:22:21 följande:
    Ja jag kände likadant, att jag inte riktigt ville vänta till v. 17-20 för att se bebisen. Yes, samma dag, klockon 14.30... när har du? Åh, är det 26 dagar? Bra att ha någon som räknar åt en ;) 

Hihi vad skoj :) 09:00 har jag :) Så jag får se lite innan dig! Åh så Spännande!
  • Laliii
    CinnamonMai skrev 2012-07-25 17:10:13 följande:
    Har inte läst ikapp idag. Värsta värmeböljan här. Orkar ingenting. Dessutom hade jag en liten skräckupplevelse inatt. Vaknade med fruktansvärt ont mot vänstra sidan, typ vid äggstocken. Ringde gynakuten som ville att jag skulle komma in direkt. Fick göra VUL. Allt såg bra ut. Graviditeten sitter i livmodern, såg fin fostersäck men för tidigt att se något foster såklart (5+4). Läkaren trodde att det kunde vara gulekroppen som orsakade besvär eftersom den satt till vänster alternativt växtvärk. Man känner sig allt lite dum när allt visar sig vara okej, men ändå bäst att kolla upp. Ha en fin kväll tjejer! Här blir det bad.

Man måste lyssna på sin kropp & du reagerade helt rätt! :) Vilken tur att allt såg bra ut & var bra! :) Uh här har d badats & solats massor!
  • Nala02
    CinnamonMai   Hej. Kul att se dig här också :) Känner igen dig från en annan tråd! Jag tyckte du gjorde helt rätt i att ringa Gyn, man ska aldrig skämmas eller känna sig dum.... man ångrar bara att man inte ringde om det skulle vara något. Skönt att allt såg bra ut i alla fall =)
  • Nala02
    Laliii skrev 2012-07-25 17:29:45 följande:
    Hihi vad skoj :) 09:00 har jag :) Så jag får se lite innan dig! Åh så Spännande!
    Åh vad spännande, då får du in här och uppdatera innan jag drar iväg på mitt ;) Tänk vad häftigt att få (förhoppningsvis) se sin bebis... känns helt overkligt!! Hur långt gången kommer du vara på ultraljudet? Jag har för mig jag skulle vara i 11+5 eller något sånt :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013