• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii

Hej hej & grattis till dig med! :) Du är så välkommen så! Klart d ska gå vägen! Håller alla tummar & tår för det! :) Själv är jag i v8, 7+2 så vi är rätt så lika långt gågna! :)

• Nala02
    Laliii skrev 2012-07-24 08:56:35 följande:
    Hej hej & grattis till dig med! :) Du är så välkommen så! Klart d ska gå vägen! Håller alla tummar & tår för det! :) Själv är jag i v8, 7+2 så vi är rätt så lika långt gågna! :)
    Tack och grattis till dig med :) Ja, jag hoppas det också.

Då är vi rätt lika ja :) Hur mår du då?
    Jag har haft jätteömma bröst i flera veckor och brösten är stenhårda och mycket större. Känner lite, lite illamående emellanåt men aldrig så jag skulle behöva spy. Känner lite molande värk till och från också... 
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-07-24 09:16:19 följande:
    Tack och grattis till dig med :) Ja, jag hoppas det också.

Då är vi rätt lika ja :) Hur mår du då?
    Jag har haft jätteömma bröst i flera veckor och brösten är stenhårda och mycket större. Känner lite, lite illamående emellanåt men aldrig så jag skulle behöva spy. Känner lite molande värk till och från också... 

Låter precis som jag :) Brösten är som två bomber som när som helst ska sprängas. Illamåendet kommer oftast om den triggas av ngt, som hunger, någon lukt eller när jag åker t-bana! Molande värken känner jag med till och från, nu är det mest ilningar/dragningar runt om livmodern och så! Utöver detta är det den enorma tröttheten, sover jätte dåligt då jag drömmer mkt och livligt, måste även gå upp och kissa flera gånger. Magen & tarmarna är inte riktigt som de brukar vara och mina ögon är extremt torra (tydligen vanligt med graviditeten pga hormonerna). Vissa dagar är jag även vråååål hungig. :)
  • Nala02
    Laliii skrev 2012-07-24 09:27:43 följande:
    Låter precis som jag :) Brösten är som två bomber som när som helst ska sprängas. Illamåendet kommer oftast om den triggas av ngt, som hunger, någon lukt eller när jag åker t-bana! Molande värken känner jag med till och från, nu är det mest ilningar/dragningar runt om livmodern och så! Utöver detta är det den enorma tröttheten, sover jätte dåligt då jag drömmer mkt och livligt, måste även gå upp och kissa flera gånger. Magen & tarmarna är inte riktigt som de brukar vara och mina ögon är extremt torra (tydligen vanligt med graviditeten pga hormonerna). Vissa dagar är jag även vråååål hungig. :)
    Du beskriver precis hur jag känner.... haha, vad kul :) Och ja, jag glömde... jag är ganska ofta vråååål hungrig ;)

Har du varit hos BM än? Jag var där på det första inskrivning /hälsosamtalet förra veckan. Var ganska orolig för missfall veckorna innan jag gick dit men efter jag träffat BM och pratat igenom allt med henne känns allt bättre, vilket känns fantastiskt skönt.
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-07-24 09:31:43 följande:
    Du beskriver precis hur jag känner.... haha, vad kul :) Och ja, jag glömde... jag är ganska ofta vråååål hungrig ;)

Har du varit hos BM än? Jag var där på det första inskrivning /hälsosamtalet förra veckan. Var ganska orolig för missfall veckorna innan jag gick dit men efter jag träffat BM och pratat igenom allt med henne känns allt bättre, vilket känns fantastiskt skönt.

haha gud så roligt att hitta någon som har det precis som en själv :) Annars brukar majoriteten må sjukt illa och kräkas. Men där är jag inte och förhoppningsvis håller vi oss borta därifrån med :)

Japp, hade inskriving redan i v5, den 11/7 och då var det del 1, mest hälsosamtal & så. Den 14/8 har vi del 2 och då kommer alla prover och tas och den 20 /8 ska vi se bebisen för första gången då vi ska göra KUB :) Ska ni göra KUB?
  • CinnamonMai

Jaha... lite till ville jag allt ha sagt....

Är 27, bor i Sösdala (Skåne), första barnet 22/3 om allt vill sig väl. Gift sedan 8 mars.

• Kejo

Hänger på här jag med

34 år - bosatt i Stockholm. Väntar första barnet - beräknat till 22:a mars enligt graviditetskalendern - kan alltså vara helt fel

Är dock endast dämpat entusiastiskt ännu då vi har två mf bakom oss ganska nyligen (nov 2011 och feb 2012, 12:e resp 6:e veckan...) Håller tummarna att det går vägen denna gång.
    Har inte så många symptom - spänner lite i brösten men det är nog allt.... Antar att det är positivt men det är klart att jag kan sakna de rejäla symptomen så att graviditeten verkligen *känns*
    Men två positiva test känns ju verkligt nog, så jag kan nog avvara illamåendet ändå, haha.

Inskrivning 29/8 på Mama Mia Söder - hoppas att jag då också kan få en tid för ultraljud, vill ju inte behöva gå och oroa mig längre än nödvändigt. Hua, hela denna process är superläskig men jag ser fram emot att faktiskt kunna börja glädjas på riktigt åt detta.

• Erya

Välkomna in alla nya (förhoppningsvis) blivande mammor :)

@Kejo: Håller tummarna att det blir tredje gången gillt nu och den lille vill stanna kvar.

Jag går väl inte direkt och oroar mig över MF, händer det så blir jag säkerligen ledsen, men jag orkar inte lägga energi på det utan behåller min positiva anda. Får jag MF så antar jag för att bäbisen inte var frisk.

Håller tumamrna för oss alla att vi får smått i Mars :D

Nu väntar jag på min pizza, har inte ätit sen strax efter 14 och är vrålhungrig

• Laliii
    CinnamonMai skrev 2012-07-24 12:54:01 följande:
    Jaha... lite till ville jag allt ha sagt....

Är 27, bor i Sösdala (Skåne), första barnet 22/3 om allt vill sig väl. Gift sedan 8 mars.
    Hej och välkommen :) Grattis! Så du är ganska nygift med :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013