• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Erya

Använder knappt smink eller hårprodukter. Sen tycker jag det e lite dumt att vara överdrivet försktig. Visst skadar det inte att byta ut till naturliga och ekologiska produkter överlag, men inte enbart för att man är gravid ;)

Vi kom ju ut ok fast jag kan tänka mig att våra mammor inte var extremt försiktiga med vad de åt och använde :D

• Laliii
    Erya skrev 2012-07-13 12:51:46 följande:
    Använder knappt smink eller hårprodukter. Sen tycker jag det e lite dumt att vara överdrivet försktig. Visst skadar det inte att byta ut till naturliga och ekologiska produkter överlag, men inte enbart för att man är gravid ;)

Vi kom ju ut ok fast jag kan tänka mig att våra mammor inte var extremt försiktiga med vad de åt och använde :D
    Hehe helt rätt :) Jag har läst på lite och kollat igenom alla mina produkter och det var enbart 2 av alla mina produkter som innehöll allt för många & skadliga parabener! 
    25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
  • Laliii

Hej tjejer :) Ny vecka, gick in i vecka 7 och är idag 6+1  :) Symptomerna är i princip de samma, molvärken är dock i mindre form just nu och kommer mer sällan men tröttheten ännu större dock. Måste sova på dagen för att klara av dagen. Kissar som bara den, hungrigare än vanligt, har gått upp 700-800 gram och mina bröst har nog växt en kupa. Magen putar lite men det är nog pga svullnaden och gaserna som fortfarande spökar. Får halsbränna/sura uppstöttningar efter att jag ätit ketchup (aldrig hänt förr, älskar ketchup). Kan må illa av vissa dofter, så som öl, svett och annat. Luktisinnet är definitivt starkare. Men inget stadigt illamående som så på morgonen.  

Utöver det mår jag bra, känner mig fortsatt lugn och harmonisk som jag gjort sedan starten och räknar ned dagarna tills vi får se babyn första gången, den 20 Augusti :) Då är vi i vecka 13 (12+1) och ska genomföra KUB testet. Försöker inte tänka på oron som biter i bakhuvudet om att ngt ska gå fel eller så. Man är ju en förstagångare och det är ju omöjligt att inte vara orolig. Men jag tänker positivt och frammåt.

Fler i vår närhet vet om bebisen och lyckan är stor överallt. Men offentligt går vi ut med det efter den 20 Augusti :) Då ska jag även informera om på jobbet. Längtar :)

För er intresserade så var detta en lite update om hur det går för mig :) Hur går det för er andra? Någon som känner igen sig i symptomerna?

• Erya

6+0 idag, gasig och riktigt trött. Tog långvila med sove barnen på jobb idag :) hungrig oftare, inget illamående men reagerar mycket lättare på lukter nu. Har berättat för 2 arbetskolleger, för de undrade hur jag mådde eftersom jag var så trött plus att jag inte smet ut å rökare ;p

• Joely

Hej tjejer! Jag hoppar in här med. Jag testade positivt fredag den 13, så mycket för otur va! Det blev en lyckodag istället :) Min lilla är beräknad mellan 24-27 mars så lite senare än era. Idag är jag i vecka 5 (4+0) och jag är lite trött, kissnödig och mycket mer känslig för dofter. Har svårt för lavendeldoft av någon konstig anledning.... Jag ringde till MVC idag så jag har fått tid för inskrivning den 17/8 och ultraljud den 12/9. Skönt att få datumen men det är så lång tid kvar... Tänker likadant som dig Laliii att man oroar ju sig en del, hoppas verkligen att allt är bra där inne och det är ju första barnet så man har ju inte något att jämföra med..

• Laliii
    Erya skrev 2012-07-16 16:52:42 följande:
    6+0 idag, gasig och riktigt trött. Tog långvila med sove barnen på jobb idag :) hungrig oftare, inget illamående men reagerar mycket lättare på lukter nu. Har berättat för 2 arbetskolleger, för de undrade hur jag mådde eftersom jag var så trött plus att jag inte smet ut å rökare ;p
    Uh ja tröttheten är inte att leka med, kan sova vart somhelst, när som helst! :D
  • Laliii
    Joely skrev 2012-07-16 21:35:14 följande:
    Hej tjejer! Jag hoppar in här med. Jag testade positivt fredag den 13, så mycket för otur va! Det blev en lyckodag istället :) Min lilla är beräknad mellan 24-27 mars så lite senare än era. Idag är jag i vecka 5 (4+0) och jag är lite trött, kissnödig och mycket mer känslig för dofter. Har svårt för lavendeldoft av någon konstig anledning.... Jag ringde till MVC idag så jag har fått tid för inskrivning den 17/8 och ultraljud den 12/9. Skönt att få datumen men det är så lång tid kvar... Tänker likadant som dig Laliii att man oroar ju sig en del, hoppas verkligen att allt är bra där inne och det är ju första barnet så man har ju inte något att jämföra med..
    Hej hej :) Åh vilken turdag! Massa grattis & välkommen! Datumen är sååå behövliga, då kan man sakta men säkert räkna ned. Vi skrev in oss den 11/7, hade del 1 då, fick mest information och svarade på 8676645 frågor. Del 2 har vi den 14/8 då jag ska lämna alla blod & urinprov och den 20/8 ska vi göra KUB test och få se vår bebis för första gången på UL :D

Man är ju orolig hela tiden, det är första gången, man vet inte hur allt ska vara och man läser hur andra har det och reagerar på att  man kanske inte har det likadant och orosbollen är i rullning. Man får inte glömma att alla graviditeter är olika precis som vi och våra kroppar. :) Man får försöka njuta lite oxå!
  • Laliii

Uh idag är en sådan dag som jag inte känner mig gravid! Känningarna i magen är milda idag, även brösten. Vet att det kan vara så till och från men jag gillar det inte alls :( Hormonerna verkar dock ha kul idag, är både ledsen och lättretlig :( Suck! Hoppas imorgon blir en bättre dag!

• Joely

Tack :) Var ni båda med på första samtalet? Jag har också haft en dag utan känningar i magen, man blir ju jätteorolig... Tror att varje gång jag kissat (vilket man gör väldigt många gånger under en dag..) att det ska vara blod på toapapper. Men varje gång hittills kan jag andas ut... Fick en mysig överraskning idag. Min barndomskompis som har ett barn sen tidigare ringde och berättade att hon är gravid i 12 veckan. Jättekul med kompisar som kommer vara föräldralediga samtidigt :) men jag sa inget än om min lilla. Jag vill göra ultraljudet först... Har ni kompisar som också väntar barn nu?

• Laliii
    Joely skrev 2012-07-17 22:28:14 följande:
    Tack :) Var ni båda med på första samtalet? Jag har också haft en dag utan känningar i magen, man blir ju jätteorolig... Tror att varje gång jag kissat (vilket man gör väldigt många gånger under en dag..) att det ska vara blod på toapapper. Men varje gång hittills kan jag andas ut... Fick en mysig överraskning idag. Min barndomskompis som har ett barn sen tidigare ringde och berättade att hon är gravid i 12 veckan. Jättekul med kompisar som kommer vara föräldralediga samtidigt :) men jag sa inget än om min lilla. Jag vill göra ultraljudet först... Har ni kompisar som också väntar barn nu?
    Japp, vi var båda på första samtalet :) Ja, min gårdag var rätt mild när det gäller symptomer och idag verkar gå i samma tema och jag tror att oron över när man går och kissar, torkar sig och tittar på pappret kommer att finnas hela graviditeten ut. :) Åh vad roligt :D Japp jag har en väldigt nära vän som är 2 månader före mig i graviditeten och en annan vän med :) Det känns så roligt att ha någon som redan gått igenom det kan man gått igenom och som man sedan tillsammans kan vara mammaledig med och stödja varandra :) Båda av mina är förstföderskor med!
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013