Joely skrev 2012-07-16 21:35:14 följande:
Hej tjejer! Jag hoppar in här med. Jag testade positivt fredag den 13, så mycket för otur va! Det blev en lyckodag istället :) Min lilla är beräknad mellan 24-27 mars så lite senare än era. Idag är jag i vecka 5 (4+0) och jag är lite trött, kissnödig och mycket mer känslig för dofter. Har svårt för lavendeldoft av någon konstig anledning.... Jag ringde till MVC idag så jag har fått tid för inskrivning den 17/8 och ultraljud den 12/9. Skönt att få datumen men det är så lång tid kvar... Tänker likadant som dig Laliii att man oroar ju sig en del, hoppas verkligen att allt är bra där inne och det är ju första barnet så man har ju inte något att jämföra med..
Hej hej :) Åh vilken turdag! Massa grattis & välkommen! Datumen är sååå behövliga, då kan man sakta men säkert räkna ned. Vi skrev in oss den 11/7, hade del 1 då, fick mest information och svarade på 8676645 frågor. Del 2 har vi den 14/8 då jag ska lämna alla blod & urinprov och den 20/8 ska vi göra KUB test och få se vår bebis för första gången på UL :D
Man är ju orolig hela tiden, det är första gången, man vet inte hur allt ska vara och man läser hur andra har det och reagerar på att man kanske inte har det likadant och orosbollen är i rullning. Man får inte glömma att alla graviditeter är olika precis som vi och våra kroppar. :) Man får försöka njuta lite oxå!