Erya skrev 2012-08-01 16:08:43 följande:
Vi vill ha det som överraskning :P sammtidigt så har vi snackat om de skulle fråga oss under UL om vi vill veta så är vi rätt överens att vi säkert inte hade kunnat hålla oss från att säga att vi vill veta :P
I morse var jag och gjorde alla provtagningarna :) som vanligt har de alltid svårt att hitta mina ådror, de gillar att flytta sig :P Allt såg bra ut av det hon kunde kolla direkt, hade ett blodvärde på 132 vilket var helt normalt (går på ACO Gravid) så jag behövde inte ta något extra utöver de jag redan tar.
Hon skickade remissen till Lund för RUL i vecka 18 (början på Oktober) längtar, känns som att det är så långt dit dock. Jag ska inte träffa BM igen förräns i vecka 25 (förutsatt att alla proverna kommer tillbaka normala) då får jag reda på om mamma hade rätt i att jag var RH- eller om det var någon av mina brödrar som fick det :P
Symptomen idag har kännts lite mer, har nu denna veckan fått mycket spända bröst och de har nu börjat ömma (innan var det bara bröstvårtorna som var ömma) tröttheten, huvudvärken, kissandet och matfrossandet är kvar, så ingen skillnad där :)
Och i morgon har jag varit (nästan helt) nikotin fri i 3 veckor :D
Hehe okej :) Ja d e inte lätt att hålla sig ifrån att ta reda på det! :) Vi har alltid varit bestämda över att vilja veta, jag vill helst inte inreda barnkammaren i neutrala färger & köpa neutrala kläder & dylikt! Plus att jag känner att d på något sätt blir lättare att skapa band när man vet vem som är där inne i magen :) Men det är bara jag!
Skönt å veta att d såg bra ut nu i alla fall :) Jag har min provtagningsdag den 14/8 :) Uh ja RUL:en är långt bort men jag tror nog att tiden ändå kommer att gå fort, jag tror att för oss efter KUB:en den 20/8 så kommer nog det att gå lite fortare. Vi har lugnat nerverna lite, semester är över & full rulle på jobbet börjar & då hade vi tänkt komma ut med graviditeten offentligt. Så vi får hoppas att det går fort!
Åh så bra :D Jag har varit kaffe fri i 1 månad nu haha :)