• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Kejo skrev 2012-07-24 13:42:53 följande:
    Hänger på här jag med

34 år - bosatt i Stockholm. Väntar första barnet - beräknat till 22:a mars enligt graviditetskalendern - kan alltså vara helt fel

Är dock endast dämpat entusiastiskt ännu då vi har två mf bakom oss ganska nyligen (nov 2011 och feb 2012, 12:e resp 6:e veckan...) Håller tummarna att det går vägen denna gång.
    Har inte så många symptom - spänner lite i brösten men det är nog allt.... Antar att det är positivt men det är klart att jag kan sakna de rejäla symptomen så att graviditeten verkligen *känns*
    Men två positiva test känns ju verkligt nog, så jag kan nog avvara illamåendet ändå, haha.

Inskrivning 29/8 på Mama Mia Söder - hoppas att jag då också kan få en tid för ultraljud, vill ju inte behöva gå och oroa mig längre än nödvändigt. Hua, hela denna process är superläskig men jag ser fram emot att faktiskt kunna börja glädjas på riktigt åt detta.
    Välkommen & grattis :)

Stockholmare här med :) Vilken vecka är du i?

Klart denna bebis ska stanna kvar, det håller vi alla tummar för ;) Jag är rätt så befriad från symptom, mår rätt så bra :) alla graviditeter är så olika! Uh ja! Vi ska göra KUB, mest för att just få en UL innan den rutinmässiga 17-20 veckan. Tycker att det är allt för sent för en första UL. Hoppas ni får en bra tid :)

Jag har nog börjat njuta lite mer nu än innan, det är inte mkt jag kan göra, bäst att njuta, vara avkopplad & göra d bästa man kan :) Naturen & kroppen sköter resten!

Ska bli kul att följas åt! 
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • MS87

Hej! Hoppar in i gruppen!

25 år gammal

BF ca 24-26 mars
    Har en liten kille sen innan (född juli 2010)

Bosatt i Västervik   

• Laliii
    Erya skrev 2012-07-24 17:20:23 följande:
    Välkomna in alla nya (förhoppningsvis) blivande mammor :)

@Kejo: Håller tummarna att det blir tredje gången gillt nu och den lille vill stanna kvar.

Jag går väl inte direkt och oroar mig över MF, händer det så blir jag säkerligen ledsen, men jag orkar inte lägga energi på det utan behåller min positiva anda. Får jag MF så antar jag för att bäbisen inte var frisk.

Håller tumamrna för oss alla att vi får smått i Mars :D

Nu väntar jag på min pizza, har inte ätit sen strax efter 14 och är vrålhungrig
    Jag oroade mig i början men bestämde mig till slut att lita på min kropp & ödet :) Så nu är jag lugnare & njuter mer :)

Åh tänka sig, Marsbebisar :) Var er planerad? :)

Hungern känner jag igen, 2 timmar efter mat är jag vrålhungrig haha! 
  • Erya

Ja mer eller mindre, ville egentligen ha ett augusti barn :P
    Slutade med pillerna i september-okt förra året, så det gick rätt så snabbt :)

• Laliii
    Erya skrev 2012-07-24 19:46:44 följande:
    Ja mer eller mindre, ville egentligen ha ett augusti barn :P
    Slutade med pillerna i september-okt förra året, så det gick rätt så snabbt :)
    Okej :) Jag ville egentligen ha ett Januari barn :) Slutade med p-piller i okt 2010, vår var inte planerad men ack så efterlängtad nu :)
  • Erya

Man börjar dock bli lite halvt nervös, vill ha större lägenhet, helst radhus eller hus.... hade varit skönt med en liten trädgård, både för hundarnas skull och för lillfis när den blir lite större.

Just nu bor vi i en 3RoK men har ena sovrummet som vårt dator rum.... spjälsängen får vi väl ha i sovrummet (vilket vi ändå hade tänkt ha i första början) men hade helst viljat ordna ett riktigt barnrum som man kan göra i ordning å sånt .P

• Laliii
    Erya skrev 2012-07-24 20:15:05 följande:
    Man börjar dock bli lite halvt nervös, vill ha större lägenhet, helst radhus eller hus.... hade varit skönt med en liten trädgård, både för hundarnas skull och för lillfis när den blir lite större.

Just nu bor vi i en 3RoK men har ena sovrummet som vårt dator rum.... spjälsängen får vi väl ha i sovrummet (vilket vi ändå hade tänkt ha i första början) men hade helst viljat ordna ett riktigt barnrum som man kan göra i ordning å sånt .P
    Äh sådant kan man oroa sig för om några år :) Barnets första år är rätt okej :) Vi bor i en 2 & en halv just nu så vi har en barnkammare/rum för de första åren i alla fall :) Men vi kikar oxå på större, men ingen stress :) De första åren tar barnet inte så mkt plats! :)
  • Kejo
    Laliii skrev 2012-07-24 19:37:45 följande:
    Välkommen & grattis :)

Stockholmare här med :) Vilken vecka är du i?

Klart denna bebis ska stanna kvar, det håller vi alla tummar för ;) Jag är rätt så befriad från symptom, mår rätt så bra :) alla graviditeter är så olika! Uh ja! Vi ska göra KUB, mest för att just få en UL innan den rutinmässiga 17-20 veckan. Tycker att det är allt för sent för en första UL. Hoppas ni får en bra tid :)

Jag har nog börjat njuta lite mer nu än innan, det är inte mkt jag kan göra, bäst att njuta, vara avkopplad & göra d bästa man kan :) Naturen & kroppen sköter resten!

Ska bli kul att följas åt! 
    Tack
    Vilken härlig grupp detta är, kul att läsa om hur andra har det. Speciellt när man är så tidigt i graviditeten att alt fortfarande är så hemligt för familj och vänner
    Om jag har räknat rätt så är jag i 6:e veckan men det kan mycket väl justeras... har inte så jättestor koll på min ägglossning - huvudsaken är att vi prickade in den hihi.

Håller med dig - UL i 17-20 är toksent... Jag hade tänkt be om ett tidigare pga av mina tidigare mf. Vet inte om de gör tidiga UL bara grundat på oro, men man kan väl fråga iaf.

Ser fram emot att följa alla härliga blivande föräldrar här
  • Kejo

En liten nyfiken fråga till er; Vad tycker ni känns jobbigast att ge upp under graviditeten? Tänkte främst på mat, men ni kanske måste ge upp något annat också (jobb, fritidsintresse...)

Har egentligen inte satt mig in så mycket i kostreglerna - går på sunt förnuft men alla dessa dessertostar kommer jag att sakna. Och kallrökt lax (men det kanske man kan äta om den har varit fryst?)... Och blodigt rött kött.

• Laliii

Kejo: Välkommen :) Hehe ja, huvudsaken är att ni prickade! Vi prickade oxå utan att planera haha! Ja, jag förstår inte hur d kan vara så lång tid tills första UL, känns som att det är allt för sent om man skulle upptäcka att ngt inte stod rätt till med bebisen. Därför ska vi kära KUB, då blir s i v12 :) Jag var en stor latte drickare innan graviditeten. Även om man kan/får dricka kaffe i små mängder under graviditeten så har jag slutat helt. Det saknar jag mest och sushi. Man får äta sushi med men jag har svårt att lita på restauranger & hur se hanterar maten & så & vart de får fisken ifrån. Så jag hoppar laxen i sushin, så den saknar jag! Annars är d inget annat matmässigt som jag "blivit av med" :) Ingen ostmänniska & har alltid gillat mitt kött well done! :) utöver d är d inget jag kommer på mer nu, kan ju komma andra saker man inte riktigt orkar med pga magen & så! Men so far är mitt liv ganska oförändrad & jag försöker leva så vanligt som möjligt :) Graviditeten ska ju vara ngt fint & att njuta av :) Så vad jag än "blir av med" så blir jag av med det lättsamt då jag vet att d är i god syfte för bebisen! Aldrig varit en rökare eller drickare så där saknar jag inget :)

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013