• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-07-25 20:16:37 följande:
    Åh vad spännande, då får du in här och uppdatera innan jag drar iväg på mitt ;) Tänk vad häftigt att få (förhoppningsvis) se sin bebis... känns helt overkligt!! Hur långt gången kommer du vara på ultraljudet? Jag har för mig jag skulle vara i 11+5 eller något sånt :)

Oja! Lovar att uppdatera här! Jag kommer att vara i 11+1, alltså i v12 :)
  • Nala02
    Laliii skrev 2012-07-25 20:34:55 följande:
    Oja! Lovar att uppdatera här! Jag kommer att vara i 11+1, alltså i v12 :)
    Fint det :) Men då måste det väll gå att se bebis rätt bra med ultraljud va? I vecka 12 asså?
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-07-25 20:39:50 följande:
    Fint det :) Men då måste det väll gå att se bebis rätt bra med ultraljud va? I vecka 12 asså?

Nala02 skrev 2012-07-25 20:39:50 följande:

Oja :) en vän till mig gjorde UL i v12-13 och man såg tydligt en bebis, med fina former & allt!
  • Timelo

Hade tre sidor att läsa ikapp efter mitt senaste besök - roligt :) 31/7 ska vi på inskrivning. Då ska vi ev boka in tid för KUB-testet. Jag har läst lite om det och förstått att man får en sannorlikhet på Downs, stämmer de? Vad är isf höga resp. låga siffror? Här i Värmlands län får man göra detta testet oavsett ålder.. Vi vill mest göra det för ultraljudet, att få se lilla hjärtat som förhoppningsvis slår

26 år, sambo, BF 2 mars m första barnet :)
  • Timelo

Oj.. All min text kom inte med.. Jaha.. Skrev bara att jag tycker det är en evighet till v 18-20! Och att jag hoppas ni mår bra - kram!!

• Laliii
    Timelo skrev 2012-07-25 22:32:23 följande:
    Hade tre sidor att läsa ikapp efter mitt senaste besök - roligt :) 31/7 ska vi på inskrivning. Då ska vi ev boka in tid för KUB-testet. Jag har läst lite om det och förstått att man får en sannorlikhet på Downs, stämmer de? Vad är isf höga resp. låga siffror? Här i Värmlands län får man göra detta testet oavsett ålder.. Vi vill mest göra det för ultraljudet, att få se lilla hjärtat som förhoppningsvis slår
    Japp, man får en skala på ex 1:20000 att ens barn har någon kromosomavvikelse :) Oj, jag har ingen koll på vart gränsen för det går, men man får nog informationen där :)Vi gör oxå testet främst för UL skull :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii

Gomorrn alla!

7+4 idag och har för första gången mått illa under en längre tid. Mått illa sedan jag vaknade imorse 06:40. Vet inte om det blev värre för frukosten, kanske fick i mig för mkt socker. Fick nämligen för mig att äta fattiga riddare. Illamående har inte riktigt släppt. För hoppas att detta inte är början på vad som komma skall.

Utöver det så hade jag så jäääädrans ont i mina bröst igår. Har haft ömma bröst länge nu, men igår slog rekord. Trodde att de skulle sprängas & jag kunde varken ligga på sidan eller halft på magen. Idag känns de lite bättre. Tror att de snart växt mer än 1 kupa. Tänka sig att detta är bara början. Pamela Anderson, watch out!

Annars är allt annat som det brukar vara :) Hur mår ni idag? :) 

• Erya

Uschm MCDonalds mat gillar inte bäbisen... mår alltid lite halvilla efter jag ätit det nu förtiden.
    min lilla marsian älskar pizza, glass och mjölk tydligen :P

Ont i ljumsken idag och i sidan, cyklade iväg med barnen på jobb till alnarpsparken, så det kan ju ha varit att jag ansträngde mig lite för mycket och för dålig sömn.

Hemskt, det e så varmt nu och jag svettas som fasen hela natten :( bara vänder och vrider på mig.
    Ska nog investera i en gravidkudde nu, kan inte sova på ryggen, vilket jag hade börjat göra, och min nuvarande "kramkudde" är inte så stor så jag använder täcket att ha mellan knäna så  jag inte får ont :P

Mina bröstvårtor ömmar än, fortfarande inte ömma bröst men de har defenitivt växt... får nog snart pröva ut litte större bh om det fortsätter. Just nu använder jag en M (ingen kup storlek) som jag köpte inför ett bröllop, uten axelband och bågar, köpte M istället för S som jag brukar ha för det var lite mer bekvämt, men nu märker jag att den börjar sitta lite obekvämt :P

• Laliii

Morrn alla :D

Ännu en vacker sommardag bjuds det på i huvudstaden :) Kom precis hem från en snabb runda till jobbet & är nu redo att snart inta 3 veckors semester. Underbart :) 

Tog ett nytt gravtest idag (kommer man någonsin att sluta ta dessa?) Haha! Var en med veckoindikator och visst var jag gravid fortfarande! haha! Den visade 3+ vilket stämmer utmärkt. När jag tog samma test för 1-2 veckor sedan så visade den 2-3 veckor så den har ökat veckorna precis som det ska vara :) Sedan köpte jag ACO Gravid vitaminer & mineraler. Någon som tar dessa? Har sedan vecka 5 tagit folsyra tabletter, men tänkte lämna de och ta dessa istället då man får i sig massa annat bra som jag kanske missar i min kost trots att jag varierar den så gott jag kan :)

Annars är jag i 7+5 idag och mår fortsatt bra :) 

Hoppas ni andra får en fin dag! Här ska det nog njutas på stranden!

• Erya

Jag tar "Gravid" vitaminerna, började ju på dem förra fredagen eftersom jag var så trött och hade huvudvärken.

7+4 idag, har dock lite huvudvärk och är förstoppad :( jädra jobb när man ska klämma ut en liten pärla...
    Nu ska jag tillbaka till jobb, var hemma om för glasmästaren skulle kolla ett balkongfönster som har släppt, men det blir återbesök på måndag med lite fler verktyg så de kan lyfta ner fönstret :P

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013