• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    God morgon tjejer :)

Hur mår alla idag? Något nytt att rapportera? Jag har fortsatt milda symptom (hade det igår) men annars är allt annat bra. Har börjat känna som små dragningar i ljumsken och nedåt in mot sidorna av venusberget, någon annan som känt det? Annars har jag haft sjuka humörsvängningar dessa två dagar, och gråtit en del denna morgon medan jag tittat på en av Beyoncés konserter (fullt normalt =P) 

Idag är jag i 6+3 och försöker att släppa alla orostankar om att ngt inte skulle vara bra. Det måste jag annars går jag i bitar fram tills KUB dagen den 20 Augusti (är trots allt 1 månad kvar dit). 

Hoppas ni alla mår bra och att ni oxå försöker släppa oron och njuta lite, för det måste vi försöka göra. All spänning man känner pga oron är inte heller bra för bebisarna!

Massa kramar! 
  • Joely

God dag :) Inatt har jag inte sovit mycket. Jag har sprungit på toaletten hela tiden. Helt sjukt vad kissnödig man ska vara! Annars har jag lite molvärk i magen i övrigt är allt bra :) Nej, jag har inte känt nått sånt, men jag är ju bara i 4+3 idag så jag ligger ju lite efter... Ja, min man säger alltid till mig att sluta grubbla (jag är nämligen expert på det) och att det inte är nått vi kan påverka. Utan att man får ta situationen som den blir. Sund inställning som man säkert ska tänka lite på, men å andra sidan är vi ju olika och hanterar saker på olika sätt.. Men mindre oro mår vi alla bra av. Sen tror jag att när jag nu har semester så har jag mer tid till sånt här grubblande. När vardagen börjar igen blir det nog annorlunda... Jobbar som lärare så då har jag många små liv att ta hand om :) vad jobbar ni som? Kram

• Erya

6+4 (orkar inte kolla exakt)

I går kväll fick jag första riktiga illamående känslan :( gick över när jag åt dock så det var skönt.
    Fortfarande extremt trött, tur vi har det lungt på jobb (många barn lediga denna veckan och rätt många som jobbar) så mina kära kolleger skickar in mig för att vila i soffan med jämna mellanrum samt skickar hem tidigare (tja det gäller alla som jobabr) nackdelen är att från och med nästa vecka kommer det fler barn och vi blir mindre personal, är lite orolig hur jag ska orka.

Lite "ilningar" i höften samt blygdbenet har jag haft denna veckan, kan det redan vara foglossningen? Gör inte riktigt ont, mer som att det kommer en liten ömmande känsla som drar sig från ett ställe till ett annat, gärna när jag har gått och lagt mig.

Jag jobbar som barnskötare i en småbarns grupp (1-3 åringar) just nu är vi sammanslagna så vi har 1-5 åringar.

• Laliii
    Joely skrev 2012-07-18 17:25:48 följande:
    God dag :) Inatt har jag inte sovit mycket. Jag har sprungit på toaletten hela tiden. Helt sjukt vad kissnödig man ska vara! Annars har jag lite molvärk i magen i övrigt är allt bra :) Nej, jag har inte känt nått sånt, men jag är ju bara i 4+3 idag så jag ligger ju lite efter... Ja, min man säger alltid till mig att sluta grubbla (jag är nämligen expert på det) och att det inte är nått vi kan påverka. Utan att man får ta situationen som den blir. Sund inställning som man säkert ska tänka lite på, men å andra sidan är vi ju olika och hanterar saker på olika sätt.. Men mindre oro mår vi alla bra av. Sen tror jag att när jag nu har semester så har jag mer tid till sånt här grubblande. När vardagen börjar igen blir det nog annorlunda... Jobbar som lärare så då har jag många små liv att ta hand om :) vad jobbar ni som? Kram
    Hehe sover inte heller bra om nätterna, både pga kissnödheten och gaser i magen. Ja du är lite kortare gången än mig så det kanske kommer senare :) Ja, man måste ha en sund inställning och inte stressa upp sig i onödan. Jag har semester snart så då blir det min tur att grubbla ännu mer :) Haha! Lärare? Åh så kul, hur gamla är barnen?

Själv jobbar jag med risk & efterlevnad inom ett kreditkortsbolag :)

Kram 
  • Laliii
    Erya skrev 2012-07-18 17:58:34 följande:
    6+4 (orkar inte kolla exakt)

I går kväll fick jag första riktiga illamående känslan :( gick över när jag åt dock så det var skönt.
    Fortfarande extremt trött, tur vi har det lungt på jobb (många barn lediga denna veckan och rätt många som jobbar) så mina kära kolleger skickar in mig för att vila i soffan med jämna mellanrum samt skickar hem tidigare (tja det gäller alla som jobabr) nackdelen är att från och med nästa vecka kommer det fler barn och vi blir mindre personal, är lite orolig hur jag ska orka.

Lite "ilningar" i höften samt blygdbenet har jag haft denna veckan, kan det redan vara foglossningen? Gör inte riktigt ont, mer som att det kommer en liten ömmande känsla som drar sig från ett ställe till ett annat, gärna när jag har gått och lagt mig.

Jag jobbar som barnskötare i en småbarns grupp (1-3 åringar) just nu är vi sammanslagna så vi har 1-5 åringar.
    Då är vi lika långt gångna :) Jag tror att jag mådde lite illa imorse för att jag inte hade ätit frukost vid den tiden jag brukar göra det, så hungern gav mig en illamående känsla. Nu äter jag frukost & känslan har gått över. Mysigt att jobba med barn, men måste vara bra ansträngande för kropp & själ, samtidigt som det nog ger mycket glädje. Hoppas du klarar det när de är hög belastning! 

Ja precis, ilningar är det jag oxå känt & funderade oxå över om det är foglossningar, men det är nog ligamenten som  sträcker på sig i samband med livmoderns växande takt.  
  • Laliii
    Go morn mammor & mammor to be :)

Fantastisk solig dag i STHLM idag (igår med för den delen, solade & badade ute igår) och jag sitter och äter färska bär (jordgubbar & hallon) som jag totalt blivit besatt av. Idag är det 6+5, kan inte förstå att vi snart går in i vecka 8 :D Tiden går snabbt. Två nya upptäckter de senaste två dagarna är följande:

- Kan inte dricka apelsinjuice, blir illamående, svullen & får sura uppstötningar (jag som älskar apelsinjuice :( )
    - Har börjat drömma konstigt, massor & livligt (går upp mitt i natten & behöver varva ned)
    - Har haft "ilningar" i underlivet till och från och fortsatta ilningar/dragningar i ljumsken ned mot venusberget

Annars mår jag bra, brösten växer & gör ont som fan, mår endast illa när jag äter för mkt eller ngt som inte uppskattas av magen just nu och när jag äter för sen frukost. Annars klarar jag mig än bra utan illamående :) Har gått upp 800 gram, går upp och ned. Magen är mindre svullen nu då jag varit duktig på att dricka massor och förstoppningen är under kontroll, lyckas gå på toa en gång om dagen. Men det innebär inte att jag fiser mindre :) (stackars min älskade man). Kissnödig som vanligt och varmare kroppstemperatur :)

Önskar er all en fin dag och undrar om någon av er bloggar? Jag bloggar på både min "vanliga" blogg (där har jag inte avslöjat graviditeten ännu, ska göras i v13) och så bloggar jag på en privatlösenordsskyddad blogg just nu under graviditeten, tills dess att jag offentliggör det i min vanliga blogg och fortsätter bloggandet där :) 
  • Erya

Har fortfarande bara ont i bröstvårtorna, inte alls i resten av brösten. Har märkt nu att jag har svårt att hitta bra bekväma ställningar när jag ligger i soffan eller ska sova. Jag vill gärna ligga på sidan men då får jag ont i höften/lårbenshalsen. Har börjat ta 2 alvedon innan läggdags för då har jag inte ont så jag kan sova på natten.

Idag stannade jag hemma från jobb, mådde inte alls bra i morse :(
    Jag hoppas jag mår bättre nästa veka för då har vi ju mycket fler barn tillbaka, men mindre personal, så det känns inte som att jag kan ta det lika lungt som vi har gjort denna veckan.
    Ska träffa barnmorskan på onsdag, får prata med henne om besävren, hon kanske kan sjukskriva mig 50% tills de värsta symptomen försvinner, annar vet jag inte vad jag ska göra. Känns lite som en säkerhetsrisk för barnen också eftersom jag inte riktigt är med och har inga reflexer.

• Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-07-20 12:17:52 följande:
    Slänger in mig själv här bland andra förstagångsmammor :)
    Du är så välkommen så :D
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    Erya skrev 2012-07-20 11:59:04 följande:
    Har fortfarande bara ont i bröstvårtorna, inte alls i resten av brösten. Har märkt nu att jag har svårt att hitta bra bekväma ställningar när jag ligger i soffan eller ska sova. Jag vill gärna ligga på sidan men då får jag ont i höften/lårbenshalsen. Har börjat ta 2 alvedon innan läggdags för då har jag inte ont så jag kan sova på natten.

Idag stannade jag hemma från jobb, mådde inte alls bra i morse :(
    Jag hoppas jag mår bättre nästa veka för då har vi ju mycket fler barn tillbaka, men mindre personal, så det känns inte som att jag kan ta det lika lungt som vi har gjort denna veckan.
    Ska träffa barnmorskan på onsdag, får prata med henne om besävren, hon kanske kan sjukskriva mig 50% tills de värsta symptomen försvinner, annar vet jag inte vad jag ska göra. Känns lite som en säkerhetsrisk för barnen också eftersom jag inte riktigt är med och har inga reflexer.
    Stackare, att du redan har så tuffa besvär :( Tycker absolut att du ska prata med BM och se hur hon kan hjälpa dig. Förhoppningsvis släpper dessa symptom/besvär efter några veckor och du kan återgå till en normal vardag!
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013