Erya skrev 2012-07-18 17:58:34 följande:
6+4 (orkar inte kolla exakt)
I går kväll fick jag första riktiga illamående känslan :( gick över när jag åt dock så det var skönt.
Fortfarande extremt trött, tur vi har det lungt på jobb (många barn lediga denna veckan och rätt många som jobbar) så mina kära kolleger skickar in mig för att vila i soffan med jämna mellanrum samt skickar hem tidigare (tja det gäller alla som jobabr) nackdelen är att från och med nästa vecka kommer det fler barn och vi blir mindre personal, är lite orolig hur jag ska orka.
Lite "ilningar" i höften samt blygdbenet har jag haft denna veckan, kan det redan vara foglossningen? Gör inte riktigt ont, mer som att det kommer en liten ömmande känsla som drar sig från ett ställe till ett annat, gärna när jag har gått och lagt mig.
Jag jobbar som barnskötare i en småbarns grupp (1-3 åringar) just nu är vi sammanslagna så vi har 1-5 åringar.
Då är vi lika långt gångna :) Jag tror att jag mådde lite illa imorse för att jag inte hade ätit frukost vid den tiden jag brukar göra det, så hungern gav mig en illamående känsla. Nu äter jag frukost & känslan har gått över. Mysigt att jobba med barn, men måste vara bra ansträngande för kropp & själ, samtidigt som det nog ger mycket glädje. Hoppas du klarar det när de är hög belastning!
Ja precis, ilningar är det jag oxå känt & funderade oxå över om det är foglossningar, men det är nog ligamenten som sträcker på sig i samband med livmoderns växande takt.