Gullan skrev 2012-07-31 16:35:36 följande:
Hej carin 81 och alla andra!
Förstår att det är en lite klurig situation för dig carin 81. Man vill ju inte så gärna avslöja för tidigt Om något skulle hända.
Vi har kännt likadant fast inte just av anledningen som du hade. Vet egentligen inte hur jag själv skulle gjort. Om det inte var suuperviktigt skulle jag nog försöka komma på någon annan undanflykt.
Vi har funderat på hur tidigt man ska berätta för släkt o vänner. På ett sätt är det ju skönt att berätta så man slipper att komma med undanflykter då andra ska äta ex rostbiff eller att behöva dölja om man inte mår helt bra.
Vi hade tänkt att vänta med att berätta tills efter ultraljudet, men det var tills vi började läsa om hur sent detta görs ibland. vecka 17-20 verkar det som. Men då borde det väll redan synas att man är gravid, eller? är säkert olika ioförsig.
Anledningen till att vi tänkt vänta var att ett kompis par till oss, på ultraljudet inte alls fick ett bra besked, så illa att barnet inte skulle kunna leva utanför magen. Menar inte alls att skärmma någon men det är ju ändå faktum att det kan hända. Jag tycker på så sätt att det är väldigt länge att vänta till vecka 17.
Vet någon om man kan få gör aultraljud lite tidigare utan att bekosta det själv?
Jag äter också apotekets piller för gravida. Ska ju va bra för att få i sig alla viktiga grejjer.
Hos oss vet i princip nästan alla i vår närmaste krets, min familj vet dock ännu inte, jag avvaktar med att informera de efter UL den 20/8. Vi har dessvärre inte så bra kontakt. Tycker att det ändå är skönt att våra närmaste vet, så ifall ngt skulle gå fel *ta i trä* så vet de varför vi är ledsna & kan finnas till som stöd.
Tror att man kan hitta UL för 500-1000 kronor i alla fall!