• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii

Skriver från mobilen så hela texten blir ihopsatt! Sorry :)

• Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-07-25 10:04:26 följande:
    Jag saknar kex och chévre än så länge. Snart kommer jag nog börja sakna parmaskinka snart också. Lustigt det där med att vissa lyckas pricka in ÄL. Har tidigare använt ÄL-tester för att veta när den inträffar, men när vi fick plusset struntade jag i det och var inte på humör alls. Hade mycket annat att tänka på och vi "sexade/myste/vad man nu vill kalla det" bara två gånger på hela månaden, och det var veckan innan ÄL och kanske runt 6 dagar innan. Gissa om jag blev chockad när jag insåg att mensen var sen med hela två veckor och plussade! Både jag och sambon tittade på varann och sa "Men hur då!?" Vet ju hur, men det kändes så konstigt när vi tidigare haft sex precis innan och på ÄL men det inte har hänt något alls.

Hehe man brukar ju säga att det är när man minst försöker som det sker :) Då sker d naturligt! Vi hade inte haft helt fullbordade samlag, han drog ur sig innan utlösning. Men icke sa nicke, nog smet några rackare ut innan & prickade ägget :) haha! Så när vi plussade var det verkligen: WHAT!? hur gick detta till!? Livet alltså!
  • Lilly Jk
    Laliii skrev 2012-07-25 10:11:32 följande:
    Hehe man brukar ju säga att det är när man minst försöker som det sker :) Då sker d naturligt! Vi hade inte haft helt fullbordade samlag, han drog ur sig innan utlösning. Men icke sa nicke, nog smet några rackare ut innan & prickade ägget :) haha! Så när vi plussade var det verkligen: WHAT!? hur gick detta till!? Livet alltså!
    Haha, precis så gjorde vi också och ändå gick det ju tydligen hur bra som helst.
    Ungen lär bli lika tävlingsinriktad som sin far, för inte sjutton är det från mig xD
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-07-25 10:16:52 följande:
    Haha, precis så gjorde vi också och ändå gick det ju tydligen hur bra som helst. Ungen lär bli lika tävlingsinriktad som sin far, för inte sjutton är det från mig xD

Haha förstå vad stark den spermiem var som utan pushen tog sig så långt :) Vilket barn det kommer att bli :)
  • Lilly Jk
    Laliii skrev 2012-07-25 10:19:36 följande:
    Haha förstå vad stark den spermiem var som utan pushen tog sig så långt :) Vilket barn det kommer att bli :)
    Ånej!
    Kommer bli en sån där envis rackare alltså, en riktig utmaning.
    Själv var jag tydligen väldigt lugn som liten och sambon också, fast han är det fortfarande.
    Jag själv har blivit lite jäkligare med åren men man får hoppas på det bästa :)

Blir det ett alldeles för viljestarkt barn kommer det inte att få några syskon xD
    Tänk om det skulle bli två likadana!
  • Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-07-25 10:23:04 följande:
    Ånej! Kommer bli en sån där envis rackare alltså, en riktig utmaning. Själv var jag tydligen väldigt lugn som liten och sambon också, fast han är det fortfarande. Jag själv har blivit lite jäkligare med åren men man får hoppas på det bästa :) Blir det ett alldeles för viljestarkt barn kommer det inte att få några syskon xD Tänk om det skulle bli två likadana!

Haha double the joy :) Jag var en rackare som liten men lugnare sen :) Sambon lugnade nog ned sig efter 23 :)
  • asken

Hej! Hoppar in här jag med. =)
    26-årig malmöbo med BF i slutet av mars. Kanske någon gång mellan 28 och 31 mars.
    Så det är helt nytt för mig, testade mig i måndags efter att magkänslan talat till mig... Vågar inte riktigt tro på det!

• Lilly Jk
    Laliii skrev 2012-07-25 10:26:04 följande:
    Haha double the joy :) Jag var en rackare som liten men lugnare sen :) Sambon lugnade nog ned sig efter 23 :)
    Haha, här är största skräcken förutom det självklara som mf, ma eller andra komplikationer att det
    skulle visa sig vara tvillingar, då skulle jag smälla av ordentligt xD
    Min faster fick enäggstvillingar men det är också enda kända tvillingarna i släkten.
    Har inte så mycket kontakt med släkten på min pappas sida så jag vet faktiskt inte hur vanligt
    det är där :) Har åtta fastrar och fem farbröder, av dessa har en fått tvillingar.
  • Nala02
    Laliii skrev 2012-07-24 09:37:46 följande:
    haha gud så roligt att hitta någon som har det precis som en själv :) Annars brukar majoriteten må sjukt illa och kräkas. Men där är jag inte och förhoppningsvis håller vi oss borta därifrån med :)

Japp, hade inskriving redan i v5, den 11/7 och då var det del 1, mest hälsosamtal & så. Den 14/8 har vi del 2 och då kommer alla prover och tas och den 20 /8 ska vi se bebisen för första gången då vi ska göra KUB :) Ska ni göra KUB?
    Ja jag hoppas också vi slipper kräkas och på illa... fy =/

Åh, vad kul :) Vi erbjuds inte KUB där jag bor och i min ålder så vill man göra KUB får man bekosta det själv på en privatklinik så KUB ska jag inte göra. Men däremot har jag bokat in ett privat UL den 20/8 =) Samma dag som du får se din lilla för första gången =) 
  • Laliii
    asken skrev 2012-07-25 10:33:20 följande:
    Hej! Hoppar in här jag med. =) 26-årig malmöbo med BF i slutet av mars. Kanske någon gång mellan 28 och 31 mars. Så det är helt nytt för mig, testade mig i måndags efter att magkänslan talat till mig... Vågar inte riktigt tro på det!

Vad roligt :) Grattis & välkommen :) Hehe d tar tid för allt att smälta in :) Har vetat om graviditeten sedan snart 3 v tillbaka men än känns d overkligt ibland :)
Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013