• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Laliii
    carin81 skrev 2012-08-05 10:54:23 följande:
    Jag har fått tid hos barnmorskan för ett första möte den 3 sept, dvs när jag är i (eller borde vara i) vecka 11. Dom har inga tider som är tidigare. UL som är den 17 aug är privat, där har dom inte heller några tider tidigare. Så det är bara att gå runt ovetandes i 2 veckor. Tårarna bara rinner och vet faktiskt inte hur jag ska orka ett missfall igen. Det tär på psyket och allt känns så hopplöst.
    Har du någon annan du kan prata med? Någon närstående? Förstår att det inte alls är lätt & hur svårt det än må vara, försök att håll tankarna positiva, försök att slappna av, stress & oro, gör, varken dig eller magen bra. Tänk såhär, den 17/8 är 12 dagar bort, försök att håll dig sysselsatt tills dess. Massa kramar
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Erya

Då är du rätt tidigt i graviditeten? Skulle tro det är nidblödning eller vad det heter. Man kan ju få blödningar när mesen skulle kommit, samt så har vissa väldigt känsliga slemhinnor. Vissa har små blödningar under hela grav, tror inte du behöver oroa dig, men om du är orolig så kontakta gynakuten

• Nala02
    carin81  Vilken vecka är du i? Jag känner igen din oro, jag har inte blött eller så men när jag gick in i v.9 försvann symptom som ömma bröst och illamående. Jag kände mig helt plötsligt helt ogravid. Ju mer jag slappnar av och försöker att inte tänka på det så finner jag andra symptom som tagit över... men oron ligger hela tiden i bakhuvudet. Jag har också UL om ca 2 veckor (den 20:e aug) och tills dess ska jag försöka inte tänka så mycket på att "detta kommer inte gå bra" så jag försöker hålla mig sysselsatt... det hjälper :)
  • Laliii

Hej tjejer,

Imorgon tidigt på morgonen åker jag, maken, vovvarna & ett par vänner iväg till sköna Västkusten för en 5 dagars semester. Så jag kommer inte att uppdatera här, men jag hoppas att ni håller tråden varm så jag kan läsa ikapp massa skoj när jag är tillbaka :)

Önskar er alla en underbar sommar & hoppas att ni alla mår bra & bebisarna lika så!

Ha det så bra så hörs vi igen i slutet av nästa vecka! :) 

25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Lady95

Hej allihopa :) Ganska så ny här på FL. Blev medlem här när jag fick ett + och är nu i vecka 10.

Är väldigt trött, drömmer märkligt och mår illa dagligen. Fått stark avsmak för tobak och coca cola. Min livräddare är bordsfläkten och iste. Och sambon såklart. 

Hoppas att ni mår bra, och grattis till er allihopa Glad

• Erya

Ha en mysig semester Laliii. Ja cola, tobak och kaffe gillar jag inte längre. Glass, iste, mjölk i olika former är vad jag vill ha ;) Välkommen hit och fy för illamående, jag har sluppit det förutom vid hunger. Dock väldigt trött och konstant huvudvärk.

• carin81
    carin81 skrev 2012-08-05 08:11:14 följande:
    Är så orolig och känner mig så hjälplös. Vet inte vad jag ska göra. Har haft små bruna flytningar igår och idag. Jag vet att det inte betyder missfall med automatik, men jag känner att det är något som är fel. Har inte kvar molvärken, illamåendet eller ömma bröst. Det försvann på dagen. Kan det verkligen försvinna så snabbt? Ska på UL den 17 aug. Men det känns som en evighet dit.

Idag tändes det ett lite hopp i mitt hjärta. Illamåendet började igen..Det är väl bra eller hur?
  • Lilly Jk
    Lady95 skrev 2012-08-05 19:38:58 följande:
    Hej allihopa :) Ganska så ny här på FL. Blev medlem här när jag fick ett + och är nu i vecka 10.

Är väldigt trött, drömmer märkligt och mår illa dagligen. Fått stark avsmak för tobak och coca cola. Min livräddare är bordsfläkten och iste. Och sambon såklart. 

Hoppas att ni mår bra, och grattis till er allihopa Glad
    Vad lustigt att du fått avsmak för cola.
    Jag kan just nu dricka 2l om dagen om sambon skulle låta mig.
    I vanliga fall tycker jag bara att det är okej, föredrar fanta egentligen.
    Bara bra att tobak känns äckligt :)

Något jag inte längre klarar av är tomater.
    Verkligen jättemärkligt.

Går in i v. 11 imorgon och har inskrivning på torsdag.
    Längtar! :D
  • Lilo89

Hejsan alla !
    Jag har varit medlem sen 2010 men har inte plussat förän den 31/7 -12, det visade sig att jag var i vecka 8 då.
    Idag är jag i vecka 9+3 och lite nyfiken på er som har passerat det här stadiet med illamående. När avtog det för er?

Glädje kramar till er alla!!!

• Lady95
    Lilly Jk skrev 2012-08-06 13:53:10 följande:
    Vad lustigt att du fått avsmak för cola.
    Jag kan just nu dricka 2l om dagen om sambon skulle låta mig.
    I vanliga fall tycker jag bara att det är okej, föredrar fanta egentligen.
    Bara bra att tobak känns äckligt :)

Något jag inte längre klarar av är tomater.
    Verkligen jättemärkligt.

Går in i v. 11 imorgon och har inskrivning på torsdag.
    Längtar! :D
    Hej :) Ja det är lite märkligt med tanke på att jag är cola älskare. Ja usch, inte på tala om alla dessa starka dofter. Jag måste se knäpp ut som håller för näsan när jag går igenom kött&fisk-avdelningen på Coop haha. Jasså tomater? Verkligen märkligt! Det skulle dock sitta bra för mig alldeles fräsch i sallad :P 

Grattis förresten {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013