Gullan skrev 2012-08-04 21:06:45 följande:
Känner igen det där med trötthet. Började för två veckor sedan ungefär. De dagarna jag jobbar är det ungefär soffan jag orkar med efter en dag. Märks stor skillnad på helgerna däremot. Fast blir fortfarande trött av mindre än vanligt.
Pratade med maken idag om min trötthet och insåg att jag nog vart ännu mer trött än vad jag själv tänkt mig. Vi brukar läsa tillsammans på kvällarna exempelvis, och har sista veckan somnat ifrån läsningen flera gånger.
Ni som mår mer eller mindre illa, har ni kräkts nåt eller har det stannat med illamående?
I fredags skulle jag öppna på jobbet o va lite orolig för detta, börja halv sju är ju inte toppen med morgon illamående. Hade laddat upp ordentligt kvällen innan med att äta ordentligt sent på kvällen. Maken kom o gav mig frukost vid fem så jag skulle ha tid att vakna till. Allt gick över förväntan tills jag kom till jobbet..... och min käre kollega kokade ägg. Super gulligt tänkt, men är bara så att bara lukten av ägg fick mig att springa till toan med frukosten i retur. Surt alltså. Just ägglukt verkar inte alls funka.
Jag har för ovanlighetens skull inte drömt så mycket alls som ni andra verkar, men kanske är det därför att jag annars har otroligt mycket drömmar. Har senaste åren, dushat i sömnen några gånger, ätit frukost, bäddat, sminkat mig och skickat sms. En gång öppnat dörren men vaknade som tur var av kalla vinden. Så borde väll kanske inte kunna bli så mycket värre. Tror jag sovit mycket bättre istället, troligtvis därför att jag vart sååå trött.
Jag har inte känt nån jätteskillnad på bh storleken än faktiskt, inte på magen häller egentligen, mer än att jag inte gillar då något sitter åt. Får väll se då det märks. Längtar tills det kan börja synas utåt. Vet någon hur tidigt det kan synas för folk som inte "vet om " gravidteten?
Hehe ja den eviga tröttheten! den ska ju avta senare in i graviditeten :) Jag har inte kräkts en enda gång när jag väl mått illa. Har liksom varit yr, illamående, kallsvettig & lite light headed.
Haha men jisses vilka livliga nätter du har :) Haha!
Ja, när det syns beror ju helt på ens kropp, livmoderns storlek i sig syns inte utåt förrän efter vecka 16 har jag för mig, resten är mer svullnad, tarmar som flyttat på sig & så. Men som sagt, det är helt beroende på ens kropp. Vissa ser super gravida ut redan i vecka 10. :)