• Laliii

Första Barnet - BF Mars 2013

Fler som väntar sitt första barn med BF Mars 2013? :)

25 år, 1:a barnet & BF 12 Mars 2013 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 19:43
    Första Barnet - Mars 2013 - BF Listan: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65901738.html

Första Barnet - Mars 2013 - Bildtråd: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m65927975.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 14:24
    Första Barnet - BF Mars 2013 - RUL: Tid, Datum & Kön:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/marsmammor-123272/forum/m66840193.html
  • Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013
  • Efterlångväntan

Har varit på inskrivningsamtalet idag så nu känns det lite mer verkligt... är i vecka 8 (7+0)

Vi har kämpat i 9 år för detta, hade till och med beställt tid för insemination i Danmark i slutet på augusti men nu behövs ju inte det Drömmer

Nu har vi bara en otroligt spännande och förväntansfull tid framför oss.

• Erya

Hehe hade jag inrett ett barnrum hade det blivit spel/anime tema :D så det hade passat både pojke och flicka :) stackars barn kommer bli plågad sen tidig ålder med att mamma och pappa älskar spel och anime :P
    För att inte tala om fantasy och Sci-Fi, det gäller att börja i tid är det inte det man säger?

Färger bryr jag inte mig så mycket om, jag gillar inte rosa själv så jag kommer nog inte köpa en massa rosa saker till mitt barn, blir nog mest rött och orange, gillar grönt också :P (och svart)

Oh vad kul Efterlångväntan att ni lyckades bli gravida själv efter så lång tid :) hoppas allt kommer gå bra, men det gör det säkert :D

• Laliii
    Lilly Jk skrev 2012-08-02 09:53:47 följande:
    Jag trodde idag att jag kunde springa ifrån illamåendet.
    Ut med hundarna kändes viktigare än frukost, men så fel jag hade.

Nu har jag legat nerbäddad de senaste två timmarna och vågar inte resa mig!
    Stackare! Hoppas det försvinner efter den magiska 12:te veckan!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    Nala02 skrev 2012-08-02 16:07:35 följande:
    Jag lider med alla er tjejer som mår så fruktansvärt illa, fy vad jobbigt. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är. Det enda tips jag kan komma på förutom alla de tips ni givit att äta rätt och sova rätt är att be om tabletter mot illamående, det finns säkert någon receptfri variant också. Kolla på apoteket och hör med er BM, man ska inte må så illa så att man blir begränsad tycker jag.

Själv går jag in i v. 10 idag... det känns som en väldigt skön siffra. Några veckor till och ett ultraljud på det så kanske man vågar pusta ut lite :)
    Längtar dit vi med så man får det lite mer "bekräftat" så att säga & d kan kännas lite mer verkligen :D Åh!
  • Laliii
    Efterlångväntan skrev 2012-08-02 20:56:17 följande:

Har varit på inskrivningsamtalet idag så nu känns det lite mer verkligt... är i vecka 8 (7+0)

Vi har kämpat i 9 år för detta, hade till och med beställt tid för insemination i Danmark i slutet på augusti men nu behövs ju inte det Drömmer

Nu har vi bara en otroligt spännande och förväntansfull tid framför oss.

Massvis med grattis & välkommen :D 
  • Laliii

Hehe tur att smaken är som baken, alla har en & den e delad :) Även om jag kommer att vilja inreda rummet efter könet så ser jag mig själv inte inreda rummet för en möjlig flicka helt rosa :)

Hos mig går allt som vanligt :) Inget nytt att rapportera, njuter av semester, Stockholm bjuder på sol så vi har solat, badat & simmat massor! Ska verkligen sätta igång & simma, hur bra träning som helst. Ska frysa mitt gymkort & hitta ett årskort på någon simhall. Någon annan som tänkt börja simma under grav? Har även tänkt gå på gravid-mamma-sim :)

Annars är det inga nya symptomer & de få jag har kvarstår. Har idag dock varit sugen på Bubblizz godis & polkagris. Polkagris var banne mig inte lätt att hitta mitt i sommarn, så det blev Marabou's choklad med polka. Inte riktigt samma sak men det fick duga. Många byxor/shorts sitter tajt & jag ät inte så super bekväma i majoriteten av mina kläder men avvaktar med att köpa nytt då jag lär bli större haha!

Nu ska vi fortsätta titta på OS :) Hoppas ni alla mår bra! Natti natt 

• Erya

Funderar på om jag ska äta en yoghurt innan jag går å lägger mig, har mått lite "quesy" sen middagen idag :P

• Laliii
    Erya skrev 2012-08-02 22:11:25 följande:
    Funderar på om jag ska äta en yoghurt innan jag går å lägger mig, har mått lite "quesy" sen middagen idag :P
    Do it :) Brukar oxå ta mig en yoghurt eller så innan jag lägger mig :)
  • Laliii

Gomorrn!

Uh, dessa 2 senaste morgonar har verkligen varit lite tuffare än vanligt. Mår mer illa & det tar längre tid efter frukosten för illamåendet att försvinna. Hoppas inte detta är början på det som komma skall. =/ Illamående är lite som en "yrsel/svaghet" känner mig lite kallsvettig & lightheaded om man säger så. Är i 8+5 idag!

Utöver detta har jag märk att mina naglar blivit stenhårda, håret fetare & hyn lika så.

Hur mår ni idag? :)  

• Erya

håret och hyn har blivit fetare här också. I dag mådde jag inte så bra, sov dåligt och vaknade med världens huvudvärk och kände mig halv död, blev till att stanna hemma från jobb, hade inte kunnat fungera med denna huvudvärken och 30+ barn (vi är sammanslagna)

Huvudvärken sitter fortfarande i, men jag känner mig lite bättre efter den extra sömnen jag fick i morse.
    Jag har fortfarande turen att slippa illamåendet.
    Dock så är tröttheten och huvudvärken väldigt påfrestande när jag jobbar :(

Svar på tråden Första Barnet - BF Mars 2013